דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

ראשי הרשויות נגד תכנית הדיור בחוק ההסדרים: "הצעה הזויה ומקוממת"

ארגוני השלטון המקומי שלחו מכתב חריף נגד ההצעה לפיה הארנונה העסקית תממן מענקים לעידוד בנייה למגורים: "במקום כסף מתקציב המדינה, מכניסים יד לקופות המדולדלות של הרשויות"

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

פורום 15 הערים הגדולות בישראל והמרכז לשלטון מקומי ואזורי שלחו היום (חמישי) מכתב חריף בתגובה להצעת האוצר להקמת קרן לעידוד בנייה למגורים שתוקם מתוך הכנסות הארנונה העסקית בערים ומופיעה בטיוטת חוק ההסדרים.

"מדובר בהצעה הזויה ומקוממת, שמוטב היה אם לא הייתה באה לעולם, ואנו מתנגדים לה נחרצות ובאופן מוחלט" נכתב במכתב שנשלח לראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הפנים איילת שקד. עוד הוסיפו: "ההצעה היא הודאה של המדינה בכישלונה המוחלט, אותו היא מבקשת לגלגל לרשויות המקומיות".

ההצעה שכותרתה "שותפות הממשלה והשלטון המקומי בפתרון משבר הדיור" קובעת הקמת קרן חוץ תקציבית שתעביר מענק שנתי של 2,000 שקלים לרשויות על כל יחידת דיור חדשה שיקימו. מטרתה להתמודד עם המצב הקיים, בו רשויות נמנעות מלאשר פרויקטים של מגורים, בגלל עלויות השירותים הגבוהות לתושב לעומת הכנסות נמוכות מארנונה למגורים.

את הקרן אמורות לממן הרשויות בעצמן, באמצעות מס שיוטל על הארנונה העסקית, מקור ההכנסה המרכזי של רבות מהעיריות.

"לא יעלה על הדעת כי בטיפול בבעיה לאומית, במקום תקציבים מתאימים מתקציבי המדינה, מבקשים פקידי האוצר להכניס את ידיהם לקופותיהן המדולדלות של הרשויות המקומיות" כתבו ראשי הערים.

הם ציינו כי הכנסת הרשויות המקומיות ממיסוי מוניציפלי עומד על 8% מסך המיסוי לעומת 23-25% בממוצע ב-OECD והאשימו: "עזות המצח שבניסיון להלאים את הכספים המיועדים למתן שירותים מוניציפליים, והספין שמקודם לטובת ההלאמה, הם לא פחות מהונאה של הציבור".

לדבריהם המדינה שולטת ב-90% מהקרקעות, ויכולה לפעול במגוון דרכים אחרות לעידוד מגורים, שאינן פוגעות בקופת הרשויות שנועדה להעניק שירותים לתושב.

"את הכספים של משלמי המסים תוציאו על משלמי המסים.. עצרו את היוזמה המסוכנת הזאת, והסירו אותה אחת ולתמיד מסדר יומה של הממשלה" כתבו בסיום המכתב, עליו חתומים ראש העיר תל אביב ויו"ר פורום ה-15 רון חולדאי, יו"ר מרכז השלטון האזורי שי חג'ג', ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!