דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שכר המינימום של המאבטחים יעלה: ״אנחנו הראשונים להגיב בעת צרה״

יגאל כהן, מאבטח ברחובות, אומר שצו ההרחבה להסכם ההסתדרות הוא צעד מבורך: ״יאפשר לי ולחבריי להשתכר בכבוד, יוקר המחייה עולה״ | מנכ״ל חברת האבטחה צוות 3: ״חיזוק המאבטחים הוא אינטרס לאומי״

יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

״צו ההרחבה להעלאת שכר המאבטחים הוא צעד מבורך וחשוב״, אומר יגאל כהן, מאבטח מוסדות חינוך ברחובות ל׳דבר׳, ״זה יאפשר לי ולחבריי להשתכר יותר בכבוד. אני מקווה שזו תהיה העלאת שכר ראשונה מתוך כמה פעימות בשנים הקרובות״.

כהן עובד בחברת ״צוות 3״, חברת אבטחה ארצית שמעסיקה כ-4,000 עובדים בישראל. המאבטחים עובדים בבידוק בטחוני, הקמה ותפעול של מערכי אבטחה ושירותי תכנון אבטחה.

מאבטח בכניסה לקניון. למצולם אין קשר לכתבה. ״עבודת האבטחה דורשת עירנות תמידית״ (צילום ארכיון: הדס פרוש/פלאש90)
מאבטח בכניסה לקניון. למצולם אין קשר לכתבה. ״עבודת האבטחה דורשת עירנות תמידית״ (צילום ארכיון: הדס פרוש/פלאש90)

״חיזוק מערך האבטחה האזרחי הוא אינטרס לאומי ראשון במעלה״, אומר ניר גלבוע, מנכ"ל חברת האבטחה צוות 3, ״עובדות ועובדי הענף מרכיבים את מעגל הביטחון השלישי בישראל, אחרי הצבא והמשטרה והם אלה שאחראיים על הסדר הציבורי״.

גלבוע אומר שענף האבטחה הוגדר על ידי מדינת ישראל כחיוני בחירום, ואפשר היה לראות זאת במשבר הקורונה כמו גם באירועים ביטחוניים ומורכבים בישראל כמו פיגועים, אירועים פליליים ועוד.

ההסתדרות חתמה עם ארגון חברות האבטחה על הסכם להעלאת שכר המינימום של המאבטחים, מעבר לשכר המינימום במשק. לאחר איומי ההסתדרות בשביתה ופגישה לילית של יו״ר ההסתדרות עם שר האוצר ושרת הכלכלה, הודיעה בשבוע שעבר אורנה ברביבאי על כוונתה לחתום על צו הרחבה להסכם אליו הגיעה ההסתדרות.

מנכ״ל חברת האבטחה, ניר גלבוע: ״למרות הגדרת ענף האבטחה כחיוני במשק, הוא עדיין נתקל בקשיים לגייס עובדים״ (צילום: צוות 3)
מנכ״ל חברת האבטחה, ניר גלבוע: ״למרות הגדרת ענף האבטחה כחיוני במשק, הוא עדיין נתקל בקשיים לגייס עובדים״ (צילום: צוות 3)

על פי ההסכם אליו הגיע יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שכר המינימום של המאבטחים יעלה בספטמבר ויעמוד על 110%-160% משכר המינימום במשק, על פי דרגות ההכשרה של המאבטחים. תוספות השכר יוצמדו לעלייה המתוכננת בשכר המינימום במשק, על פי עסקת החבילה שנחתמה בין ההסתדרות למעסיקים והמדינה. ב-2025 יעלה שכר המינימום של המאבטחים ל-9,600-6,600 שקלים בחודש, בהתאם להיקף ההכשרה.

״שכר המאבטחים בהחלט דורש שיפור משמעותי בעיקר בשל יוקר המחיה בישראל״, אומר יגאל כהן, ״כמאבטח חמוש אני חושב שיש בהחלט מקום לתגמל יותר עובדים ששומרים ומצילים חיים. אנחנו האנשים שסומכים עליהם בעת צרה״.

״המוסד החינוכי שאני שומר עליו״, מספר כהן, ״נמצא בין אתרי בנייה, ומוטלת עלי אחריות גדולה לשמור על ביטחון הצוות החינוכי והילדים. זה דורש עירנות תמידית, קור רוח ודריכות״.

כהן אומר שלא חשב שיעבוד אי פעם באבטחה, אבל הזמן עבר, ובינתיים הוא כבר כמה שנים במקצוע. ״אני מרגיש כאילו זה העסק הפרטי שלי. אני מקבל את הילדים וההורים באהבה, ועובד יחד עם הצוות החינוכי. העבודה הזו היא חוויה משמעותית עבורי״. כהן אומר שבצוות 3 יש גם ועד עובדים שמטפל בזכויות המאבטחים.

״אני מברך את יו״ר ההסתדרות שמקדם את נושא זכויות המאבטחים, ואת שרת הכלכלה שהחליטה לחתום על צו ההרחבה״, אומר גלבוע, ״המטרה היא לשפר את תנאי השכר של המועסקים בתחום. מדובר בענף מאתגר במיוחד ולמרות הגדרתו כחיוני במשק, הוא עדיין נתקל בקשיים בגיוס עובדים.

״הבטחת שכר מינימום למאבטחים מתחילים היא נקודת התחלה בלבד וצריך לשאוף לתגמל את עובדי ועובדות ענף האבטחה עוד יותר בעתיד, להבטיח את תנאיהם הסוציאליים ולעגנם בחקיקה. זו משימה לאומית. שכר מתגמל למאבטחים הוא בסיס לביטחון תעסוקתי ארוך טווח, ויכול לגרום לעלייה במוטיבציה של המאבטחים ולשירות טוב ומקצועי יותר ללקוחות הפרטיים והמוסדיים. כעת, כשיוקר המחייה עולה, צריך לשמור על השומרים״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!