דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חיפה

תרבות / תאמר נפאר הופיע בחיפה מול שריקות בוז אך גם אוהדים רבים

הראפר הופיע אמש בגן האם בחיפה ועורר עניין רב לאחר שתא הליכוד בחיפה איים לפוצץ את ההופעה. שרת התרבות דרשה מעירית חיפה לשקול את ביטול המופע אך בעיריה החליטו לקיימו.

תאמר נפאר בגן האם בחיפה 18.10.16 (צילום: דבר ראשון)
תאמר נפאר בגן האם בחיפה 18.10.16 (צילום: דבר ראשון)
אלון ווליניץ

כ-2,500 אנשים הגיעו אתמול (שלישי) לגן האם בחיפה כדי לקחת חלק בפסטיבל נווה יוסף לתיאטרון קהילתי. הפסטיבל זכה למבקרים רבים כל כך, כנראה הודות לעניין הציבורי סביב הופעתו של הראפר תאמר נפאר. למקום הגיעו מפגינים שביקשו למחות נגד הופעתו של נפאר, שלטענתם מפירה את הדו קיום העדין של חיפה, כיוון שהוא מתנגד למדינת ישראל. מהצד השני הגיעו רבים לתמוך בראפר ובחופש הביטוי.

אל המופע הגיעה גם נציגות ממפלגת "הרשימה המשותפת" – חברות הכנסת חנין זועבי ועאידה תומא סלימאן, שהתקבלו בקריאות בוז על ידי חלק מהמפגנים. הן עמדו קרוב לבמה יחד עם מאבטחים רבים ושוטרי מג"ב ומשטרת ישראל שיצרו חיץ בינן לבין המפגינים שהיו במקום וניסו להתקרב. האמת, נראה שלמרות הצעקות, הן די נהנו.

חנין זועבי בהופעה של תאמר נפאר בגן האם בחיפה (צילום: דבר ראשון)
חנין זועבי בהופעה של תאמר נפאר בגן האם בחיפה (צילום: דבר ראשון)

יואב אליאסלי הידוע בכינויו 'הצל', הגיע גם הוא לאירוע, אך לא הורשה להכנס למתחם יחד עם מספר פעילי ימין. טענות נשמעו על כך שהמשטרה לא אישרה הכנסת דגלי ישראל אך בתגובת המשטרה נכתב כי, "בניגוד לפרסומים איפשרה המשטרה הכנסת דגלים למתחם למעט המוטות מתוך כוונה לשמור על ביטחון הקהל ולמנוע פגיעה במידה ותתפתח הפרת סדר אלימה. האירוע הסתיים ללא עצורים או מעוכבים" מלבד כמה גברים עטופים בדגלי ישראל ומעט קריאות בוז, לא נרשמו מקרים מיוחדים באירוע.

מפגינים מול ההופעה של תאמר נפאר בחיפה (צילום: דבר ראשון)
מפגינים מול ההופעה של תאמר נפאר בחיפה (צילום: דבר ראשון)

ראשון עלה להופיע הזמר גילי יאלו שהופיע עם מספר שירים באמהרית. תוך כדי המופע וללא הצגתו הרשמית עלה לבמה נפאר שהצטרף אליו לשירה. יחד שרו השניים עוד שיר אחד ולאחר מכן ירד יאלו מהבמה, ופינה את במה כולה לנפאר. קריאות אדירות של אהדה נמהלו בשריקות בוז מהקהל, תוך כדי הופעתו של נפאר שהשתדל להתעלם וכמעט ל'לעשות דווקא' למפגינים. לקראת סיום הופעתו הקצרה פנה לקהל ואמר: "אני מדבר בשתי שפות כי אני אדם שיודע לדבר. אחרי השבוע הקשה שעבר אני רוצה להגיד תודה לכולם. לכל אלה שבאו לתמוך. ולאלה שצועקים בוז – אני אפילו לא יכול לשנוא אתכם".

תאמר נפאר וגילי יאלו בגן האם בחיפה (צילום: דבר ראשון)
תאמר נפאר וגילי יאלו בגן האם בחיפה (צילום: דבר ראשון)

לאחר ההופעה חלק מהגדול הסתלק מהמקום ולא נשאר להופעה המרכזית של הזמרת דיקלה שנתנה הופעה מדהימה לפני קהל שהגיע כדי באמת לשמוע מוזיקה ולא כדי לריב על פוליטיקה.

הכל החל כשביום רביעי בשבוע שעבר, הודיעו מספר פעילים ב'צעירי הליכוד' ותא לביא על כך שהם קוראים לעיריית חיפה לבטל את המופע של נפאר שלטענתם מעודד טרור. בדף האירוע שיצרו המתנגדים למופע, נכתב במפורש, "אם עיריית חיפה לא תבטל את הופעתו, אנחנו נפוצץ את הופעתו."

השרה מירי רגב הצטרפה לקריאתם וכתבה מכתב לראש עירית חיפה, יונה יהב. "בימים האחרונים מגיעות ללשכתי תלונות בנוגע להופעתו של הזמר תאמר נפאר במסגרת אירועי החוצות הממומנים על ידי העירייה המלווים את פסטיבל הקולנוע בחיפה." כתבה השרה. "צר לי כי פסטיבל כמו פסטיבל הקולנוע של חיפה שהפך לסמל של איכות וקירוב בין העמים והארצות בוחר לתת במה ליוצר כמו תאמר נפאר שבוחר בכל הזדמנות ומעל כל במה אפשרית לצאת כנגד הרעיון של מדינת ישראל וקיומה כמדינת העם היהודי."

מעירית חיפה נמסר בתחילה שקיום ההופעה עלול להדחות לשעה מאוחרת יותר אך לאחר שכמה מחברי מועצת העיר כתבו לראש העיר, הוחלט שההופעה תתקיים כסדרה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!