דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הילולת הרשב״י במירון

עשרות אלפים בהילולת הרשב״י במירון, לא נרשמו אירועים חריגים

45 נרות זיכרון הודלקו לזכר הנספים באסון | ההילולה שתימשך עד יום שישי, נערכת תחת הגבלת מספר המשתתפים ל-16 אלף במתחם בכל רגע נתון | 8,000 שוטרים מאבטחים את האירוע | השר בר לב על ההר: ״נעשה הכל לשמור על ביטחון המבקרים וסדר ההילולה״

  • 45 נרות זיכרון הודלקו לזכר הנספים באסון | ההילולה שתימשך עד יום שישי, נערכת תחת הגבלת מספר המשתתפים ל-16 אלף במתחם בכל רגע נתון | 8,000 שוטרים מאבטחים את האירוע | השר בר לב על ההר: ״נעשה הכל לשמור על ביטחון המבקרים וסדר ההילולה״
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ההילולה השנתית במירון החלה אתמול (רביעי) ותימשך עד יום שישי. האירוע מתקיים במתכונת החדשה שגובשה, שנה לאחר האסון האזרחי הגדול בישראל בו נהרגו 45 מתפללים, ונפצעו מאות. בתחילת ההילולה, הודלקו 45 נרות זיכרון לזכר הנספים באסון.

האירוע נערך כאמור בהתאם להמלצות הביניים של ועדת החקירה לאסון במירון, שאומצו על ידי הממשלה. מספר החוגגים במתחם ההר מוגבל בכל רגע נתון ל-16,000 בני אדם ומתקיים מתחם הדלקה מרכזי אחד בלבד.

לדברי מד"א, לא נרשמו אירועים חריגים. שבעה ממשתתפי ההילולה שחשו ברע ונחבלו נזקקו להמשך בדיקות וטיפול ופונו לבית חולים זיו בצפת, כולם במצב קל. בנוסף 54 בני אדם טופלו במרפאות מד"א במירון.

הילולת הרשב״י במירון בשנה שעברה, 2021 (צילום ארכיון: דוד כהן, פלאש 90)
הילולת הרשב״י במירון בשנה שעברה, 2021 (צילום ארכיון: דוד כהן, פלאש 90)

השר לביטחון הפנים שהגיע למקום אמר כי "יש לנו שתי מטרות – שיהיה בטוח, ואם יש גורמים שינסו להפריע לאירוע, נעשה הכול כדי שההילולה תתנהל כפי המתוכנן".

שר הדתות הפורש, מתן כהנא, נשא דברים וסיפר כי הוא נרגש להשתתף במעמד: "כל ההילולה תחת האסון שנה שעברה וההיערכות בהתאם. אני מקווה שכולם יגיעו ויעזבו לפי השעות שלהם".

הגבלת מספר החוגגים נעשתה באמצעות מכירת כרטיסי נסיעה לאירוע מראש, על ידי משרד התחבורה. כל הכרטיסים להגעה ברכב פרטי אזלו, ולרשות הציבור נותרו כרטיסים להגעה בתחבורה ציבורית בלבד. הכרטיסים מקנים זכות הגעה לאתר הקבר, ושהייה של עד 4 שעות במתחם ההר.

דרכי הגעה להילולה

אוטובוס פרטי: הנוסעים בהסעה פרטית יגיעו לחניון ״ויסות והמתנה״, ומשם (לאחר אישור כוחות האבטחה) יגיעו לחניון ״כחל״, שם יחליפו לשאטל ויסעו למסוף ההורדה בסמוך ליישוב מירון, דרך חניון עין הוזים.

אוטובוס ציבורי: נוסעי התחבורה הציבורית יגיעו לחניוני ההמתנה, ומשם יסעו (לאחר אישור) אל מסוף ההורדה דרך חניון עין הוזים. אין תחלופה לשאטל, והנוסעים מחויבים לנסוע איתו להילולה.

רכב פרטי: הנוסעים יגיעו לחניון אליפלט בהתאם לזמן הנקוב בכרטיס שרכשו (לא יורשו להיכנס קודם לכן). משם יעלו על שאטל אל חניון עין הוזים, ומשם ישירות אל מסוף ההורדה בסמוך לישוב מירון.

הירידה מההר

בסיום השהות על ההר, שאטלים יאספו את החוגגים ממסוף ההורדה בסמוך לכניסה ליישוב מירון, עד למסוף הפיזור לכלל המקומות בארץ בחניון פרוד.

