דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

הרפורמה במחירי התחבורה הציבורית תתחיל ב-1 באוגוסט

הרפורמה כוללת נסיעה חינם לגילאי 75 ומעלה, חופשי חודשי ארצי ואיחוד ל-5 תעריפי נסיעה

שרת התחבורה, מרב מיכאלי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
שרת התחבורה, מרב מיכאלי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת התחבורה מרב מיכאלי חתמו היום (שני) על צו הפיקוח על מחירי התחבורה הציבורית שיוציא לפועל את רפורמת "דרך שווה" בתחבורה הציבורית ב-1 באוגוסט.

כל הכרטיסים שיימכרו לפני כניסת הרפורמה לתוקף יכובדו.

עיקרי הרפורמה:

האחדת מחירים בנסיעות העירוניות, והגדלת טווח המרחק של נסיעות המשך: כרטיס נסיעה עירוני יעלה 5.50 ש"ח בכל יישוב בישראל ויאפשר נסיעה של 90 דקות, עם מעברים בלתי מוגבלים למרחק של עד 15 ק"מ. הכרטיס החדש יופעל בכל רחבי הארץ, ולא רק במספר יישובים כפי שהיה עד כה. המרחק המוגדל יכסה במקרים רבים גם ערים שכנות: כך למשל, נסיעה מרחובות לראשון לציון, מיבנה לאשדוד או מעכו לנהריה, ייחשבו בקרוב נסיעה מקומית.

תעריפים אחידים המבוססים על מרחק: 5 תעריפים ברורים ואחידים (4 לאוטובוסים ו-5 לרכבת) המבוססים על מרחק. במשרד הסבירו שהם מתקנים עיוות היסטורי ארוך שנים, שהוביל ליותר מ-80 תעריפים שונים שנקבעו ללא סדר והיגיון, וללא קריטריונים ברורים.

השוואת מחירי כרטיס חופשי חודשי אזורי באזורי הפריפריה ל-99 שקלים: הכרטיס יאפשר נסיעה באוטובוסים ברדיוס של כ-40 ק"מ, ויופעל בנגב, בגליל ובכל היישובים שמחוץ למטרופולינים של ירושלים, גוש דן וחיפה.

חופשי-חודשי ארצי חדש, לאוטובוסים בלבד, ב-225 ש"ח: המנוי החדש יאפשר נסיעה בלתי מוגבלת בכל קווי האוטובוס העירוניים והבין-עירוניים בישראל (למעט קווי אילת), ברכבת הקלה בירושלים, ובחיפה בכרמלית, ברכבלית ובמטרונית. הסדר זה לא כולל נסיעה ברכבות.

חופשי חודשי לילדים ונוער, לראשונה ב-50% הנחה: ילדים מגיל 5-18 יוכלו לרכוש כרטיס חופשי-ארצי שיאפשר נסיעה בכל האוטובוסים בכל המדינה, בעלות של 112.5 שקלים בחודש. באזור הנגב והגליל ומחוץ למטרופולינים, יוכלו ילדים בגילים אלו לרכוש כרטיס חופשי חודשי אזורי בעלות של 49.5 שקלים לחודש. ההנחה בסך 50% על רכישת ערך צבור לילדים ונוער תימשך, ילדים עד גיל 5 ימשיכו לנסוע ללא תשלום. תלמידים בחינוך המיוחד יהיו זכאים להנחות עד גיל 21.

פטור מתשלום על נסיעה לקשישים מעל גיל 75: הפטור ייצא לפועל מתחילת הרפורמה, ובמשרדי האוצר והתחבורה מתכננים להרחיב אותו לגיל 67 ומעלה החל מ-2023.

ההנחות לזכאי הביטוח הלאומי יוגדלו, ויורחבו גם לזכאי הבטחת הכנסה: מקבלי קצבת הבטחת הכנסה יהיו זכאים להנחות זהות לאנשים עם מוגבלויות. ההנחה בערך הצבור תגדל מ-33% ל-50%. ההנחות לאנשים עם עיוורון יישמרו והם ימשיכו לנסוע ללא תשלום, ומלווה של אדם עם עיוורון יזכה בהנחה של 50%.

אפשרות תשלום באשראי באוטובוס: עם השקת הרפורמה יופעל ניסוי בקווי חברת 'דן' לתשלום ישיר בהצמדת כרטיס האשראי למכשיר התיקוף, וכן לתשלום באפליקציות גוגל פיי ואפל פיי. בשלב הראשון יתאפשר תשלום על נסיעה בודדת בלבד במחיר מלא, וללא כרטיסי מעבר. בהמשך יתאפשר תשלום מתקדם בכל התחבורה הציבורית.

ביטול הפער במחיר בין אמצעי תשלום שונים: הרפורמה תבטל את פערי המחירים הקיימים כיום בין אמצעי תשלום שונים – רב קו, ואפליקציות תשלום שונות. כמו כן, תיבנה תשתית לתשלום עתידי מסונכרן על שירות במגוון אמצעי תחבורה נוספים (MAAS).

שילוב עם הנסיעות ברכבת: במקום מערך מסובך ומבלבל של מנויים אזוריים, ברכבת נקבעו 5 תעריפים מבוססי מרחק לנסיעה בודדת ו-3 מנויי חופשי-חודשי משולבים בכרטיס "חופשי ארצי" החדש.

.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!