דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / על רקע ביקורת קשה: מנכ"ל וולס פארגו הודיע על התפטרותו

אחרי שספג ביקורת נוקבת על נהלי המכירות בבנק שבראשו עמד, השני בגודלו בארה"ב, הודיע ג'ון סטומפף כי יפרוש מכל תפקידיו בחברה. חברי הסנאט שערכו לו שימוע עדיין דורשים תשובות מהבנק

ג׳ון סטאמפף, מנכ״ל וולס פארגו (צילום ארכיון: סוכנות AP).
ג׳ון סטאמפף, מנכ״ל וולס פארגו (צילום ארכיון: סוכנות AP).

ג'ון סטומפף, המנכ"ל המושמץ של וולס פארגו הודיע אתמול (רביעי) כי יפרוש מתפקידו, זאת בתקופה בה הבנק השני בגודלו בארה"ב שקוע בשערורייה סביב נהלי המכירה שלו.

לפי הודעת הבנק, שמשרדיו הראשיים פועלים בסן פרנסיסקו, פרישתו של סטומפף נכנסה לתוקף באופן מידי. עוד הודיעו כי סטומפף וויתר גם על תואר יושב ראש מועצת המנהלים של הבנק. המנכ"ל היוצא לא יקבל פיצויי פיטורים ומוקדם יותר הודיע הבנק כי יפסיד גם חבילת מניות בשווי של 41 מיליון דולר.

בנייני הבנק האמריקאי ולס פארגו באטלנטה (צילום: Ken Teegar / ויקיפדיה).
בנייני הבנק האמריקאי ולס פארגו באטלנטה (צילום: Ken Teegar / ויקיפדיה).

סמנכ"ל התפעול של וולס פארגו, טים סלואן, יתפוס את מקומו של סטומפף כמנכ"ל ויצורף למועמת המנהלים של החברה. סלואן עובד בוולס פארגו מזה 29 שנים. סטיבן סנגר, החבר הבכיר ביותר במועצת המנהלים יתפקד כיושב ראש ללא סמכויות ניהול.

דרכו של סטומפף בוולס פארגו באה לסיומה כחודש אחרי שהרשויות במדינת קליפורניה והרשויות הפדרליות הטילו על הבנק קנסות בגובה כולל של 185 מיליון דולר בגין נהלי המכירות הבעייתיים שלו.

לטענת הרשויות הרגולטוריות, בניסיון לעמוד ביעדי המכירות האגרסיביים שהוצבו להם, פתחו עובדי הבנק חשבונות, הנפיקו כרטיסי אשראי, העבירו כספים בין החשבונות שיצרו ואפילו פתחו חשבונות דוא"ל מזויפים לצורך רישום לשירותים מקוונים – כל זאת ללא אישור מצד הלקוחות. כרטיסי בנק הונפקו והופעלו, כמו גם קודים סודיים, אף זאת ללא ידיעת הלוקחות.

"הלוואי ויכולתי פשוט להקיש באצבעות ולתקן את הכל, אבל ייקח לזה זמן" אמר סלואן בראיון שהעניק אתמול (רביעי) לסוכנות הידיעות איי.פי, "אנחנו הולכים לתקן את מה שצריך מול הלקוחות שלנו ונעבוד כדי לזכות מחדש באמון שלהם".

סטומפף, בעל ותק של 34 שנים בבנק, מונה למנכ"ל וולס פארגו בשנת 2007. בעבר הוא זכה למחמאות על ניווט הבנק במהלך המשבר הכלכלי העולמי ועל כך ששמר עליו נטול שערוריות. אך לאחר מכן הוא הפך מושא לביקורת נוקבת בשל ההתנהלות הלא-תקינה לכאורה של עובדי הבנק, שייתכן שהתקיימה במשך שנים. בעקבות הגילויים פוטרו עד כה כ-5,300 עובדים מדרג נמוך.

"למרות המחויבות העמוקה שלי לניהולה דווקא בתקופה זו, החלטתי שהדבר הנכון ביותר עבור החברה יהיה שאזוז הצידה", אמר סטומפף בהודעה אמש.

אחת ממבקריו של סטומפף, הסנטורית הדמוקרטית ממסצ'וסטס אליזבת וורן, אמרה לו בשימוע שערכה בחודש שעבר וועדת הסנאט לבנקאות כי עליו להתפטר ו"ולהחזיר את הכסף שלקחת בזמן שההונאה הזאת התבצעה".

מנכ״ל הבנק ולס פארגו ג׳ון סטאמפף בעת שימוע בסנאט ארה״ב (צילום: סוכנות AP).
מנכ״ל הבנק ולס פארגו ג׳ון סטאמפף בעת שימוע בסנאט ארה״ב (צילום: סוכנות AP).

הידיעות על התפטרותו של סטומפף לא הרגיעו את הכעס של מספר מחוקקים על הפרשה ולא גרמו להם לסגת מדרישותיהם למידע מהחברה על האופן בו בכוונתה לפצות לקוחות ועובדים שנפגעו מהתנהלותה.

הסנטור הרפובליקני מאלבמה ויו"ר וועדת הסנאט לבנקאות ריצ'רד שלבי, והסנטור הדמוקרטי הבכיר ביותר בוועדה שרוד בראון מאוהיו, אמרו אתמול כי פרישתו של סטומפף לא נותנת מענה לשאלות החשובות. "אנחנו עדיין מחכים לשמוע איך מתכנן הבנק לתקן את העוול שנגרם ללקוחות, ולעובדי הדרג הנמוך שלא זכו לחבילת פרישה כשפוטרו רק כי סירבו לרמות", כתב בראון שהודעה שפרסם.

סטומפף השתכר 19.3 מיליון דולר בשנה שעברה. אך הוא וקארי טולסטד, מי שעמדה בראש חטיבת הבנקאות הקמעונאית של וולס פארגו, יפסידו הטבות בשווי מיליוני דולרים. טולסטד הודיעה ביולי כי תפרוש השנה מהבנק והייתה צפויה לעזוב עם קבלת חבילת פיצויים בשווי של קרוב ל-125 מיליון דולר, אולם החברה הודיעה כי שללה ממנה אופציות בשווי 19 מיליון דולר וכן כי פרישתה תיכנס לתוקף באופן מיידי.

הדוח הרבעוני של וולס פארגו עתיד להתפרסם בבוקר יום שישי הקרוב. במסחר המאוחר (קנייה ומכירה של ניירות ערך לפני ואחרי שעות המסחר הרגילות בבורסה לני"ע), עלתה מניית הבנק ב-76 סנט, או כ-1.7%, לשער של 46.08 דולר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!