דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דונלד טראמפ

בחירות בארה"ב / מכה נוספת לטראמפ: הקלטה של דברים אלימים ומבזים שאמר כנגד נשים

"טעיתי, אני מתנצל" התייחס טראמפ לדברים שאמר ב-2005, אך קרא להם "הסחת דעת". עם חודש בלבד עד לבחירות, הוקעה במפלגה הרפובליקנית, נקודת שפל בסקרים, ורצף שערוריות מביכות זקוק טראמפ לשינוי משמעותי בעימות מחר.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ (צילום: סוכנות AP).
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ (צילום: סוכנות AP).

מדחי לדחי: לאחר שבשבוע שעבר פורסמו סרטי פלייבוי בהם משתתף המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, ולאחר שנחשף כי יתכן ונמנע מתשלום מיסים במשך עשר שנים, אתמול (שישי) חשפה רשת החדשות אנ.בי.סי הקלטה של דברים שאמר טראמפ ב-2005, ובהם אמירות שוביניסטיות, מבזות ואלימות כנגד נשים. טראמפ מיהר להתנצל על הדברים ואמר כי "טעיתי, אני מתנצל". עם זאת, הוא מיהר להגיד כי דברים אלה הם "לא יותר מהסחת דעת" וטען שהמילים שאמר פחות חשובות מהרומנים מחוץ לנישואים שניהל הנשיא לשעבר ביל קלינטון, בעלה של יריבתו הילרי. בינתיים הסקרים לא מראים סלחנות גדולה: על פי אתר החדשות 538, המציג תחזית המשקללת בתוכה סקרים רבים ונחשב למדויקת, הגיעה קלינטון למספר שיא של 81.8% לזכות בבחירות.

בקלטת שפרסמו עיתון הוושינגטון פוסט ורשת אנ.בי.סי נשמע טראמפ כשהוא מתאר איך הוא מנסה לפתות נשים נשואות לקיום יחסי מין, ומתרברב על כך שנשים מאפשרות לו לנשק אותן ולגעת בהן מאחר והוא מפורסם. "כשאתה כוכב הן מאפשרות לך לעשות את זה", אמר טראמפ, "הן מאפשרות לך לעשות כל דבר".

בתוך שעות אחדות הביא הסרט השערורייתי להוקעה גם בתוך בית הפוליטי של טראמפ, המפלגה הרפובליקנית. חבר המפלגה ויושב ראש בית הנבחרים פול ראיין אמר שהוא חש גועל מהדברים שטראמפ אמר. "אף אישה לא צריכה להיות מתאורת במושגים האלה או שידבר עליה באופן הזה". אמר ריינס פריבוס, אשר עמד לצדו של טראמפ בביקורת שנשמעה עליו על אמירות פרובוקטיביות שאמר בעבר.

"אמרתי כמה דברים טיפשיים", אמר טראמפ בסרטון תגובה שפירסם בעמוד הפייסבוק שלו הבוקר (שבת). "אבל יש הבדל גדול בין מילים למעשים של אנשים אנשים אחרים. ביל קלינטון ניצל נשים בפועל".

עם קצת יותר מחודש לפני הבחירות ועימות נשיאותי שני מחר בערב, טראמפ נמצא בבעיה קשה. בחלק ממדינות ארצות הבחירות כבר החלו להצביע, ועל פי הסקרים האחרונים הוא עלול להפסיד גם במדינות שנחשבו לרפובליקניות בטוחות. הסתייגותו ההולכות והגוברת של חלקים מהממסד הרפובליקני לצד ירידה בסקרים עלולות ליצור מצב של מומנטום שלילי, בו אף אחד לא רוצה להישאר על ה'ספינה הטובעת'. אך טראמפ, כמובן, עוד יכול להפתיע ולהמציא את עצמו מחדש. בהקשר זה, מעניין במיוחד יהיה לראות אם ישמור על הקו הממלכתי יחסית שלקח על עצמו בעימות הנשיאותי הראשון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!