דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עדכונים שוטפים / הצלב האדום לא מצליח לפנות אזרחים ממריופול; פוטין מקשה על אזרחים ממדינות "לא ידידותיות" להוציא ויזה

רוסיה ממשיכה להכחיש את הדיווחים על פשעי מלחמה והפרת זכויות אדם בבוצ'ה | פולין: 2.5 מיליון איש חצו את הגבול מאוקראינה מאז תחילת המלחמה

הרס בעיירה בוצ'ה (צילום: AP Photo/Vadim Ghirda)
הרס בעיירה בוצ'ה (צילום: AP Photo/Vadim Ghirda)
דוד טברסקי
אוריאל לוי

הצלב האדום הודיע היום (שני) שניסיון נוסף שלו לפנות אזרחים ממריופול נכשלו. רוסיה ממשיכה להדוף את הביקורת שנשמעת ממנהיגי העולם על פשעי המלחמה בבוצ'ה, וטוענת שהתיעוד "הוזמן" על ידי ארצות הברית ונאט"ו.

התמונות והדיווחים שהופצו אתמול מבוצ'ה הביאו לגל של תגובות קשות בעולם, ובין השאר הואשמה רוסיה בפשעי מלחמה ובהרג שיטתי של אזרחים חפים מפשע.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

הרשויות באוקראינה: 17 הרוגים מהפגזות הרוסים הלילה במזרח המדינה

הרשויות באוקראינה דיווחו הלילה על עוד שורה של הפגזות קטלניות מצד רוסיה במזרח המדינה. לפי הרשויות בחרקיב, שבעה בני אדם נהרגו בהפגזה על אזור מגורים בעיר, ו-34 נוספים נפצעו, בהם שלושה ילדים.

בעיר דרגצ'י, הסמוכה לחרקיב, נטען שנהרגו שלושה אזרחים ושבעה נפצעו בהפגזה נוספת.

מושל מחוז לוהנסק, סרגיי חיידאי, אמר שהצבא הרוסי הפגיז בית חולים במחוז, ובמתקפה נהרג לפחות אדם אחד.

שישה בני אדם נהרגו במחוז דונצק בהפצצה נוספת של הצבא הרוסי, לדברי ראש המנהל הצבאי האזורי, פבל קירילנקו.

פיצוצים בחרסון ובאודסה; רוסיה: הותקפו בית זיקוק ומאגרי דלק ששימשו לסיוע לחיילים האוקראינים

סדרת פיצוצים נשמעה בחרסון בדרום אוקראינה, עיר שנמצאת תחת שליטת הצבא הרוסי, לפי דיווחים בתקשורת המקומית.

עד ראייה דיווח לסוכנות הידיעות רויטרס שסדרת פיצוצים נשמעה גם בעיר הנמל אודסה בדרום המדינה אמש.

משרד ההגנה הרוסי הודיע אתמול בבוקר שתקף בטילים בית זיקוק נפט ושלושה מאגרי דלק ליד נמל אודסה, בטענה שהמתקנים שימשו להעברת סיוע לחיילים האוקראינים בעיר מיקולאייב הסמוכה. מועצת העיר אודסה השיבה שבית הזיקוק הוא אחד ממתקני התשתית הקריטיים של העיר.

זלנסקי: נקים מנגנון משפטי מיוחד לחקירת פשעי המלחמה של הרוסים

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הכריז על הקמת "מנגנון משפטי" מיוחד, שבאמצעותו ייחקרו פשעי מלחמה שבוצעו לטענת קייב על ידי חיילים רוסים במדינה.

המנגנון יוקם בשיתוף עם משרד החוץ, משרד התובע הכללי, המשטרה הלאומית, שירות הביטחון ושירות ביון החוץ של אוקראינה. "המנגנון יסייע לאוקראינה ולעולם להביא לדין את אלו שלקחו חלק במלחמה האיומה הזו ובפשעים נגד העם האוקראיני", אמר זלנסקי.

הכרזתו של זלנסקי מגיעה לאחר הדיווחים על הטבח שביצע הצבא הרוסי בעיר בוצ'ה. והוא ציין כי נעשים מאמצים לתקן את שירותי החשמל והמים בעיר, וכן להקים מחדש מוסדות רפואיים ותשתיות נוספות.

האו"ם: לפחות 1,400 אזרחים הרוגים ו-2,000 פצועים באוקראינה מתחילת המלחמה

נציבות זכויות האדם של האו"ם העריכה הבוקר שמתחילת המלחמה נהרגו לפחות 1,400 אזרחים אוקראינים ונפצעו לפחות 2,000. לדברי הנציבות, מדובר בהערכה שמרנית, ובאו"ם מאמינים שהמספרים גבוהים בהרבה. מספרי ההרוגים הגבוהים ביותר נרשמו בדונצק ובלוהנסק.

משרד החוץ הרוסי: התמונות מבוצ'ה "הוזמנו" על ידי ארצות הברית ונאט"ו

דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זחרובה אמרה שהתמונות של גופות אזרחים בבוצ'ה "הוזמנו" על ידי ארצות הברית, כחלק ממזימה להאשים את מוסקבה.

היא אמרה בריאיון לערוץ טלוויזיה רוסי שארצות הברית ונאט"ו הן "מומחיות בפרובוקציות":  "העובדה שההצהרות על רוסיה פורסמו בדקות הראשונות לאחר פרסום התיעוד לא משאירה מקום לספק לגבי 'הזמנת' הסיפור הזה".

