דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סלמונלה

מנכ״ל שטראוס ל׳דבר׳ בעקבות סגירת המפעל בנוף הגליל: ״יש לנו מחויבות מלאה לעובדים״

עופרה שטראוס בהתייחסות ראשונה אחרי גילוי הסלמונלה והריקול למוצרי החברה: ״התקלה במפעל קשה״ | אייל דרור, מנכ״ל שטראוס ישראל: ״מצאנו יונים במפעל, התבצע שיפוץ שלא לפי הנהלים״

מנכ"ל שטראוס אייל דרור (צילום: אבשלום ששוני / פלאש90)
מנכ"ל שטראוס אייל דרור (צילום: אבשלום ששוני / פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

קבוצת שטראוס ערכה היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בהשתתפות יו"ר הקבוצה, עופרה שטראוס, מנכ"ל הקבוצה, גיורא בר דעה ומנכ"ל שטראוס ישראל, אייל דרור, במשרדי החברה בפתח תקווה.

עפרה שטראוס פתחה בהתנצלות: "אני פה לומר בשם החברה בקול ברור – אני מסתכלת בעיניי אזרחי המדינה וכל מי שנפגע מתנצלת שאכזבנו אתכם, מצטערת על עוגמת הנפש שאתם עוברים בגללנו. התקלה המפעל שטראוס קשה. נתקן את כל מה שמחייב תיקון. על בטיחות המזון לא מתפשרים.

עופרה שטראוס במסיבת עיתונאים מיוחדת בעקבות הריקול על מוצרי החברה (צילום: ניצן צבי כהן)
עופרה שטראוס במסיבת עיתונאים מיוחדת בעקבות הריקול על מוצרי החברה (צילום: ניצן צבי כהן)

״איכות המוצרים היא ערך עליון. תמיד התכוונו שנמכור רק מוצרים בהם היינו מאכילים את ילדינו. אנחנו מתחייבים לתקן את כל הליקויים ולהחזיר את המוצרים לבתי הלקוחות ולמדפים כמה שיותר מהר, אבל רק לאחר שנהיה בטוחים שתיקנו את כל מה שצריך. להחלטה על הריקול משמעויות כבדות תדמיתית וכספית – היה קל מאוד לקיים אותה. אנחנו חיים יום יום בדיקות מעבדה ופתוגנים. אירוע בסדר גודל כזה לא עברנו מעולם.

זה הריקול הגדול ביותר שהיה לנו. נפיק מסקנות. נתקן את כל מה שצריך ונפתח את שערי המפעל רק כשנעמוד בסטנדרטים המאוד גבוהים שאנחנו מעמידים לעצמנו. ולמדנו משהו בשנתיים הללו של הקורונה. אני יושבת ראש החברה מזה 22 שנים שותפה לכל ההחלטות שהתקבלו בשבוע האחרון יחד עם הההנהלה, הדירקטוריון וכל אנשי ונשות שטראוס. בשבוע האחרון כולם עובדים לילות כימים במפעלים, במרכזים הלוגיסטיים שלנו, במכירות, בשירות הלקוחות ובמטה הקבוצה. אני מציינת את העבודה הקשה הזו כי בשנתיים האחרונות כשרבים מאיתנו ישבו בבתים, המערכת הזו והעובדים שלנו יצאו יום יום לעבודה כרגיל. גם עכשיו הם עובדים כפל כפליים לתקן את הטעות שעשינו״.

מנכ״ל קבוצת שטראוס גיורא בר דעה ויו״ר הקבוצה עופרה שטראוס (צילום: ניצן צבי כהן)
מנכ״ל קבוצת שטראוס גיורא בר דעה ויו״ר הקבוצה עופרה שטראוס (צילום: ניצן צבי כהן)

מנכ"ל קבוצת שטראוס, גיורא בר-דעה: "היינו במפעל ולראות אותו לא עובד ומצד שני את הלקוחות עם המוצרים שמחזירים בעגלות – אלה ימים לא פשוטים. בשבילנו אנשי שנמצאים כאן עשרות שנים לראות את המפעל שומם, לראות את המדפים ריקים, זה קשה מאוד. צריכים להבין כמה זה חשוב לנו מהמותג ועד העובד במפעל – ימים לא פשוטים. אנחנו מקבלים החלטות בסיטואציה של חוסר ודאות. אנחנו ידועים כחברה שכל כמה שנים בודקת את החזון והערכים שלה, אבל ברגע האמת שמגיע עם החלטות מסוג הזה מעמיד אותנו במבחן. העיקרון הראשון שהנחה אותנו: אפס פשרות, העיקרון השני – השקיפות, שהיא מהחן של אמון.

"הנקודה השלישית היא הרציפות העסקית, אנחנו מסתכלים לכל בעלי העניין בעיניים כדי להסתכל מה הכי חשוב. עשינו חלק מהדברים לא טוב, היו תקלות והיה סוג של כשל. אנחנו משתפים את אנשי משרד הבריאות בצורה מלאה. יש לנו יום למחרת ואנחנו רוצים להיות מצוינים בו. זאת משימה ענקית ואנחנו מאמינים שנעמוד בה".