כבישים ייחסמו לתנועה בין רביעי לשישי

כביש 866 ייחסם מצומת פרוד עד צומת מירון; צומת חנינה עד צומת מירון; וצומת דלתון עד צומת עין זיתים.
כביש 89 מצומת ג'יש עד צומת מירון; מעין הוזים/עין זיתים עד צומת מירון; מצומת חירום דרך ג'יש עד צומת מירון; ממחלף אליפלט עד צומת מירון.
כביש 8900 ייחסם מצומת בירייה עד צומת עין זיתים.

אמצעי בטיחות

על מנת להבטיח את קיומו של האירוע במתכונתו החדשה המתוכננת, משטרת ישראל תפעיל מסוק, אמצעיי תצפית, רחפנים, טרקטורונים, רכבי שטח, אופנועים ופרשים.

כ-8,000 שוטרים ולוחמי משמר הגבול יאבטחו לאורך כל האירוע את מתחם היישוב מירון, היערות והשטחים הסובבים את היישוב, וכלל דרכי הגישה למתחם ההר. בתוך מתחם הקבר, בחניונים ובדרכי הגישה לאתר ייפעלו אלפי סדרנים.

הילולת הרשב"י במירון (צילום ארכיון: דוד כהן, פלאש 90)
הילולת הרשב"י במירון (צילום ארכיון: דוד כהן, פלאש 90)

המשטרה מדגישה כי לא תתאפשר הגעה רגלית לאתר ולא נסיעה ברכבים פרטיים. יש להצטייד בכרטיסי כניסה מבעוד מועד לצורך כניסה להר. נציגי מפיק האירוע יספרו את כמות הנכנסים והעוזבים את האתר, על מנת להבטיח שתישמר ההגבלה על כמות השוהים באתר. תנועת ההסעות תיעצר אם מספר השוהים יגיע ל-16,000.

אישור מיוחד

אוכלוסיות מיוחדות, ובכללם משפחות נספי האסון, יקבלו היתרי שהייה מיוחדים מהמשרד לשירותי דת. תושבי היישוב מירון, ואורחים, לא יהיו זכאים לכניסה למתחם הקבר אלא אם יצטיידו בכרטיס נסיעה או היתר מיוחד של המשרד לשירותי דת.

אירוע זיכרון לעילוי נשמת 45 הנספים באסון

במוצאי ההילולה, יתקיים אירוע זיכרון ומעמד סיום משניות לעילוי נשמת 45 הנספים באסון. האירוע סגור למשפחות. משרד האוצר הודיע בתחילת החודש שמשפחות ההרוגים באסון יתחילו לקבל מקדמה ראשונה מהמדינה. לפי החלטת הממשלה, כל משפחה תקבל כ-500 אלף שקלים בגין אדם שאיבדה. במשפחות בהן מספר נספים, הסכום יוכפל.

קיר לזכר הרוגי אסון המירון (צילום: דוד כהן / פלאש 90)
קיר לזכר הרוגי אסון המירון (צילום: דוד כהן / פלאש 90)

רחל גולדברג, אלמנתו של רבי אלעזר מרדכי, שנהרג באסון אמרה במלאות שנה למותו ל'דבר': ״מדברים עכשיו על 500 אלף שקלים. מה זה 500 אלף שקלים? זה הולך בשנה אחת.

״אני עובדת במשרה מלאה, יש לי תינוק, יש פה חמישה יתומים. הם צריכים טיפולים רגשיים, מחייה, הוא היה נוהג ואין לי אוטו, אני צריכה תמיכה, ואלה ילדים שאני רוצה לשמח. הממשלה לא ממש שמה לב אלינו. מעבר לכסף, עכשיו מגיעה השנה, תדברו, תשאלו מה שלומנו. לאף אחד לא אכפת״.

ראש הממשלה: ״אירוע של אהבת ישראל, שימרו על כללי הבטיחות״

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר הבוקר לקראת ההילולה: ״אני מברך את העולים לציון קברו של רבי שמעון בר יוחאי זצ"ל ואת חוגגי ל"ג בעומר ברחבי הארץ. ההילולה במירון היא אירוע שמבטא אהבת ישראל, קירוב לבבות, קדושה ושמחה. ההילולה מחברת את כל עם ישראל, דתיים וחילוניים, חרדים ומסורתיים – כולם יחד״.

״ממשלת ישראל ביצעה השקעה גדולה על מנת לאפשר השתתפות רחבה ובטוחה. אני מבקש מהציבור לפעול על פי ההנחיות שפורסמו, ולהגיע רק עם כרטיס, על מנת שנוכל לקיים את ההילולה בבטחה. כך גם לגבי החוגגים בכלל רחבי הארץ – שימרו על כללי הבטיחות. אני מאחל לכל בית ישראל חג שמח ובטוח״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!