דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

86% מהכבאים דיווחו שהתנהגות ההנהלה הבכירה פוגעת במוטיבציה לעבוד

סקר שערך ארגון הכבאים לקראת סיום כהונתו של הנציב דדי שמחי מצא ש-90% מעובדי המערך מעידים על אווירה שלילית בארגון, ו-48% לא רואים את בו עתידם | את מקומו של שמחי יתפוס אייל כספי, מפקד מחוז מרכז בכבאות

כבאי בזירה. (צילום: מאיר וקנין/פלאש90)
כבאים בזירת דליפת אמוניה בעכו. 12% בלבד מעובדי מערך הכבאות דיווחו שהם מרוצים מתפקוד ההנהלה הבכירה (צילום ארכיון: מאיר וקנין/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

90% מעובדי מערך הכבאות וההצלה מעריכים את האווירה בארגון כשלילית, ו-91% מהם רואים בהנהלה הבכירה כמשפיעה על האווירה והתרבות הארגונית, כך מצא סקר שערך מכון קרטוגרפיה עבור ארגון הכבאים לקראת סיום כהונתו של הנציב המכהן דדי שמחי.

עוד נמצא ש-48% מעובדי הכבאות לא רואים את עתידם בארגון. 41% מהמשיבים העידו שהם מרוצים מתפקוד מפקדי התחנות במערך, לעומת 12% בלבד שדיווחו שהם מרוצים מתפקוד ההנהלה הבכירה.

87% מהנסקרים טענו שהתנהלות ההנהלה הבכירה לא שקופה והוגנת, ו-86% העידו שהיא פוגעת במוטיבציה בעבודה. ביחס למפקדי התחנות, השיבו 73% שהתנהלותם לא שקופה והוגנת ו-69% שהתנהלותם פוגעת במוטיבציה.

תפיסת התנהלות ההנהלה הבכירה כמשפיעה על המוטיבציה לעבודה בכבאות (מתוך: מצגת ארגון הכבאים המקצועיים בישראל)
תפיסת התנהלות ההנהלה הבכירה כמשפיעה על המוטיבציה לעבודה בכבאות (מתוך: מצגת ארגון הכבאים המקצועיים בישראל)

87% מהמשיבים העידו שתפיסת ההנהלה הבכירה בכבאות בחמש השנים האחרונות הייתה כוחנית, ושמנהלים בכירים שמגיעים מחוץ למערך הכבאות לא בקיאים מספיק בהתנהלות הארגון ולכן לא יכולים לספק מענה לצרכי העובדים.

חוסר שביעות רצון מתפקוד המחלקה למשאבי אנוש במערך עלה אצל 68% מהנסקרים, כש-57% טענו שהם לא שבעי רצון מהאדיבות במחלקה, 63% הביעו חוסר שביעות רצון מהאכפתיות של עובדי המחלקה ו-67% אמרו שהם לא שבעי רצון ממידת הנכונות של משאבי האנוש להתאמץ עבור העובדים.

מרבית המשיבים (76%) העידו שהם  לא שבעי רצון מהאופן בו המחלקה דואגת שהעובדים יקבלו את זכויותיהם. נתונים אלו מצטרפים לנתונים שהופקו לאחרונה באגף משאבי אנוש בנציבות לפיהם ב-2021 התפטרו 137 כבאים, לעומת 71 ב-2020.

הסקר נערך בניהול פרופ׳ אבי דגני וד״ר רינה דגני  באמצעות הודעות SMS שנשלחו לכ-2,900 עובדים במערך הכבאות, מתוכם השיבו עליו 894 עובדים.

הנציב שמחי יסיים את כהונתו בתחילת חודש מרץ. תקופתו כנציב התאפיינה ביחסי עבודה רעועים ובריבוי סכסוכי עבודה. שמחי, שהגיע לכבאות מהצבא, התנגד באופן מוצהר לזכות ההתאגדות של עובדי המערך ופעל לצמצם זכות זו, בין היתר דרך קידום הצעת חקיקה להגבלת זכות השביתה של הכבאים.

את מקומו יתפוס טפסר אייל כספי, מפקד מחוז מרכז בכבאות, שמינויו אושר אתמול (ראשון) בממשלה. כספי, והנציב הראשון שימונה מתוך הארגון, הוא קצין כיבוי מוערך בעל ותק של למעלה מ-35 שנים במערך הכבאות.

ארגון הכבאים ברך אתמול  על המינוי: "בטוחים שאייל, כאחד שגדל וינק כבאות, יהיה מודע לאתגרים ולצרכים של העובדות והעובדים במערך. כארגון העובדים, נצעד יד ביד כדי להזניק את המערך הזה קדימה בכל הכוח ובד בבד נשמור על האינטרסים של העובדות, העובדים והכבאים שנלחמים בגופם ונפשם כדי להגן על הבית, תרתי משמע".

בארגון הדגישו שלאור התמונה העגומה שעלתה מהסקר ומהמציאות בשטח, לנציב הנכנס צפויה עבודה קשה ומורכבת, אבל הוסיפו שזו הזדמנות לגבש תכנית עבודה ברורה לשנים הבאות, בשיתוף פעולה בין ההנהלה וארגון העובדים.

תגובת נציבות הכבאות לא התקבלה, נכון לשעה זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!