דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

"נלחמות על תנאים בסיסיים": שחקניות מכבי חדרה כורעות ברך בתחילת כל משחק

שחקניות הקבוצה מבצעות את האקט המחאתי בתגובה ליחס המפלה לטענתן מעיריית חדרה, שלא מספקת להן מגרש ראוי לאימונים | שני דוד, שחקנית הקבוצה: "העירייה צריכה לעזור לנו להיות מקצועניות" | עיריית חדרה: "בקרוב תחל בניית קומפלקס אימונים מפואר"

שחקניות מכבי כישרונות חדרה ואס"א ת"א כורעות ברך בתחילת המשחק (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
שחקניות מכבי כישרונות חדרה ואס"א ת"א כורעות ברך בתחילת המשחק (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שחקניות מכבי כישרונות חדרה כרעו ברך לפני המשחק המרכזי של המחזור השמיני בליגת העל לנשים בכדורגל מול מ.כ.נ. רמת השרון, שנערך אתמול (חמישי). הקבוצה מבצעת את האקט המחאתי בכל משחק מתחילת העונה בתגובה ליחס המפלה לטענתן, לו הן זוכות מעיריית חדרה.

כישרונות חדרה היא אחת הקבוצות הטובות והיציבות בליגת העל לנשים בכדורגל בעשור האחרון וממוקמת כרגע במקום השלישי בטבלה. רגע השיא של המועדון היה הזכייה בגביע המדינה בעונת 2014-15. למרות ההצלחה על המגרש, לקבוצה אין מגרש ראוי לאימונים והיא נותרת בלי פתרון מהעירייה.

שני דוד, קפטנית הקבוצה ושחקנית נבחרת ישראל, אומרת ל'דבר': "אנחנו נלחמות על תנאים בסיסיים. תנאי האימון, שעות נורמליות לאימון. אין לנו מגרש אחד שאנחנו מתאמנות בו ואנחנו נודדות עם הציוד".

"לא הייתי שולחת את הילד או הילדה שלי להתאמן במגרש כזה"

לטענת השחקניות, בשל העובדה שאין לקבוצה מגרש אימונים קבוע היא צריכה לעבור בין מספר מגרשים שונים בעיר שחלקם אינם ראויים לאימון ומסכנים את שלומן. בנוסף לכך, עד השנה הקבוצה אכסנה את הציוד הספורטיבי שלה בכלוב ברזל שהיה באחד המגרשים, בתחילת השנה החליטו במגרש להוציא את הכלוב ומאז השחקניות נסחבות עם כל הציוד שלהן ממגרש למגרש.

שני דוד, שחקנית מכבי כישרונות חדרה: "החלטנו שאנחנו לא שותקות" (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
שני דוד, שחקנית מכבי כישרונות חדרה: "החלטנו שאנחנו לא שותקות" (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)

"עד השנה התאמנו במגרש 'עמל' שאני אישית לא הייתי שולחת את הילד או הילדה שלי להתאמן שם", אומרת דוד. "זה מגרש שלא ראוי בחורף לאימונים וביטלנו המון אימונים בשנה שעברה שהיו לנו שם בגלל שהוא היה מוצף. כל פעם שסיימנו אימון ואין פציעה, צריך להגיד תודה. יום לפני המשחק היינו מתאמנות על מגרש סינטטי בגודל של קט-רגל כשאנחנו סגל של 22 שחקניות".

עם תחילת העונה, השחקניות החליטו שנמאס להן ויצאו למחאה והשביתו את האימונים. "החלטנו כל הקבוצה ביחד עם הצוות, שאנחנו לא שותקות יותר ואנחנו עושות את המחאה הזאת שהם יבינו שאנחנו לא פה ליופי ואנחנו צריכות את הדברים הכי בסיסיים, כדי להיות מקצועניות".

"כל קבוצה בליגה נאבקת על תנאים"

מאבקים על יחס מפלה הן לא מקרה נדיר בכדורגל הנשים בישראל. "הקבוצות האחרות בליגה תומכות במאבק שלנו וחלקן הצטרפו לכריעת הברך, מתוך הבנה שלכל קבוצה יש מאבק כזה", אומרת דוד.

שחקניות הכדורגל במחאה מחוץ לאולם בג"צ (ללא קרדיט)
שחקניות הכדורגל במחאה מחוץ לאולם בג"צ (ללא קרדיט)

המקרה בחדרה מצטרף למקרי עבר של אפליה מגדרית ומאבקים של קבוצות ליגת העל לנשים במטרה לשנות את היחס של העיריות השונות. בשנת 2019 הגיע לסיומו מאבק משפטי אותו ניהל מועדון הנשים הפועל באר שבע כנגד עיריית באר שבע בעקבות טענות לחלוקה בלתי צודקת ולא שוויונית של תקציבי הספורט בעיר.

בשנת 2020 בית המשפט המחוזי קיבל את עתירת קבוצת הכדורגל בנות נתניה נגד עיריית נתניה בטענה לאפליה מגדרית בחלוקת תקציבי הספורט העירוני ודרש שהעירייה תעביר לקבוצת הנשים העירונית 570,000 שקלים. בנוסף לאפליה התקציבית, בנות נתניה טענה שהעירייה אינה דואגת לה למגרשי אימון ראויים ואפליה ביחס לשעות האימון של קבוצות הילדות.

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "אגף אתוס של עיריית חדרה פעל בהנחיית ראש העיר למצוא פתרון לבעיית שעות האימונים לקבוצת הנשים, ואכן נמצאו ארבעה ימים בשבוע. לצערנו המגרשים בחדרה אינם עומדים בתקן של ליגת העל בכדורגל נשים ולכן בקרוב תחל בניית קומפלקס אימונים מפואר בכניסה המזרחית לעיר, עם שני מגרשים חדשים שיעמדו בכל התקנים. יודגש כי מגרשי האימונים בעיר אינם מנוהלים או מתופעלים על ידי עיריית חדרה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!