דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

נער נהרג במתקפת טילים על אודסה; זלנסקי: "האם השגריר הישראלי יישאר במוסקבה?"

נשיא אוקראינה התייחס לדבריו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב על כך שהיטלר היה יהודי: "האם היחסים של ישראל עם רוסיה יישארו כפי שהיו?" | ארצות הברית מעריכה שרוסיה תקיים משאל עם על סיפוח חבל דונבאס וחרסון

מחסומים נגד טנקים מוצבים ברחוב באודסה (צילום: AP Photo/Petros Giannakouris)
מחסומים נגד טנקים מוצבים ברחוב באודסה (צילום: AP Photo/Petros Giannakouris)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

סרגיי בולטינסקי, אזרח ישראלי בן 49, נהרג מהפצצות רוסיות במריופול שבאוקראינה, בעת שעשה את דרכו לבית הכנסת כדי לקבל מידע על אפשרות של פינוי מהעיר, לפי דיווח ב-ynet.

מתקפת הטילים על אודסה הביאה למותו של ילד אחד והותירה כמה פצועים, בהם ילד נוסף, לפי דיווח של סוכנות הידיעות "אינטרפקס אוקראינה". הנפגעים שהו בעת ההתקפה במבנה מגורים, ובנוסף לו נפגעה גם כנסייה סמוכה, שחלונותיה וקירותיה ניזוקו.

לדברי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, ההרוג הוא נער בן 14, ונערה בת 17 נוספת נפצעה. בסרטון שפרסם שאל זלנסקי: "איך הם איימו על המדינה הרוסית?"

זלנסקי הגיב לדבריו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שאמר שהעובדה שנשיא אוקראינה יהודי לא אומרת שאין גורמים נאציים באוקראינה, שכן "גם להיטלר היה דם יהודי", ואמר שהתבטאותו מעידה על כך שרוסיה לא למדה את הלקחים הנכונים ממלחמת העולם השנייה.

"איך דברים כאלו יכולים להיאמר ערב יום השנה לניצחון על הנאצים?", אמר זלנסקי. "הדיפלומט הרוסי הבכיר ביותר מאשים את היהודים בפשעי הנאצים. אין מילים. כמובן, בישראל דברי לברוב נתפסים כשערורייה, אבל אף אחד לא שומע הסברים או תירוצים ממוסקבה. יש שתיקה. כלומר הם מסכימים עם דברי השר".

זלנסקי הוסיף להתייחס לעמדתה של ישראל: "האם השגריר הישראלי יישאר במוסקבה, כשעמדתם של הרוסים ידועה? האם היחסים של ישראל עם רוסיה יישארו כפי שהיו? כי זה לא מקרי. מילותיו של שר החוץ הרוסי אינן מקריות".

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן צייץ בטוויטר: "ידידי יאיר לפיד ניסח את זה בצורה מושלמת. חובה על העולם להתבטא נגד רטוריקה נבזית ומסוכנת שכזו ולתמוך בשותפים האוקראינים שלנו מול המתקפה המרושעת של הקרמלין".

ארצות הברית: רוסיה מתכננת לספח את חבל דונבאס ואת חרסון

מייקל קרפנטר, השליח האמריקאי לארגון לביטחון ולשיתוף פעולה באירופה, אמר שקיימים דיווחים "אמינים מאוד" שרוסיה מתכננת לקיים באמצע החודש משאלי עם על סיפוח "הרפובליקות העממיות" שהקימו הבדלנים הפרו-רוסים במחוזות דונצק ולוהנסק במזרח אוקראינה. לדבריו, מוסקבה שוקלת לקיים משאל עם גם בעיר חרסון בדרום אוקראינה, שאותה כבשו הרוסים בראשית המלחמה.

בריטניה הודיעה שתעביר לאוקראינה סיוע צבאי נוסף בסכום של 375 מיליון דולר. הסיוע יכלול ציוד לוחמה אלקטרונית ומערכת מכ"ם. מאז החלה הפלישה הרוסית, בריטניה שלחה לאוקראינה יותר מ-5,000 טילים נגד טנקים וחמש מערכות הגנה אוויריות, כמו גם אמצעי לחימה וחומרי נפץ אחרים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!