דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ויקטורי תפצה שלושה עובדים ערבים שפוטרו מהסניף בטבריה במהלך מבצע ״שומר החומות״

העובדים שפוטרו כי שבתו במהלך התקופה המתוחה, יפוצו בסך של 19 אלף ש"ח בגין פיטורים שלא כדין |השלושה הסכימו לחזור בהם מהטענה כי פוטרו על רקע גזעני, אולם אחת מהם אמרה: "פחדתי להסתובב ברחובות טבריה"

עו"ד ויסאם יאסין  ושניים מהתובעים במשפט (צילום: מרכז מוסאוא)
עו"ד ויסאם יאסין ושניים מהתובעים במשפט (צילום: מרכז מוסאוא)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

רשת ויקטורי תשלם פיצויים על סך 19 אלף שקלים לשלושה עובדים, ערבים אזרחי ישראל, שפוטרו ללא פיצויים במהלך אירועי שומר החומות במאי 2021. עם זאת, במסגרת פשרה ויתרו העובדים בהליך על הטענה כי פוטרו על רקע פוליטי או גזעני.

התובעים, שלושה עובדים שהועסקו בסניף ויקטורי בטבריה, טענו כי פוטרו שלא כדין לאחר שלא התייצבו לעבודה על רקע ההפגנות שהיו באותה התקופה, והחשש לחייהם על רקע המתיחות ביחסי יהודים וערבים שבאה לידי ביטוי בין היתר בהפגנות סוערות בעיר טבריה. לאחר האירועים סיפרה אחת התובעות, רשא אגבאריה (23) לדבר: קיבלנו איומים על חיינו. מלון לאונרדו הותקף בידי המון גזעני ואני, עם הלבוש הדתי שלי, פחדתי להסתובב ברחובות טבריה". לדבריה, גם מצב הכבישים, לא אפשר לה להגיע לעבודה.

העובדים שפנו למרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל, יוצגו על ידי עו"ד ויסאם יאסין, המתמחה בדיני עבודה. החברה מצידה ההכחישה שהפיטורים התבצעו על  רקע לאומי או גזעני, וטענה כי היא מעסיקה עשרות עובדים ערבים.

במסגרת ההליך הגיעו הצדדים לפשרה, על פיה חזרו בהם התובעים מטענתם כי פוטרו פיטורים פוליטיים ועל רקע גזעני – ושופטת בית הדין נתבקשה על ידי שני הצדדים לפסוק, בהליך לפי סעיף 79א, פיצויים שינועו בין 2,000 ל-20,000 שקלים.

השופטת אורית יעקבס פסקה לטובת אחד התובעים פיצויים בסכום של 2,100 שקלים, לטובת תובע נוסף פיצויים על סך 4,500 שקלים ולטובת התובע השלישי סכום של 12,500 שקלים. לבקשת הצדדים פסק דינה של השופטת ניתן בלא נימוקים.

עו"ד ויסאם יאסין התייחס להחלטת בית המשפט ומסר: "מדובר בסטודנטים שעבדו תקופות קצרות, רובם עד 10 חודשים , והיו נתונים לפיטורים שלא כחוק. ליווינו אותם במהלך כל תקופת הדיונים, אנו רואים שהחלטת בית המשפט מהווה מסר חשוב לכל המעסיקים". בדיון נכחו צוות מרכז מוסאוא, יו"ר האגף לשוויון בהסתדרות דח׳יל חאמד, יו"ר מרחב נצרת בהסתדרות כמאל אבו אחמד ויו"ר נעמ"ת בנצרת ריהאם אבו אל-אסאל.

ג'עפר פרח, מנהל מרכז מוסאוא מסר כי המרכז הצליח לסייע ולהחזיר לעבודתם עשרות עובדים ערבים שפוטרו במהלך מבצע שומר החומות, זאת לצד פעולתו לליווי אזרחים ערבים שנעצרו במהלך תקופה זו. "מדי יום מתמודד האזרח הערבי מול פגיעה בזכויות  ואפלייה מערכתית", אמר פרח, "מרכז מוסאוא ימשיך לפעול למען זכויות האזרחים הערבים, ולעמוד לצד מי שסובל מאפליה וגזענות".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!