דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

נעצר אושרי סוויסה, בעלים של חברות שסיפקו שירותים לוולט ולחברות נוספות

סוויסה נעצר לאחר חקירה של רשות המסים, בחשד לאי-תשלום מסים ובהפצת חשבוניות פיקטיביות בסך 320 מיליון שקלים. סוויסה נעצר כ-5 חודשים לאחר שאחיו, בעלי "פרימיום שליחויות" נעצר אף הוא, וקיים חשד כי השניים שיתפו פעולה

מעצר (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
מעצר (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
הדס יום טוב

אושרי סויסה, המנהל בפועל של מספר חברות לאספקת שירותי כוח אדם בתחום השליחויות וההתקנות, נעצר היום (שלישי) בחשד לאי-תשלום מס בגובה של עשרות מיליוני שקלים עבור הכנסות ממתן שירותים לחברות שונות, בהן חברת וולט, ענקית המשלוחים הפועלת בישראל, ובהפצת חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של כ-320 מיליון שקלים.

לדברי רשות המיסים, סויסה חשוד כי היה שותף פעיל לעבירות שבגינן נעצר אחיו, ליאור סויסה, מנהלה בפועל של חברת "פרימיום שליחויות", שנעצר בדצמבר האחרון לאחר חקירה סמויה ממושכת של רשות המיסים והביטוח הלאומי, בחשד להקמת כ-40 חברות קש שחתמו הסכמים עם וולט, דרכן העסיק כ-1,300 שליחים לפחות. בביתו של ליאור סויסה נתפסו אז 71 אלף שקלים במזומן, שעוני יוקרה ומכונה לספירת כספים בשווי כולל של כ-200 אלף שקלים.

בנוסף, חשוד ליאור סויסה בהפקת חשבוניות מס פיקטיביות בעשרות מיליוני שקלים על מנת להתחמק מתשלום מס ולהסוות את תשלום השכר במזומן. על פי החשד, החשבוניות הפיקטיביות גולגלו בין החברות השונות שבשליטתו של ליאור סויסה, על מנת לייצר מצג שווא לפיו העובדים שסופקו על ידי חברת "פרימיום שליחויות" לא היו עובדים ישירים שלה אלא סופקו לה על ידי חברות אחרות.

במהלך החקירה נתפסו במשדרו של אושרי סויסה מחשבים מהם שוחזרו מרבית החשבוניות הפיקטיביות אשר הופקו על ידי החשודים. כמו כן, עם התפתחות החקירה נאספו עוד ראיות הקושרות את אושרי סויסה לביצוע העבירות יחד עם אחיו ליאור.

עו"ד ורואה חשבון יעקב דהן, המייצג את סויסה, אמר כי "מדובר בטענות שאינן נכונות בלשון המעטה בניסיון פסול לכרוך בצורה מופרכת את אושרי סויסה לפרשה המדוברת. לא בכדי, בית המשפט השלום בראשון לציון קיבל בדיון המעצר שהתקיים בשבוע שעבר, את טענותינו והורה על שחרורו המיידי של מרשנו בהפקדת סך של 10,000 ש"ח בלבד ועיכוב יציאה מן הארץ ל-30 יום, זאת כאשר המדינה דרשה שיפקיד 150 אלף ש"ח במזומן ויוצא נגדו צו עיכוב יציאה מן הארץ ל-180 יום. חשוב לציין, כי כבוד השופט טל ענר קבע, כי אין אינדיקציה, כי מרשנו ניסה להתחמק בדרך כלשהי מחקירה. מר אושרי סויסה לא ישב במעצר ולו דקה אחת ושוחרר בערבות בתנאים מינימאליים כאמור".

מחברת וולט, ששמה נקשר בפרשה, ביקשו לא להגיב לעניין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!