דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מדליה רביעית לישראל: רז הרשקו סגנית אלופת אירופה בג'ודו

הג'ודאית (עד 78 ק"ג) סיימה יום קרבות נהדר עם הפסד בגמר לרומנה דיקו מצרפת | פיטר פלצ'יק הפסיד בבית הניחומים והודח | הרשקו: "מבטיחה להשתפר ולעשות הכל כדי לזכות במדליות זהב"

רז הרשקו בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, איגוד הג'ודו בישראל)
רז הרשקו בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, איגוד הג'ודו בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

רז הרשקו זכתה היום (ראשון) במדליית הכסף באליפות אירופה בג'ודו והשיגה מדליה רביעית לישראל בתחרות. הג'ודאית הישראלית בת ה-23 שמדורגת שלישית בקטגוריה שלה, סיימה יום קרבות נהדר בהפסד לרומנה דיקו מצרפת בגמר. הרשקו השיגה מדליה בחמש משש התחרויות האחרונות בהן השתתפה.

אלוף אירופה מ-2020, פיטר פלצ’יק, נשר לבית הניחומים והודח. לישראל כבר שלוש מדליות באליפות שנערכת בבולגריה, אחרי מדליית הזהב של תמנע נלסון לוי ומדליות הארד של שירה ראשוני וגילי שריר.

הרשקו (מעל 78 ק"ג) פתחה את התחרות בשלב שמינית הגמר וניצחה בתוך 15 שניות את טינה ראדיץ' הקרואטית. ברבע הגמר פגשה את הילאל אוזטורק הטורקייה. הרשקו השיגה ווזארי נפלא, ריתקה את יריבתה למזרון והצליחה להשיג איפון. בשלב חצי הגמר פגשה את אסיה טמאנו האיטלקייה, אותה הצליחה לרתק במהירות והשיגה איפון בדרך להבטחת המדליה.

קרב הגמר – הרשקו פגשה את רומנה דיקו הצרפתייה, שפתחה בווזארי מהיר. הרשקו ניסתה לחזור אבל דיקו השיגה ווזארי שני וניצחה.

רז הרשקו והמאמן שני הרשקו עם המדליה באליפות אירופה (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
רז הרשקו והמאמן שני הרשקו עם המדליה באליפות אירופה (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)

רז הרשקו: "כל כך רציתי לזכות במדליית הזהב באליפות אירופה לבוגרות, אני מרגישה שאני משתפרת ועליתי לקרב הגמר בתחושה שאני צריכה לזכות בזהב וזה מאכזב שזה לא קרה, מהצד השני אני גם שמחה על מדליית הכסף היוקרתית ובטוחה שההפסד הזה ייתן לי הרבה מוטיבציה לעבוד קשה יותר".

"אני עובדת קשה ומחויבת להצליח, אני חלק מנבחרת איכותית שתמיד דוחפת להילחם ולנצח ואני מאוד שמחה שזכיתי במדליה וגרמתי להרבה אנשים לשמוח ולהנות מההישג, מצטערת שלא הצלחתי לזכות בזהב. אני מבטיחה להשתפר ולעשות הכל כדי לזכות במדליות זהב. עכשיו הזמן לנוח קצת ובשבוע הבא לחזור לאימונים ויחד עם הצוות המקצועי למצוא את הדרך להתחזק ולהשתפר", הוסיפה הרשקו.

מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו: "אחד הדברים שקשים לי כמאמן זה לסיים תחרות בהפסד, גם כשמדובר בגמר. מצד שני כשאני מתנתק מהתחושות האלו אני מאוד גאה ברז שמאז הזכיה שלה במדליה הקבוצתית בטוקיו, היא מצליחה לזכות ברציפות במדליה בכל תחרות ולמעשה זאת המדליה ה-7 ברציפות וכשהשיא הגיע היום עם זכייה במדליית כסף באליפות אירופה הראשונה בה היא משתתפת. רז עובדת קשה, מחוייבת לכל הדרישות הלא פשוטות שלנו ומצליחה להוכיח שהיא בנויה מהחומר של הטופ העולמי".

"יש לנו ספורטאיות מצוינות ואני מאמין בהן בהצלחות אבל לא פחות גם כשהן מפסידות.
זו נבחרת אחת וכל הצלחה היא של כולן ועם כל הפסד אנחנו מתמודדים יחד", הוסיף הרשקו. "המטרה עכשיו היא לחזור לפרופורציות, לצאת לחופש של כמה ימים ולחזור בשבוע הבא לעבוד קשה במטרה להסתער על הקריטריון האולימפי שמתחיל בחודש יוני".

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "ברכות לרז הרשקו על זכייתה במדליית כסף באליפות אירופה! נבחרת הנשים בג׳ודו מוכיחה עד כמה התמדה ונחישות מובילים לתוצאות הטובות ביותר".

פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) עלה אוטומטית לשמינית הגמר, שם ניצח את זלטקו קומריץ' הקרואטי בתום קרב מותח שנגרר לניקוד זהב. ברבע הגמר פגש את סימאון קטרינה ההולנדי. הקרב היה שקול והגיע לניקוד הזהב, בו קטרינה השיג איפון ועלה לחצי הגמר ופלצ’יק ירד לבית הניחומים. הישראלי פגש את אלמאר גסימוב, שהשיג ווזארי דקה לסיום הקרב וניצח.

רוי סיוון (עד 90 ק"ג) עלה אוטומטית לסיבוב השני ושם נכנע מול כריסטיאן טות, מדליסט הארד מאולימפיאדת טוקיו. ענבר לניר (עד 78 ק"ג) המדורגת שביעית בקטגוריית המשקל שלה, הפסידה לאלינה בוהם הגרמנייה והודחה בשלב מוקדם מהצפוי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!