מפעל שטראוס. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: משה שי/פלאש 90)
מפעל שטראוס. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: משה שי/פלאש 90)

מנכ"ל שטראוס ישראל, אייל דרור: "בשבוע האחרון היה שבוע לא קל, אנחנו לא רגילים להיות בסיטואציות כאלו.  יש במפעל בנוף הגליל כ-750 עובדים שאוהבים את המקום וחלק מהמשפחה הגדולה שלנו, מבחינתו זה אירוע מאוד גדול ומשמעותי. אני אנסה לעשות לכם קצת סדר. האתר בנוף הגליל – מפעל שוקולד נוזלי המפעל אחד והמפעל השני הסמוך הוא מפעל הממתקים. בכל אחד מהמפעלים שלנו יש תוכנית סיכונים שמנתחת את שלבי הייצור במפעל, זאת תוכנית ייעודית ומאושרת על ידי משרד הבריאות. אנחנו במפעל שלנו מיישמים את התוכנית הזאת כמובן".

דרור פירט את תהליך בדיקת הסלמונלה במפעל: "קיבלנו ביום חמישי תשובות ראשונות של חשודים מהבדיקה במפעל שעשינו – באותו יום עבדנו בצורה מסודרת עם משרד הראשון. ביום ראשון קיבלנו עוד תשובות, וזו הייתה הפעם הראשונה שקיבלנו תשובות החשודות כחיוביות במוצרים חשופים. החלטנו שניקח חודשיים אחורה מתהליך הייצור של השוקולד. ביום שלישי השבוע קיבלנו שתי תוצאות חשודות מדגימות של מוצרים נוספים, מכיוון שכבר יצאנו לריקול אז אותם מוצרים היו באותו התווך. באותו יום בלילה החלטנו שאנחנו לא ממתינים בגלל פרק הזמן ורמת הסיכון, הרגשנו שזה הזמן לעשות סדר בדברים והחלטנו להחליט על ריקול של כל המוצרים.

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש ושרון אלרעי פרייס במפעל שטראוס (צילום: דוד כהן/פלאש)
מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש ושרון אלרעי פרייס במפעל שטראוס (צילום: דוד כהן/פלאש)

"אני כבר יכול לומר שיש כמה ליקויים לא קלים ולא פשוטים שחשפנו אותם בפני משרד הבריאות ונצטרך לטפל בהם זו הייתה אחת הסיבות שחלטנו לעשות את מה שעשינו. בשבועות שלפני הגילוי הראשון עשינו שיפוץ שלא התנהל לפי הנהלים שלנו ויכול להיות שזה השפיע על העניין. כחודש לפני האירוע זוהו אצלנו יונים במפעל השוקולד הנוזלי, לעיתים הדברים האלו קורים. היינו צריכים להתנהל בצורה שונה, לא יודע מה ממכלול הפערים האלו הוביל לאירוע. אנחנו כמובן נצטרך לטפל בזה. הלכנו יד ביד עם משרד הבריאות לאורך כל האירוע ונעזרנו בהם לא מעט, פעלנו בשקיפות כל הזמן. אנחנו נעשה הכל כדי להיות מוכנים לייצור, אבל לא נתפשר גם כשהיה לנו חשד הכי קטן תמיד הלכנו שני צעדים קדימה. לא סיימנו את הבדיקה ואם נגלה עוד דברים אז נטפל גם בהם".

במענה לשאלת ׳דבר׳ בנוגע לעתידם של העובדים במפעל שנסגר בנוף הגליל, אמר המנכ״ל: ״יש לנו מחוייבות מלאה לעובדים בנוף הגליל. הם חלק מהמרקם שלנו. אני עוד לא יודע לאמר כמה זמן ייקח לנו לטפל במפעל אבל לפחות בשלב הזה הם חלק מהתוכנית – השיפוץ, השינוי והניקיון ויש לנו מחוייבות מלאה כלפיהם. בשבועות הקרובים נבין את התוכניות שלנו ואז נוכל להבין יותר טוב איך תראה ההיערכות לייצור מחדש״.

מוקדם יותר הבוקר, הגיעו מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש, ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שרותי בריאות הציבור ופנינה אורן שניידור, ראש שרות המזון הארצי במשרד הבריאות למפעל בנוף הגליל על מנת לעמוד מקרוב אחר הכשלים שאירעו.

במהלך הסיור אמר פרופ' נחמן אש: "יש מספר מקרים של תחלואה בסלמונלה, ויש אפשרות שזו כתוצאה מאכילת מוצרים מהמפעל הזה. אנחנו בוחנים את הקשר הזה. אנחנו מזהים גידול בדיווחים על סלמונלה. לא יודעים אם בכמות המקרים או בגלל פשוט שיש מודעות. הסלמונלה תתפשט? זה תלוי אם חומר הגלם יתפשט בעוד מפעלים. אנחנו מניחים שזה נעצר בגלל הפסקת העבודה במפעל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!