דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מבצע החיסונים לפוליו מתרחב: ילדים ונוער בירושלים נדרשים להשלים חיסון שלא ניתן מ-2005 עד 2013

החיסון המומת ניתן בטיפות בשתי מנות, בגיל 6 ו-18 חודשים| משרד הבריאות קורא להורים לילדים שלא חוסנו להגיע למתחם ייעודי ביד שרה או לקופות החולים ותחנות טיפת חלב | בשלב הבא יורחב המבצע לכלל הארץ

חיסון פוליו (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
חיסון פוליו (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות מרחיב את מבצע החיסונים לפוליו באזור ירושלים, והחל מהשבוע הוא כולל גם חיסון חי מוחלש (bOPV) הניתן בטיפות לילדים ובני נוער עד גיל 17 שלא קיבלו אותו בילדותם. בשלב הבא יורחב המבצע לכל הארץ. החיסונים ניתנים במתחמי טיפות החלב בעיר, בקופות החולים ובמתחם חיסונים ייעודי במתחם יד שרה בירושלים.

החיסון החי מוחלש מתווסף על חיסון מומת, והוא מונע התפשטות תחלואה בקהילה. הוא ניתן בישראל עד שנת 2005, ואז הופסק עקב מיגור המחלה. החל ב-2013 חודש מתן חיסון חי מוחלש בישראל עקב חשש מהתפרצות פוליו, והוא ניתן בטיפות, בגיל 6 חודשים ובגיל 18 חודשים. כעת, עקב החשש מהתפרצות נוספת, ילדים שנולדו אחרי שנת 2005 ולא קיבלו שתי מנות של חיסון חי מוחלש נקראים לקבל אותן.

גם הורים לילדים שלא קיבלו חיסון מומת (IPV) נקראים להתחסן. חיסון זה ניתן בזריקה לשריר, במצב שגרה ב-4 מנות בשנה הראשונה לחיים: בגיל חודשיים, 4 חודשים, 6 חודשים ושנה. לאחר מכן ניתנת מנת דחף בכיתה ב'. כעת עקב החשש מהתפרצות הוקדם מתן החיסונים הראשונים מחודשיים ל-6 שבועות ומ-4 חודשים ל-10 שבועות.

מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש, אמר אתמול בגלי צה"ל: "הדאגה שלנו היא שזה הולך ומתפשט בארץ ואחנו חייבים למנוע את זה ולחזור למצב שבו הנגיף מוכחד בישראל ואת זה אפשר לעשות על ידי חיסונים. עשינו את השלב הראשון של חיסון מומת והיתה היענות יפה מאוד ועכשיו אנחנו עוברים לחיסון חי מוחלש שניתן דרך הפה מתחילים בירושלים את המבצע ונעבור בהמשך לשאר המדינה".

במשרד הבריאות קוראים להורים לוודא שילדיהם מחוסנים לפי שגרת החיסונים של משרד הבריאות ולחסן את הילדים שטרם חוסנו. החיסונים יבוצעו בחדר המיון בבית יד שרה, שדרות הרצל 124 ירושלים, שעות הפעילות: ימים א'-ה', 18:00-8:00. ילדים עד גיל 6 יכולות להגיע לטיפת חלב, וילדים מעל גיל 6 לקופות החולים. בכל מוקד חיסונים יחוסנו כלל הילדים במשפחה ללא קשר לגילם.

הפוליו היא מחלה זיהומית שנגרמת על ידי נגיף מקבוצת נגיפי המעיים שהאדם הוא ה"מאכסן הטבעי" שלה. לפי משרד הבריאות, הנגיף מועבר מאדם לאדם בעקבות מגע עם הפרשות (לרוב צואה, אך אפשרית גם העברה דרך הפרשות נשימתיות), ומתרבה בדרכי העיכול של האדם שנדבק.

לפי איגוד רופאי המשפחה, רוב הנדבקים (בין 90% ל-95%) אינם מפתחים כל סימני מחלה או לכל היותר מפתחים תסמינים קלים כמו חום, חולשה, חוסר תאבון וכאב גרון.
4%-8% מהנדבקים בפוליו מפתחים דלקת אספטית (ללא חיידקים) של קרום המוח, ומחלימים באופן מלא תוך ימים אחדים. פחות מ-1% מהנדבקים מפתחים מחלה שיתוקית, שעלולה להפוך אותם לנכים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!