דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

אלימות בבית החולים וולפסון: מטופל היכה רופא בפניו ושבר את משקפיו

נגד התוקף הוגשה תלונה במשטרה | האירוע מצטרף לאירועי אלימות רבים בבתי החולים, בעקבותיהם שבתו הרופאים רק אתמול

המחלקה הפנימית בבית החולים וולפסון (צילום: ספי קרופסקי)
המחלקה הפנימית בבית החולים וולפסון (צילום: ספי קרופסקי)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

אירוע אלימות חמור הלילה (בין חמישי לשישי) במיון בית החולים וולפסון. מטופל היכה רופא בפניו ושבר את משקפיו. הוגשה תלונה במשטרה. האירוע מצטרף לאירועי אלימות רבים בבתי חולים רבים במהלך השבוע, בעקבותיהם שבתו אתמול הרופאים ברחבי הארץ.

בבית החולים וולפסון גינו בכל תוקף האלימות כנגד הצוותים המטפלים. ד"ר ענת אנגל, מנכ"לית המרכז הרפואי וולפסון: "אנחנו משתמשים בכל הכלים שבידנו כדי שהצוותים שעובדים יום ולילה במסירות ובמקצועיות למען המטופלים יחושו מוגנים בעבודתם. אולם ניכר שצריך לטפל בנושא האלימות ברמה לאומית ולמצות את האכיפה והענישה כלפי כל הנוקטים באלימות".

מחאת הרופאים: הפגנה בבית החולים שערי צדק בעקבות האלימות נגד הצוותים הרפואיים (צילום: דוברות בית החולים)
מחאת הרופאים: הפגנה בבית החולים שערי צדק בעקבות האלימות נגד הצוותים הרפואיים (צילום: דוברות בית החולים)

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי: "עוד בטרם הסתיימו 24 השעות של שביתת האזהרה בה נקטנו כמחאה על מקרי האלימות במערכת הבריאות, התבשרנו על מקרה חמור נוסף שאירע הלילה בבית החולים וולפסון. אני חוזר ומדגיש שאם לא נראה שורה של צעדים קונקרטיים ואפקטיביים כבר בשבוע הקרוב, לא נהסס להחמיר את המאבק עד להחזרת הביטחון האישי לצוותים הרפואיים".

שר המשפטים גדעון סער הודיע אתמול שיקדם שורת צעדים נגד האלימות בבתי החולים, בהם חקיקה להחמרת ענישה על תוקפי צוותים רפואיים ובחינת הרחבת סמכויות מאבטחים בבתי החולים. הצעדים שנבחנים כוללים גם בחינת מעצר עד תום ההליכים לתוקפי צוותי רפואה, וקידום הצבת שוטרים בבתי החולים שעליו החליטה הממשלה כבר ב-2017.

המשטרה עצרה שני צעירים תושבי הכפר אבו סנאן שבגליל המערבי בחשד שתקפו מאבטחים בבית החולים לגליל בנהריה לפני יומיים. מהחקירה עולה כי החשודים, בני 18 ו-21, ניסו להתפרץ בכוח לחדר הטראומה במרכז הרפואי, שבו נקבע מותו של בן משפחתם לאחר שנפצע בתאונת דרכים.

לפי החשד, השניים תקפו בבעיטות את מאבטחי בית החולים שניסו למנוע את כניסתם למקום. אחד מהמאבטחים אף נזקק לטיפול רפואי. המשטרה תבקש להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בחיפה.

תושב מזרח ירושלים בן 48 נעצר בחשד למעורבותו באירוע תקיפה אלימה של צוות רפואי בבית החולים "הדסה" הר הצופים בירושלים בתחילת השבוע. מחקירת נסיבות האירוע עולה כי בני משפחה של תושב מזרח העיר שנפטר בבית החולים (זאת ככה״נ עקב מנת יתר שנטל), הגיעו למקום והחלו להתפרע, גרמו נזק במקום ותקפו אנשי צוות רפואי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!