דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

בכירה לשעבר בפנטגון: "רוסיה עלולה להשתמש בבריטני גריינר כבת-ערובה"

אוולין פרקש טוענת בראיון לאתר Yahoo: "אם אנחנו רוצים שהיא תצא מהכלא, לרוסיה הולכים להיות מספר תנאים" | כוכבת נבחרת הכדורסל של ארה"ב נעצרה בחודש שעבר בנמל תעופה במוסקבה והואשמה בהחזקת סמים

שחקנית הכדורסל בריטני גריינר במדי נבחרת ארה"ב באולימפיאדת טוקיו (צילום: AP Photo/Charlie Neibergall)
שחקנית הכדורסל בריטני גריינר במדי נבחרת ארה"ב באולימפיאדת טוקיו (צילום: AP Photo/Charlie Neibergall)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מסך עשן כבד מסתיר את המתרחש מאחורי הקלעים במאסרה של שחקנית הכדורסל האמריקאית בריטני גריינר ברוסיה. אוולין פרקש, בכירה לשעבר בפנטגון, אמרה אתמול (ראשון) בראיון לאתר Yahoo שקיים חשש ממשי שגריינר תשמש כבת-ערובה של הרוסים, בימים בהם המתיחות בין מוסקבה לבין וושינגטון מגיעה לשיאה.

גריינר, אחת מכוכבות הכדורסל הגדולות בעולם, נעצרה בחודש שעבר בשדה התעופה ברוסיה. שירות המכס הפדרלי הרוסי טוען שבמהלך חיפוש בתיקיה, נמצאו ברשותה סיגריות אלקטרוניות המכילות שמן קנאביס. העונש המקסימלי לעבירה זו ברוסיה הוא של 10 שנות מאסר.

שחקנית הכדורסל בריטני גריינר במדי פיניקס מרקורי (צילום ארכיון: AP Photo/Rick Scuteri)
שחקנית הכדורסל בריטני גריינר במדי פיניקס מרקורי (צילום ארכיון: AP Photo/Rick Scuteri)

"אם אנחנו רוצים שהיא תצא מהכלא, לרוסיה הולכים להיות מספר תנאים", אומרת פרקש, ששימשה עד 2015 כיועצת לשר ההגנה האמריקאי לענייני רוסיה. "יתכן שאלו יהיו חילופי אסירים. הם גם עלולים להשתמש בזה כאיום מרומז או כאמצעי סחיטה, כדי לגרום לנו לעשות או לא לעשות משהו. כך או כך, הם מוצאים את העניין כמועיל".

ארגון שחקניות ליגת ה-WNBA פרסם הצהרה אתמול הצהרה: "הדאגה הגדולה ביותר שלנו היא הבטיחות והרווחה של בריטני. אנו שולחים את האהבה והתמיכה שלנו. נמשיך לעקוב מקרוב ולצפות לחזרתה לארה"ב".

"זה היה אחד הרגעים הקשים בחיי", כתבה בת זוגתה שרל גריינר בעמוד האינסטגרם שלה. "תודה לכל מי שפנה אלי בנוגע לחזרתה הבטוחה של אשתי מרוסיה. אני מבינה שרבים מכם גדלו לאהוב את בריטני במהלך השנים ויש להם חששות ורוצים לדעת פרטים נוספים. אנא כבדו את הפרטיות שלנו בזמן שאנו ממשיכים לעבוד על החזרת אשתי הביתה בשלום".

בהודעה שפרסמה קבוצתה פיניקס מרקורי, נאמר שהמועדון ב"קשר רציף" עם משפחתה, הנציגות, ה-WNBA וה-NBA. "אנחנו אוהבים ותומכים בריטני ובזמן הזה הדאגה העיקרית שלנו היא הבטיחות, הבריאות הפיזית והנפשית שלה, וחזרתה הבטוחה הביתה"

חבר הקונגרס של טקסס חואקין קסטרו אמר שהוא "עוקב מקרוב" אחר המצב והנציגה הדמוקרטית של טקסס שילה ג'קסון לי קראה לשחרורה המיידי. "בריטני גרינר היא אזרחית ארצות הברית, היא התארחה ברוסיה ואני אדרוש את שחרורה", אמרה לי במסיבת עיתונאים.

גריינר (31) משחקת בפיניקס מארקורי ובמהלך חודשי החורף שיחקה באוגמ"ק יקטרינבורג הרוסית. היא זכתה בשתי מדליות זהב אולימפיות עם נבחרת ארה"ב בריו 2016 וטוקיו 2020. היא הייתה פעמיים מלכת סלי ה-WNBA, הופיעה שבע פעמים באולסטאר והובילה את פיניקס לאליפות ב-2014. זאת הייתה אמורה להיות העונה ה-6 שלה ביקטרינבורג הרוסית, איתה זכתה ארבעה פעמים ביורוליג.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!