מקרון: הצבא הרוסי ביצע פשעי מלחמה, נחוצות סנקציות חדשות

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר שנחוצות סנקציות חדשות שיושתו על רוסיה, לאחר שקייב האשימה את מוסקבה בהרג אזרחים בבוצ'ה. מקרון אמר בריאיון ברדיו הצרפתי שקיימים "סימנים ברורים מאוד" לכך שהצבא הרוסי אחראי לביצוע פשעי מלחמה באוקראינה.

פולין: 2.5 מיליון איש חצו את הגבול מאוקראינה מאז תחילת המלחמה

2.5 מיליון אנשים נמלטו מאוקראינה דרך גבול פולין מאז תחילת המלחמה, לפי דיווח של ביקורת הגבולות הפולנית. בשבועות האחרונים חלה ירידה במספרי הנמלטים. ביום ראשון חצו את הגבול 22.3 אלף בני אדם, 6% פחות מאשר בשבת.

השיא היומי נרשם ב-6 במרץ, אז חצו את הגבול 142 אלף בני אדם. הממוצע היומי עומד על 16.8 אלף.

ליברמן פקפק בדיווחים מבוצ'ה: "יש פה האשמות הדדיות"; שגריר אוקראינה: "מזמין את ליברמן לראות את הגופות"

כוחות הצלב האדום לא מצליחים לפנות אזרחים ממריופול

צוות של הצלב האדום לא הצליח להגיע למריופול כדי לפנות אזרחים, לפי דיווח ברויטרס. לדברי הארגון, ניסיונות רבים של הצלב האדום להגיע לעיר בשבועות האחרונים נכשלו.

פוטין מגיב לסנקציות: הגביל אזרחים ממדינות "לא ידידותיות" בהוצאת ויזה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם על צו שמטיל הגבלות על הוצאת ויזה לאזרחי מדינות "לא ידידותיות", בתגובה על סנקציות שהוטלו על מוסקבה בשל פעולותיה באוקראינה. הצו נכנס לתוקף באופן מיידי.

דיווחים על מציאת גופות של אזרחים אוקראינים נוספים סביב קייב, חלקם עם ידיהם קשורות

כתבי BBC מדווחים על מציאת גופות של אזרחים אוקראינים במספר יישובים מסביב לקייב, חלקם עם ידיהם קשורות מאחורי גבם. הרשויות באוקראינה מדווחות על הימצאות גופותיהם של 410 אזרחים אוקראינים סביב קייב.

משרד החוץ הליטאי הודיע על סילוק השגריר הרוסי מהמדינה

משרד החוץ הליטאי מצנן את היחסים עם רוסיה והורה לשגריר הרוסי לעזוב את המדינה. בנוסף, בריגה הודיעו על סגירת הקונסוליה הרוסית בעיר קלאיפדה שבליטא.

 

ביידן: ״פוטין הוא פושע מלחמה שצריך לעמוד לדין, נטיל עוד סנקציות״

נשיא ארה"ב ג׳ו ביידן כינה את ולדימיר פוטין פושע מלחמה, וקרא להעמיד את המנהיג הרוסי לדין על הטבח שביצע צבאו בבוצ'ה. ביידן אמר גם שיבקש סנקציות נוספות נגד רוסיה בעקבות המעשים שנחשפו בבוצ׳ה, אותן מוסקבה מכחישה שחייליה ביצעו.

שר החוץ האוקראיני: ״טבח בוצ׳ה אמור לשנות את התמונה ולהביא לתמיכת המערב בנשק״

״הטבח בבוצ'ה אמורות להוות שובר שוויון בתמיכה שהמערב מוכן לספק לאוקראינה״, כך אמר שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה. בראיון ל-BBC אמר קולבה: "טבח בוצ'ה צריך להסיר כל סוג של היסוס וחוסר רצון במערב לספק לאוקראינה את הנשק הדרוש כדי להגן על ארצנו ולשחרר אותה מהכובשים הרוסים". לדבריו, התמיכה הנוספת צריכה לכלול מטוסים, טנקים, מערכות רקטות שיגור מרובות וכלי רכב משוריינים וכן חיזוק הסנקציות נגד רוסיה. קולבה הוסיף כי תוצאות המלחמה יוכרעו לא רק בשדה הקרב, אלא ב"משרדים באירופה ובצפון אמריקה", שם יתקבלו החלטות לגבי רמת התמיכה הנוספת.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הופיע אתמול בלילה בטקס הגראמי בסרטון וידאו שהוקלט מראש, שבו פנה למשתתפים בטקס וביקש מהם לתמוך במאמצי המלחמה של מדינתו. "ספרו את האמת על המלחמה ברשתות החברתיות, בטלוויזיה", ביקש זלנסקי, "המוזיקאים שלנו לובשים אפוד מגן במקום חליפות טוקסידו".

זלנסקי סיים את פנייתו בבקשה שהמוזיקאים יביעו את תמיכתם באוקראינה בכל דרך שהיא, "מלבד בשתיקה". לאחר שהסרטון הוקרן הופיע הזמר האמריקאי ג'ון לג'נד עם הזמרת האוקראינית מיקה ניוטון והמשוררת האוקראינית לובה יאקימצ'וק.

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!