דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
14.9°תל אביב
  • 11.3°ירושלים
  • 14.9°תל אביב
  • 16.5°חיפה
  • 14.6°אשדוד
  • 12.9°באר שבע
  • 18.2°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 11.7°צפת
  • 13.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הוועד הפראלימפי יאפשר לרוסיה ובלארוס להשתתף במשחקי החורף, הספורט העולמי מגנה

לפי ההחלטה, הספורטאים יוכלו להשתתף בלי ההמנונים והדגלים של המדינות, במשחקים שייפתחו ביום שישי בבייג'ינג | נשיא הוועד הפראלימפי: "הספורטאים לא היו התוקפים" | ספורטאים מאוקראינה: "זו מכה נוספת לכל ספורטאי ואזרח אוקראיני"

נבחרת ההוקי קרח של רוסיה במשחקי החורף הפראלימפיים בסוצ'י (צילום ארכיון: AP Photo/Pavel Golovkin)
נבחרת ההוקי קרח של רוסיה במשחקי החורף הפראלימפיים בסוצ'י (צילום ארכיון: AP Photo/Pavel Golovkin)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הוועד הפראלימפי הבינלאומי (IPC) הודיע היום (רביעי) שספורטאים רוסים ובלארוסים יורשו להשתתף במשחקי החורף הפראלימפיים שייפתחו ביום שישי הקרוב בביג'ינג. לפי ההחלטה, הספורטאים יוכלו להשתתף תחת השם "הוועד הפראלימפי" וללא ההמנונים והדגלים של המדינות.

החלטה מעוררת המחלוקת התקבלה בניגוד להמלצת הוועד האולימפי העולמי על הרחקת הספורטאים הרוסים והבלארוסים מכל תחרויות הספורט, בעקבות הפלישה לאוקראינה. בוועד הפראלימפי העולמי הסבירו את החלטתם: "עקרונות הליבה של ה-IPC, כוללים מחויבות לנייטרליות פוליטית, יחס שוויוני, ואמונה בלתי מעורערת בכוח של הספורט לשנות".

נשיא הוועד הפראלימפי הבינלאומי, אנדרו פרסונס, אמר שבעוד שרוסיה פתחה במתקפה על אוקראינה, הספורטאים לא היו התוקפים. "חשוב לעשות את ההבחנה הזו. הם לא חיילים ואנחנו צריכים להתייחס אליהם בכבוד בדיוק כמו האחרים שהרוויחו את הזכות להיות כאן", אמר לכתבים פרסונס. "אנחנו מכירים בחומרה ובגודל המצב, אבל רק ניסינו לפעול לפי הכללים ולהפריד בין פוליטיקה לספורט".

ההחלטה מעוררת ביקורת בספורט העולמי. במסיבת עיתונאים בבייג'ינג, פנה כתב ה-"קייב פוסט" לאנדרו פרסונס ושאל: "מה תגיד למשפחתו של הספורטאי יבהן מלישב?". פרסונס הגן שוב על ההחלטה שלא לגרש ספורטאים רוסים ובלארוסים. מלישב הוא ספורטאי אוקראיני בן 19, שהתחרה בחודש שעבר בענף הביאתלון באולימפיאדת החורף ונהרג השבוע בקרבות בקייב.

עיתונאי שעובד ב-"קייב פוסט" מחזיק בתצלום של יבהן מלישב, ספורטאי בן 19 בנבחרת הביאתלון של אוקראינה, שנהרג בקרבות בקייב (צילום: AP Photo/Andy Wong)
עיתונאי שעובד ב-"קייב פוסט" מחזיק בתצלום של יבהן מלישב, ספורטאי בן 19 בנבחרת הביאתלון של אוקראינה, שנהרג בקרבות בקייב (צילום: AP Photo/Andy Wong)

בהצהרה משותפת של ספורטאים מאוקראינה נאמר: "ה-IPC הנחית מכה נוספת לכל ספורטאי ואזרח אוקראיני עם החלטתו". בריטניה גינתה את החלטת ה-IPC, שרת התרבות הבריטית, נדין דוריז, האחראית על הספורט, אמרה שהיא תתייעץ עם גופי ספורט בריטיים כיצד למחות על ההחלטה הזו בצורה הטובה ביותר.

"אני מאוכזבת מאוד מה-IPC זו החלטה שגויה ואני קוראת להם לשקול מחדש בדחיפות", אמרה דוריס בהצהרה. "הם חייבים להצטרף לשאר העולם בגינוי הפלישה הברברית הזו על ידי איסור על ספורטאים רוסים ובלארוסים להתחרות".

הוועד האולימפי והפראלימפי של ארצות הברית אמר שהוא מאוכזב מהתוצאה. "למרות שאנו יכולים להזדהות עם הקושי של החלטה זו ורצונה של ה-IPC להגן על זכויות הספורטאים להתחרות, אנו מאוכזבים מהתוצאה הזו מכיוון שהיא מתרצת את ההתעלמות של רוסיה מהקורבנות של מלחמה חסרת טעם".

משחקי החורף הפראלימפיים יערכו בין ה-4 ל-14 במרץ 2022 בבייג'יג, בהשתתפות 736 ספורטאים מ-50 מדינות שיתחרו ב- 6 ענפים: הוקי קרח, קרליניג בכסאות גלגלים, סקי אלפיני, סקי קרוס קאנטרי, ביאטלון וסנואובורד. ישראל תשתתף במשחקי החורף בפעם הראשונה בהיסטוריה ותיוצג על ידי שיינא וספי שתתחרה בענף הסקי האלפיני ב-2 תחרויות: סלאלום, וסלאלום ענק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!