דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

סקר בארה"ב: 84% תומכים בחובת בדיקת רקע פלילי ונפשי לפני מכירת נשק

לפי סקר שנערך על ידי סוכנות הידיעות רויטרס וחברת הסקרים 'איפסוס', כ-70% תומכים בחקיקה שתאפשר לרשויות החוק להחרים נשק ממי שעשוי לסכן את הציבור | 72% מהנשאלים יתמכו בהעלאת גיל המינימום לרכישת כלי נשק ל-21

מפגינים בארה"ב קוראים להגבלת מכירת נשק (צילום: AP Photo/Andres Leighton, File)
מפגינים בארה"ב קוראים להגבלת מכירת נשק (צילום: AP Photo/Andres Leighton, File)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בארה"ב התפרסם הלילה (בין רביעי לחמישי) סקר בעקבות מסע הרצח בבית הספר היסודי בטקסס, על עמדות האזרחים בסוגיית הבקרה על נשק. לפי הסקר, הנערך על ידי סוכנות הידיעות רויטרס וחברת הסקרים 'איפסוס' ודגם 940 אמריקנים – 84% מהאמריקנים תומכים בחובת בדיקת רקע פלילי ונפשי לפני מכירת נשק. כ-70% תומכים בחקיקה שתאפשר לרשויות החוק להחרים נשק ממי שעשוי לסכן את הציבור.

בנוסף, 72% מהנשאלים השיבו בחיוב לשאלה אם יתמכו בהעלאת גיל המינימום לרכישת כלי נשק מ-18 ל-21. עם זאת, רק 35% מהנשאלים אמרו כי הם בטוחים שמחוקקים במדינה יפעלו לחיזוק חוקי בקרת הנשק, בעוד 49% אמרו שהם לא בטוחים. מדיניות זו נתמכה על ידי רוב רחב של רפובליקנים ודמוקרטים כאחד, ומהדהדת ממצאי סקרים קודמים.

כ-65% מהנשאלים אמרו שבאמריקה יש כל כך הרבה ירי המוני בגלל הזמינות הקלה של נשק חם. עם זאת, הסקר מצא שהאמריקאים היו חלוקים יותר ביחס למדיניות שכבר קיימת במדינות רבות שהופכות את הנשק לחלק מחיי היומיום. הרוב, 54%, אמרו שנשיאת אקדח היא הדרך הטובה ביותר להתגונן מפני ירי המוני, בעוד 45% אמרו שהם תומכים בחימוש מורים או צוות בית ספר יסודי.

כ-43% אמרו שאזרחים שומרי חוק צריכים להיות מסוגלים לשאת אקדחים בכנסייה, בעבודה או בחנות, בעוד ש-69% תמכו בחוקים המאפשרים לאנשים לקבל אישור לשאת נשק סמוי.

מכירת נשק בארה"ב (צילום אילוסרציה: Michael Saechang, מתוך flickr)
מכירת נשק בארה"ב (צילום אילוסרציה: Michael Saechang, מתוך flickr)

הטבח בטקסס היה הירי ההמוני הקטלני ביותר בבית ספר מאז דצמבר 2012, אז אירע הטבח בבית הספר היסודי "סנדי הוק" בעיר ניוטאון שבקונטיקט. 26 קורבנות נרצחו אז, ביניהם 20 ילדים.

אחרי הטבח בקונטיקט מחוקקים משני צדי המתרס ניהלו פגישות משא ומתן ואף ניסחו תוכנית להרחבה של בדיקות הרקע שבהם צריכים לעמוד רוכשי הנשק, אך ברגע האמת כל יוזמות החקיקה הגדולות קרסו כשנתקלו במחסומים מצד האגף השמרני ביותר במפלגה הרפובליקנית. בשנים שעברו מאז דיונים כונסו והצעות חוק חדשות עלו, אבל שוב ושוב סיכלו הרפובליקנים את קידומם.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע אתמול שהוא ורעייתו ג'יל יגיעו "בימים הקרובים" לטקסס, וייפגשו עם המשפחות של הקורבנות. "כאומה, אני חושב שכולנו חייבים להיות שם בשבילם", אמר ביידן. אחרי הטבח הורה ביידן להוריד את כל דגלי המולדת לחצי התורן למשך שלושה ימים.

ביידן שלח את תנחומיו למשפחות הנרצחים ותקף את התיקון השני לחוקה, זה המגן על זכותם של אזרחי ארה"ב לשאת נשק. "עוד טבח בארה"ב", אמר ביידן. "ילדים יפים ותמימים בכיתות ב' עד ד' נהרגו, ועוד עשרות ילדים קטנים היו עדים למה שקרה וראו את חבריהם מתים, כאילו הם בשדה קרב. מקרי ירי המוני מהסוג הזה מתרחשים לעתים רחוקות במקומות אחרים בעולם, למה? כעם, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו: מתי למען השם אנחנו הולכים לעמוד מול לובי הנשק? מתי למען השם נעשה את מה שכולנו יודעים עמוק בתוכנו שצריך לעשות? אנחנו חייבים לפעול נגד חוקי הנשק הקיימים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!