דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

עבר מכיתה לכיתה וירה: סלבדור ראמוס רצח 19 ילדים ושתי מורות בבית ספר בטקסס

ראמוס הציג את כלי הנשק שלו לרגל יום הולדתו ה-18, בפוסט שפרסם שעות לפני מסע הירי | תחילה הוא רצח את סבתו לפני שהגיע לבית הספר היסודי "רוב" והחל לטבוח בתלמידים ובמורות

משפחות בזירת הירי קטלני בבית ספר בבית הספר היסודי "רוב" בטקסס (צילום: REUTERS/Marco Bello)
משפחות בזירת הירי קטלני בבית ספר בבית הספר היסודי "רוב" בטקסס (צילום: REUTERS/Marco Bello)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בארצות הברית מתפרסמים היום (רביעי) פרטים חדשים על הרוצח סלבדור ראמוס, שיצא אמש למסע הירי הקטלני בבית הספר היסודי "רוב" ביובלדי, טקסס, ורצח 19 ילדים בכיתות בני 8 עד 10 ושתי מורות.

בין השאר נחשפו תמונות שפרסם הרוצח בחשבון האינסטגרם, ימים ושעות לפני הטבח, בהן הציג לראווה את כלי הנשק שלו. לביצוע הטבח הוא השתמש בשני רובים שקנה לרגל יום הולדתו ה-18 ובמחסניות המסוגלות להכיל מספר גדול מאוד של קליעים.

מסע הרצח של ראמוס החל בשעה 11:30 (שעון טקסס), תחילה הוא רצח את סבתו לפני שהגיע לבית הספר היסודי "רוב" והחל לטבוח בתלמידים. היורה עבר מכיתה לכיתה ופתח באש. הוא ניהל קרב יריות עם אנשי משמר הגבול ופצע שניים מהם, לפני שחוסל.

מניעיו של ראמוס אינם ידועים לפי שעה אבל לפנות בוקר התבררו פרטים חדשים עליו. אנשים שהכירו אותו העידו כי היה אדם שקט, וכי בימיו בבית הספר התיכון ביובלדי ספג הקנטות בגלל הבגדים שלבש ובגלל המצב הכלכלי של משפחתו.

משפחות בזירת בזירת הירי קטלני בבית ספר בבית הספר היסודי "רוב" בטקסס (צילום: AP Photo / Dario Lopez-Mills)
משפחות בזירת בזירת הירי קטלני בבית ספר בבית הספר היסודי "רוב" בטקסס (צילום: AP Photo / Dario Lopez-Mills)

גורמים רשמיים לא הצביעו באופן מיידי על מניע למסע הרצח. המושל זיהה את היורה: סלבדור ראמוס, תושב העיירה סן אנטוניו, שממוקמת 135 קילומטר מערבה מיובלדי. ראמוס הזהיר ברשתות חברתיות שהתקפה הולכת לבוא, והציע לילדים להיזהר. לדברי מפקד משטרת המחוז, הוא פעל לבד.

לפנות בוקר החלו להתפרסם שמותיהם ותמונותיהם של קורבנות הטבח, תחילה אלה של שתי המורות שנרצחו: אווה מירלס, בת 44 ואם לארבעה, ואירמה גרסייה, שלימדה בבית הספר 23 שנה. שתיהן היו מורות בכיתה ד'. בהמשך פורסמה זהותם של חלק מהילדים שנרצחו, בהם חאבייר לופס, אליאנה טורס ומקנה אלרוד, כולם בני 10, ועוזיה גרסיה בן השמונה.

בעיירה יובלדי שבה אירע הטבח, כ-120 קילומטרים מהגבול עם מקסיקו, יש כ-16 אלף תושבים, ורובם משתייכים לקהילה הלטינית. גם בבית הספר עצמו רוב גדול של המורים והתלמידים הם לטינים.

הורים אוספים את ילדיהם לאחר הירי בבית הספר היסודי סנדי הוק בניוטאון, קונטיקט (צילום: AP Photo/Jessica Hill, File)
הורים אוספים את ילדיהם לאחר הירי בבית הספר היסודי סנדי הוק בניוטאון, קונטיקט (צילום: AP Photo/Jessica Hill, File)

בסמוך לבית הספר רוב התקיימה הלילה עצרת זיכרון לנרצחים, ובה תושבים הדליקו נרות ובכו על הקורבנות. הרשויות ביובלדי מסרו כי הלימודים בבית הספר "רוב" לא יתחדשו השנה.

בצל הוויכוח הציבורי על הזכות לשאת נשק שבו וקראו הלילה פוליטיקאים דמוקרטים ואנשי תרבות וספורט ליברלים להקשיח מיד את חוקי הנשק. נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, נראה מוכן לקרב, וקרא להגבלות חדשות על נשיאת נשק בנאום לאומה שעות לאחר הטבח. "כאומה, עלינו לשאול, מתי בשם האל אנחנו הולכים לעמוד מול הלובי של תעשיית הנשק? מתי בשם האל אנחנו הולכים לעשות מה שנדרש לעשות? האם אנחנו הולכים לחיות עם שפיכות הדמים הזאת?".

הטבח ביובלדי הלילה היה הטבח הקטלני ביותר בבית ספר בארה"ב מאז הטבח בבית הספר היסודי "סנדי הוק" בקונטיקט בדצמבר 2012, שבו הרוצח אדם לנזה ירה למוות ב-20 ילדים ובשישה מבוגרים. זהו גם הטבח הקטלני ביותר בבית ספר בטקסס מאז ומעולם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!