דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 13.5°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שחקני ושחקניות נבחרת ארה"ב יזכו לשכר ומענקים שווים: "מהלך היסטורי לכדורגל הנשים"

ההסכם, שנחתם עד שנת 2028, יפעל על פי מנגנון חלוקה משותף לשתי הנבחרות, כולל חלוקת כספים זהה בכל הנוגע להכנסות מפרסום | ההסכם הופך את ההתאחדות האמריקאית לראשונה שמאגדת את כספי הפרסים של פיפ"א באופן שווה

נבחרת ארה"ב מנצחות בגמר המונדיאל 2019 (AP Photo/Elaine Thompson, File)
נבחרת ארה"ב מנצחות בגמר המונדיאל 2019 (AP Photo/Elaine Thompson, File)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

התאחדות הכדורגל של ארצות הברית הודיעה היום (רביעי) שהגיעה להסכם קיבוצי במסגרתו יושווה שכר שחקניות נבחרת הנשים לזה של שחקני נבחרת הגברים, כולל פיצוי לו יזכו השחקניות על הישגי העבר שלהן.

ההסכם הגיע לאחר מו"מ שהסתיים בחודש בחודש פברואר, במסגרתו הודיעה ההתאחדות שתשווה את השכר של הנשים לגברים ותשלם 24 מיליון דולר פיצויים לשחקניות. בכך, הסתיים מאבק ארוך שמתנהל בבית המשפט משנת 2019 והחל בתלונה שהוגשה בשנת 2016 לנציבות שוויון הזדמנויות תעסוקה בארצות הברית, על הפער בין שכר נבחרות הנשים והגברים, למרות שנבחרת הנשים פופולרית ומצליחה יותר מזו של הגברים.

 

ההסכם, שנחתם עד שנת 2028, יפעל על פי מנגנון חלוקה שווה ומשותף לשתי הנבחרות, כולל חלוקת כספים זהה בכל הנוגע להכנסות מפרסום. על פי ההתאחדות האמריקאית, ההסכם יהפוך את שחקני ושחקניות נבחרת ארה”ב למשתכרים מהגבוהים בעולם בכל הנוגע לזירה הבינלאומית.

האיגודים הסכימו לאגד את התשלומים של פיפ"א עבור גביע העולם לגברים בהמשך השנה ולמונדיאל לנשים בשנה הבאה, כמו גם עבור הטורנירים של 2026 ו-2027. ההסכם הופך את ההתאחדות האמריקאית לראשונה שמאגדת כספי פרסים של פיפ"א באופן זה.

אלכס מורגן במדי נבחרת ארה"ב בכדורגל (צילום: AP Photo/Aaron Doster)
אלכס מורגן במדי נבחרת ארה"ב בכדורגל (צילום: AP Photo/Aaron Doster)

שחקנית נבחרת הנשים של ארה”ב, בקי סאורברן, אמרה לאחר החתימה: “ההישג הזה הוא עדות למאמץ האדיר של ארגון השחקניות האמריקאי על המגרש ומחוצה לו. אנחנו מקוות שההסכם ההיסטורי הזה יאפשר לשפר את סביבת האימונים והמשחקים עבור שחקניות נבחרות בארה”ב ומחוץ לגבולותיה".

שחקנית הנבחרת, מרגרט פורס: "זה מהלך שהולך להיות 'גיים צ'יינג'ר' לכדורגל נשים באופן כללי. זה היסטורי, ואני חושבת שזה הוא לעורר עוד הרבה שינויים נוספים בספורט, לא רק בארה"ב, אלא בעולם".

"ראינו זאת כהזדמנות, הזדמנות להיות מובילים בחזית הזו ולהצטרף לצד הנשים ולכדורגל האמריקאי. אז אנחנו פשוט נרגשים מכך שכך הצלחנו לבצע את העסקה", אמר ווקר צימרמן, מגן נבחרת ארה"ב וחבר ארגון השחקנים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!