דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

בריטני גריינר עצורה חודשיים ברוסיה, ארה"ב עדיין שומרת על עמימות

כוכבת ה-WNBA ופעמיים אלופה אולימפית עם נבחרת ארה"ב, נעצרה בחודש פברואר על כך שהחזיקה לכאורה שמן קנאביס ועלולה להיאסר לתקופה ארוכה | התובעים הרוסיים הציעו מעט בהירות, אך הממשל האמריקאי ממשיך לעבוד "מאחורי הקלעים"

שחקנית הכדורסל האמריקאית בריטני גריינר (צילום ארכיון: AP Photo/Rick Scuteri)
שחקנית הכדורסל האמריקאית בריטני גריינר (צילום ארכיון: AP Photo/Rick Scuteri)
יאיר צוקר

בריטני גריינר, כוכבת ה-WNBA ופעמיים אלופה אולימפית עם נבחרת ארה"ב, נעצרה לפני חודשיים ברוסיה על כך שהחזיקה לכאורה שמן קנאביס, עבירה שיכולה להגיע עד 10 שנות מאסר. בית המשפט ברוסיה האריך בחודש שעבר את מעצרה בחודשיים נוספים.

עד כמה שהנסיבות שלה יוצאות דופן, הפרטים סביב המקרה של גריינר נותרו בגדר תעלומה ככל שמתקרב מועד קריטי לבית המשפט בחודש הבא. התובעים הרוסיים הציעו מעט בהירות וממשלת ארה"ב שומרת על עמימות. הצוות המשפטי של גריינר סירב לדבר על המקרה מכיוון שהוא עובד מאחורי הקלעים. בנוסף, גריינר היא גם פעילה בולטת בקהילה הלהט"בית, שנרדפת על ידי השלטון ברוסיה.

"יש הרבה מדינות ברחבי העולם שבהן אתה לא רוצה להסתבך בצרות, ורוסיה היא אחת מהן", אמר קלרנס לוסיין, פרופסור למדעי המדינה באוניברסיטת הווארד, המתמחה במשפט פלילי ובמדיניות סמים.

גריינר היא האזרחית האמריקאית הבולטת ביותר שכלואה על ידי ממשלה זרה, אבל במובנים רבים, המקרה שלה אינו יוצא דופן. מחלקת המדינה האמריקאית בדרך כלל לא יכולה לעשות הרבה כדי לעזור מעבר לביקורים קונסולריים ולעזור לאמריקאים להשיג עורך דין. זה גם לא יכול לומר הרבה אלא אם האדם שנעצר מוותר על זכויות הפרטיות, מה שגריינר לא ביצעה במלואה.

שחקנית הכדורסל האמריקאית בריטני גריינר במדי פיניקס (צילום ארכיון: AP Photo/Paul Beaty)
שחקנית הכדורסל האמריקאית בריטני גריינר במדי פיניקס (צילום ארכיון: AP Photo/Paul Beaty)

"זה סיוט של עורך דין משפט כיוון שאתה צריך לנהל משפט כאשר הסביבה הפוליטית הגדולה יותר היא שלילית", אמר וויליאם באטלר, מומחה למשפט רוסי ופרופסור במשפט פן סטייט דיקינסון. "מחלקת המדינה עושה כל שביכולתנו כדי לתמוך בבריטני גריינר כדי לפרנס את משפחתה, ולעבוד איתם לעשות כל שביכולתנו, כדי לראות שהיא מטופלת כראוי".

גריינר משחקת בפיניקס מארקורי ובמהלך חודשי החורף שיחקה באוגמ"ק יקטרינבורג הרוסית. היא זכתה בשתי מדליות זהב אולימפיות עם נבחרת ארה"ב בריו 2016 וטוקיו 2020. היא הייתה פעמיים מלכת סלי ה-WNBA, הופיעה שבע פעמים באולסטאר והובילה את פיניקס לאליפות ב-2014. זאת הייתה אמורה להיות העונה ה-6 שלה ביקטרינבורג הרוסית, איתה זכתה ארבעה פעמים ביורוליג.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!