דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מריה אלמצרי, כוכבת העתיד של הכדורגל הישראלי: "רוצה לשחק בפ.ס.ז' או צ'לסי"

שחקנית מכבי כישרונות חדרה נחשבת לאחת השחקניות המובילות בליגת העל, כבר בגיל 18 | בראיון ל'דבר' היא מספרת על הבחירה להיות שחקנית כדורגל בחברה הערבית והמחאה שלה ושל חברותיה לקבוצה נגד העירייה: "אין סיבה שיהיו לנו תנאים פחות טובים מהגברים"

מריה אלמצרי חוגגת שער במדי מכבי כישרונות חדרה. "צברתי הרבה ביטחון העונה" (צילום: זיו טל)
מריה אלמצרי חוגגת שער במדי מכבי כישרונות חדרה. "צברתי הרבה ביטחון העונה" (צילום: זיו טל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

זאת שנת הפריצה של מריה אלמצרי, תגלית העונה בליגת העל לנשים בכדורגל. שחקנית הכנף בת ה-18 של מכבי כישרונות חדרה פתחה את העונה בסערה עם חמישה שערי ליגה בשישה משחקים, שעזרו לקבוצתה לתקוע יתד בצמרת. עד כה העונה יש לה 13 שערים בכל המסגרות ובחודש שעבר הובילה את נבחרת הנערות עד גיל 19 להעפלה לדרג א' בליגת האומות, עם ארבעה שערים בטורניר.

"צברתי הרבה יותר ביטחון העונה", אומרת אלמצרי בראיון ל'דבר'. "בהתחלה פחדתי משחקניות בוגרות יותר, אבל היום ממש לא. אני מסוגלת להביא את כל כולי למגרש, זה משהו בתוכי שאין לי איך להעלים אותו".

מריה אלמצרי במדי מכבי כישרונות חדרה מול אס"א תל אביב. "מקווה שאצא לחו"ל בקרוב" (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
מריה אלמצרי במדי מכבי כישרונות חדרה מול אס"א תל אביב. "מקווה שאצא לחו"ל בקרוב" (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)

אלמצרי יודעת שכדי להגיע לרמות הגבוהות בכדורגל היא תצטרך לעבור לחו"ל ולא מפחדת להציב מטרות גבוהות. "אני מקווה שאצא לחו"ל בקרוב ואתחיל להתקדם בתהליך שלי. זאת דרך שצריך לעבור בכל קבוצה שאהיה בה. השאיפה שלי בסופו של דבר היא לשחק בפריז סן ז'רמן או צ'לסי, ולהיות שחקנית מובילה בנבחרת. לא אעצור לפני שאשיג את זה".

"בהתחלה התנגדו, אבל לא באמת הקשבתי להם"

אלמצרי החלה לשחק כדורגל בגיל 10 עם הבנים בבית הספר. "ראיתי שבשיעורי ספורט ובהפסקות הבנים משחקים והבנות יושבות בצד. אז רציתי לנסות, בהתחלה התנגדו, אבל לא באמת הקשבתי להם". כשנפתחה קבוצת בנות יפו אורתודוכסים, אלמצרי שיחקה לראשונה במסגרת מאורגנת, לאחר ארבע שנים עברה להפועל פתח תקווה ומשם התקבלה לאקדמיה של ההתאחדות לכדורגל בווינגייט.

כבר מגיל קטן, אלמצרי הבינה שעליה להתמודד עם אתגרים שקיימים ביחס לעיסוק של נשים בספורט. "בחברה הערבית זה לא משהו מקובל שבת שמשחקת עם בנים ובמכנסיים קצרים", היא אומרת. "בהתחלה האחים שלי לא אהבו את זה אבל אמא שלי תמכה, וכשאמא תומכת אז אני לא באמת מקשיבה לתגובות מסביב. עכשיו המשפחה ממש תומכת וגאה בי. גם ביפו, מלא אנשים אומרים לי שאני מביאה גאווה".

מריה אלמצרי במדי נבחרת ישראל. "שמחה שנותנים לצעירות להוכיח את עצמן" (צילום: אלבום פרטי)
מריה אלמצרי במדי נבחרת ישראל. "שמחה שנותנים לצעירות להוכיח את עצמן" (צילום: אלבום פרטי)

הכישרון הגדול של אלמצרי לא נעלם מעיני מאמן הנבחרת בקמפיין הקודם גבי בורשטיין, שבגיל 16 החליטו להזמין אותה לראשונה לסגל הנבחרת הבוגרות לקראת המשחק מול איטליה. "התרגשתי, הייתי לחוצה מאוד וחסרת ביטחון, לא חשבתי שהנבחרת תבנה עליי", היא מספרת. "היום הרבה יותר נותנים לצעירות להוכיח את עצמן, זה דורש ממני להוכיח שאני מסוגלת לשחק ברמות האלה".

"אין שום סיבה שלאישה לא יהיו אותם תנאים כמו גבר"

אמלצרי וחברותיה במכבי כישרונות חדרה מוחות מתחילת העונה נגד העירייה על אפליה. לטענת השחקניות, בשל העובדה שאין לקבוצה מגרש אימונים קבוע היא צריכה לעבור בין מספר מגרשים שונים בעיר, שחלקם אינם ראויים לאימון ומסכנים את שלומן.

שחקניות מכבי כישרונות חדרה ואס"א ת"א כורעות ברך בתחילת המשחק (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
שחקניות מכבי כישרונות חדרה ואס"א ת"א כורעות ברך בתחילת המשחק (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)

"חדרה היא קבוצה בליגת העל בדיוק כמו שקבוצת הגברים של חדרה בליגת העל. ההבדל היחיד שחדרה בנשים היא מכבי ובגברים היא הפועל. שתי הקבוצות משחקות בליגת העל", אומרת אלמצרי. "אין לנו חדר הלבשה, אין לנו מגרש, לא בית ולא לאימונים. אנחנו זזות כל הזמן ממגרש למגרש. גם בשעות תמיד יעדיפו להזיז את האימונים שלנו במקום להזיז את הנוער".

המחסור בתנאים בסיסיים מייצר מצבים בלתי אפשריים שאיתם שחקניות הקבוצה נאלצות להתמודד. "אם לשחקן בקבוצת גברים יש חדר הלבשה שהוא יכול להתקלח בו, לשים את הדברים שלו שם, אין שום סיבה שלאישה לא יהיה את זה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!