דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מנכ"ל פרטנר ויו"ר הדירקטוריון הודיעו על סיום תפקידם, שבוע אחרי העברת הבעלות בחברה

אבי צבי פורש אחרי פחות משנה בתפקיד: "גאה בהנהלה שגיבשנו אשר יחד עם עובדי פרטנר" | אסנת רונן כיהנה בדירקטוריון למעלה מעשור | רכישת גרעין השליטה בפרטנר הושלמה בשבוע שעבר על ידי קבוצת הפניקס בבעלות אבי גבאי

לוגו חברת פרטנר בישראל (צילום ארכיון: ColorMaker / Shutterstock.com)
לוגו חברת פרטנר בישראל (צילום ארכיון: ColorMaker / Shutterstock.com)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מנכ”ל קבוצת פרטנר אבי צבי ויו"רית החברה אסנת רונן הודיעו היום (שלישי) לדירקטוריון החברה ולנציגי בעלי השליטה החדשים בה על כוונתם לפרוש מתפקידם. צבי צפוי להישאר בתפקידו כפי שיידרש בהתאם להסכם עימו. רכישת גרעין השליטה בפרטנר הושלמה בשבוע שעבר על ידי קבוצת הפניקס בבעלות אבי גבאי (מנכ"ל סלקום לשעבר), שלמה רודב וגופים מוסדיים.

"השנה האחרונה הייתה מלאה בעשייה ובהצלחות", אמר צבי, שפורש לאחר מעט פחות משנה בתפקיד. "אני גאה בהנהלה שגיבשנו אשר יחד עם עובדי פרטנר הצלחנו בתקופה קצרה יחסית להשיג הישגים משמעותיים שישפיעו על החברה בשנים הבאות עם כניסתי לתפקיד הצהרתי כי מטרתי העיקרית היא להצעיד את החברה למכירת גרעין השליטה בה ועתה, כשהמהלך הושלם הודעתי לדירקטוריון החברה על רצוני לפרוש מתפקידי", הבהיר את הסיבה לסיום התפקיד.

אבי צבי (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
אבי צבי (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)

"אני מאחל הצלחה לקבוצת הרוכשים שרכשו חברה נהדרת עם הון אנושי מעולה וטכנולוגיה מתקדמת ביותר", הוסיף צבי. "אני רוצה להודות ליו"ר הדירקטוריון גב אסנת רונן ולחברי הדירקטוריון על השותפות והרוח הגבית למהלכים הרבים שהצלחנו לבצע בתקופת זמן קצרה".יו"ר הדירקטוריון, אסנת רונן אמרה: "היום, אחרי למעלה מעשור בדירקטוריון החברה, מהן למעלה משנתיים כיושבת ראש, הודעתי לדירקטוריון פרטנר ולבעלי השליטה החדשים בחברה על סיום כהונתי. פרטנר היא קבוצת תקשורת מובילה ואני גאה על הזכות שניתנה לי לכהן בתפקיד יושבת הראש שלה. במהלך השנתיים האחרונות האיצה פרטנר את השקעותיה בתשתיות וכתוצאה מכך הפכה מחברת סלולר, לקבוצת תקשורת מובילה, המספקת שירותי תקשורת רחבים, גם בעולם הסלולר וגם בעולם הקווי".

אבי צבי נכנס לתפקיד 2021, בתקופה מאתגרת על רקע פרישת חלק ניכר מההנהלה, משבר בגיוס כח אדם ועם צומת משמעותי של החלטות אסטרטגיות לחברה בתחומי הסיבים, ה-TV ועוד.

בתקופתו כמנכ”ל פרטנר הוביל 4 מהלכים עיקריים לביסוסה של פרטנר והכנתה לשנים הקרובות כשבראש ובראשונה כאמור המשך והגברת המגמה של הפיכתה של פרטנר מחברת תקשורת ושירות לחברת תקשורת, שירות ותשתיות, זאת באמצעות האצת פריסת התשתית העצמאית של פרטנר פייבר, שוק"ס פרטנר, הפיכת פרטנר לפורסת סיבים בינלאומית באמצעות שיתוף פעולה עם חברת טמרס, כניסה לתחום החשמל, האצת פריסת דור 5 ועוד.במהלך כהונתו הצליחה פרטנר להציג שיפור משמעותי בכל המדדים הכספיים – ברווח הנקי שהסתכם ב-115 מיליון שקל וברווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות  בהיקף של כ-100 מיליון שקל. זאת במקביל להשקעות משמעותיות בתחום הסיבים והסלולר. צבי השקיע משאבים רבים בהון האנושי באמצעות חידוש ההסכם הקיבוצי, שדרוג סביבת העבודה, גיבוש ההנהלה ורווחה ודאגה לעובד. ההסכם מבטיח בין היתר את ביטחונם התעסוקתי של העובדים לאור מכירת השליטה בחברה. עוד הדגיש צבי את חשיבות הלקוחות לחברה באמצעות פישוט תהליכים, הוגנות, ביטול מכר חבילות משולבות, התקנת סיבים בחינם, ביטול מכר נתבים, מחיר חבילות ללא פקיעת זמן ועוד. כמו כן, הוביל את פרטנר טי.וי. לרווחית.

חתימת ההסכם הקיבוצי לעובדי קבוצת פרטנר (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת ההסכם הקיבוצי לעובדי קבוצת פרטנר (צילום: דוברות ההסתדרות)

רונן, כיהנה בתפקיד דירקטורית בחברה מזה כעשור, במהלכו חוותה פרטנר משבר מתמשך בעקבות הרפורמות בשוק הסלולר אשר גרמה לירידה משמעותית ומתמשכת בהכנסות החברה ולפגיעה קשה ברווחיות. המהלכים שהובילה אסנת, מאז מינוייה ליו"ר פרטנר, ביחד עם דירקטוריון החברה, סייעו לחברה לחזור חזרה לתוואי של צמיחה ורווחיות. עם כניסתה לתפקיד היו"ר פעלה לחיזוק המאזן של פרטנר באמצעות הנפקת מניות לציבור. חיזוק אשר נתן לפרטנר את האפשרות להתנהל לאורך כל התקופה תחת אסטרטגיה עסקית ארוכת טווח ולאפשר לה לבצע את ההשקעות הנדרשות בעסקי הליבה שלה.

כאמור, החברה נרכשה בשבוע שעבר על ידי קבוצת רודב-גבאי-פניקס. הקבוצה רכשה 27% מהמניות, אשר הוחזקו על ידי איש העסקים חיים סבן. לשם כך שילמה את חובו של סבן על סך 300 מיליון דולר לחברת האצ'יסון מהונג קונג.
סבן ביקש לפני כשנתיים להעביר מניות אלו לחברה לשם כיסוי חובו, אלא שהחברה לא הצליחה לקבל את היתר השליטה בפרטנר ממשרד התקשורת, ולפיכך העמידה אותם למכירה. בפועל, התנהלה פרטנר במהלך השנתיים וחצי האחרונות בלא גרעין שליטה.
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!