דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ועדת הכלכלה דנה בהחזר מענק העצמאים, רשות המיסים: "לא תהיה אכיפה עד יוני"

הוועדה הביעה תמיכה בדחייה נוספת של החזר המענקים באופן וולנטרי, שקבוע כעת לסוף החודש, אך רשות המיסים הביעה התנגדות | צמרת דביר-אביבי, יו"ר איגוד מורות התל"ן: "לא נחזיר ב-31 במרץ, אין לנו כסף"

דיון ועדת הכלכלה על הרפורמה בייבוא. (צילום: ועדת הכלכלה של הכנסת)
ועדת הכלכלה (צילום ארכיון: ועדת הכלכלה של הכנסת)
הדס יום טוב

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום (שלישי) בדחיית מועד החזרי המענקים לעצמאיים, שנקבע לסוף החודש. המועד נדחה כבר שלוש שפעמים בעבר. חברי הוועדה הביעו תמיכה בדחייה נוספת, רשות המיסים אמרה שלא תסכים לכך, אך טענה שאכיפת הנושא לא תתחיל לפני חודש יוני.

יו"ר הועדה, ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) הזכיר בתחילת הדיון את העובדה שבג"ץ דחה עתירה נגד החזרת המענקים שהגישו עצמאים אבל קבע שאין חובה לעשות זאת בלי דרישה. ביטון ציין גם את כך שבכירי משרד האוצר ורשות המיסים לא הגיעו לדיון: "ההפקרות הזאת תיגמר במושב הבא, כל פקיד בכיר שיקרא יהיה נוכח. הכנסת היא הריבון ואף אחד לא יעשה דין לעצמו".

שלמה אוחיון, סמנכ"ל שירות לקוחות ברשות המיסים, הסביר שעד ה-31 במרץ אין חובת החזר וזה צעד וולונטרי, כדי להתאים את ההחזרים לדו"ח הרבעוני שהגישו העצמאים בסוף פברואר. עם זאת, החל מה-1 באפריל, תחול חובת תשלום שתסתיים ביוני 2023. לדברי אוחיון: "לעת עתה לא נדחה שוב את התשלומים".

לפי אוחיון, יותר מ-60 אלף עצמאים החזירו עד עכשיו מעל 1.5 מיליארד שקלים. "המהלך הוולונטרי הוכיח את עצמו", אמר. "המצוקה ידועה לנו ואנחנו חושבים איך לתת מענה".

צמרת דביר-אביבי, יו"ר איגוד מורות התל"ן, תקפה בדמעות את חברי הקואליציה. "אתם דואגים רק לעצמכם. הקואליציה לא עוזרת לנו, אתם מורחים את הזמן בדיונים כשאתם מקבלים משכורת כל עשירי לחודש, ולנו אין מענה" אמרה. "אתם שומרים על שלמות הקואליציה על חשבון העם שמתפורר. מענקים שהיו לנו לדמי קיום נלקחים מאיתנו בלי להוריד עפעף. השכיר שישב בחוף הים וקיבל חל"ת, גם ממנו אתם דורשים החזר? אנחנו לא נחזיר ב-31 במרץ, אין לנו כסף".

אורן בוטא, יו"ר תנועת העצמאים, הוסיף שהאינטרס של המדינה הוא שעצמאים ימשיכו להחזיק את הראש מעל המים. "אנחנו דורשים מרשות המיסים ונציגי האוצר לדחות את מועד ההסדר לנובמבר 2022" אמר. "נמשיך להפגין נגד הגזירה הזו, כל דלת שתסדרו נדע כיצד להיכנס, אף אחד מכם לא ימלט".

רועי כהן, נשיא להב, הוסיף דרישה להקמת ועדת חריגים למקרים הגבוליים, בהם הייתה ירידה של קרוב ל-40% במחזור. "לבוא בעת הזו ולדרוש כסף בחזרה זה חסר לב", טען. "גם ברגעים אלה אין מתווה פיצוי לגל החמישי".

אוחיון אמר בתגובה: "בשלושת החודשים הקרובים לא ניגע באוכלוסייה הגבולית, נעניש את מי שהרוויח ושם את ידו בקופת המדינה, נעסוק רק במי שהרוויח ובמי שירד בצורה מינורית". עם זאת הדגיש שהמחזורים יחושבו דו חודשית, והאכיפה תתבצע רק אם לא תיראה ירידה מספר פעמים.

ח"כ ביטון אמר בסיכום הדיון: "עד ה-31 ביוני, אם תחליט רשות המיסים להתחיל אכיפה, היא תחול רק באותם מקרים בהם עסק לקח מענק והפסיד כסף, או הפסיד עד 10%, באופן שהוא לא חד פעמי בבחינה הדו חודשית. השאר יקבלו את ההזדמנות להתארגן אחרי יוני. במקרים הגבוליים רשות המיסים תטפל באחריות ורגישות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!