דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

משרד האוצר: ״לא נשאר כסף לפיצוי הלולנים שנפגעו משפעת העופות״

סגן הממונה על התקציבים באוצר אמר את הדברים בוועדת כלכלה, למרות שאתמול (ב׳) חשף שר האוצר שחודש אפריל הסתיים בעודף תקציבי והגרעון ירד לשפל היסטורי

איליה כץ, סגן הממונה על התקציבים באוצר (צילום מסך: ערוץ הכנסת)
איליה כץ, סגן הממונה על התקציבים באוצר (צילום מסך: ערוץ הכנסת)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

״לא נשאר כסף בתקציב המדינה לפיצוי עקיף ללולנים שנפגעו משפעת העופות״, אמר היום (ג׳) סגן הממונה על התקציבים באוצר, איליה כץ.

דבריו של הבכיר באוצר בוועדת הכלכלה של הכנסת, מנוגדים לנתונים שחשף אתמול שר האוצר ליברמן, לפיהם חודש אפריל הסתיים בעודף תקציבי, והגרעון בישראל הגיע לשפל היסטורי של 0.6%.

הלולנים זקוקים לכ-10 מיליון שקלים בשביל להתמודד עם נזקי שפעת העופות שגרמה להשמדה של עופות בלולי הצפון.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, הגיב לעמדת האוצר: ״לא נאפשר להחזיק 85 משפחות בצפון כבני ערובה. לא נאפשר להביא את התקציב הבא לפני שישולם הפיצוי למגדלים״.

אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל: ״האמירה של סגן אגף התקציבים במשרד האוצר היא חוצפה שאין כדוגמתה, עד כדי סחיטה ואלימות בוטה. לא יעלה על הדעת שלולנים שנאלצו להשמיד את הלולים שלהם מסיבות בריאותיות, הם בני ערובה של שר האוצר כדי לקדם רפורמה שכל אנשי המקצוע קובעים שהיא מסוכנת.

״נחצה קו אדום במדינת ישראל. מדובר בכספי אזרחי ישראל משלמי המיסים, וזה ממש לא הכסף הפרטי של ליברמן. כנראה שמישהו באגף התקציבים קצת התבלבל. האמירות האלה משקפות את הזלזול המחפיר של שרי האוצר והחקלאות כלפי החקלאים והחקלאות בישראל. מעולם לא חשתי אכזבה כל כך גדולה מהתנהלות אגף תקציבים״.

תגובת משרד האוצר

״בעקבות התפרצות שפעת העופות, ובהתאם לקבוע בחוק, שולמו למגדלים פיצויים בגין הפגיעה בלולים בסכום של כ-32 מיליוני ש"ח. בדיוני ועדת הכלכלה עלו דרישות נוספות מצד בעלי הלולים למתן חבילת פיצויים נוספת עבור הוצאות עקיפות של הלולים, מתן פיצויים נוספים דורש אישור משפטי ומקור תקציבי. לפי האומדן של משרד החקלאות, הפיצויים הנוספים עומדים על כ-10 מיליוני ש"ח.

״משרד האוצר ומשרד החקלאות פועלים במשותף כדי לתת מענה ביטוחי עבור מקרים עתידיים של שפעת עופות, הדרישה למתן פיצוי עקיף השנה הינה לפנים משורות הדין.
כחלק מהליך בניית התקציב לשנת 2022 הייתה כוונה לאשר רפורמה בענף ההטלה אשר כוללת בין היתר תקציבים משמעותיים לענף, כיוון שהרפורמה יצאה מחוק ההסדרים לא שורינו תקציבים לעניין זה.

״עם זאת, בתקופה הקרובה הממשלה צפויה לאשר תקציב לשנת 2023, כך שיהיה ניתן להקצות מקורות תקציביים לענף ההטלה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!