מחיר הדלק קפץ הלילה (בין שלישי לרביעי) ב-66 אגורות ל-7.72 שקלים ליטר אוקטן 95 (שירות עצמי). הפגיעה בציבור צפויה להגיע לעשרות שקלים בחודש לרכב, וכ-100 שקלים למשק בית. בשנה האחרונה קפץ מחיר הדלק ב-172 אגורות לליטר. מעבר לעלות הישירה, עלויות ההובלה הגלומות במחיר כל המוצרים צפויים לעלות.
נכון לעכשיו נראה שבממשלה אין כוונה להפחית את המס הדלק, מעבר להפחתה ב-50 אגורות שנעשתה באפריל, מה שמגלגל את כל ההתייקרות לציבור. גם המס על הדלק יזנק בעוד חודש וחצי ב50 אגורות, אלא אם יחליט שר האוצר אביגדור ליברמן להאריך אותו או אפילו להגבירו.
מחיר הדלק הגיע לשיא של 11 שנים, כשמחיר ליטר בנזין (7.72 ש"ח בשירות עצמי) מתקרב למחיר במאי 2011, (7.75 ש"ח). שיא מחיר הדלק בישראל נרשם לפני כעשור, בספטמבר 2012 (8.25 ש"ח).
הסיבה הישירה להתייקרות היא עליית מחיר הנפט העולמית. מחיר הנפט מתייקר משתי סיבות קצרות טווח ואחת ארוכה. הסיבה הקרובה היא המלחמה הפלישה הרוסית לאוקראינה והנסיון המערבי לנטרל את התלות בנפט, גז ופחם ומרוסיה, מה שמייקר את הנפט מכל מקור אחר. הסיבה השניה היא הסירוב של מדינות אופ"ק להגדיל את תפוקת הנפט, כדי לשמר את המחיר גבוה. הסיבה השלישית וארוכת הטווחה היא המחזוריות הקבועה של מחירי הנפט, שנמצאת כיום בשלב של ביקוש גבוה ממהיצע.
מחירי הבנזין בישראל נקבעים כמחירי מקסימום על פי נוסחה שממצעת את מחיר הבנזין במשך 4 ימים בסוף החודש במסוף ספציפי באיטליה, בעוד תחנות הדלק יכולות באופן חפשי להתחרות על הפחתה מהמחיר המפוקח. מחיר הבנזין עצמו התייקר ב-20% ל-3.27 ש"ח לליטר. מס הבלו מוסיף 2.75 ש"ח והמע"מ מוסיף 1.12 ש"ח. חברות שיווק הדלק מרוויחות 57 אגורות לליטר בלבד. בחודש שעבר החליטה הממשלה להתערב, ולהפחית את מס הבלו על הדלק ב-50 אגורות ל3 חודשים, מה שהוריד באופן מידי את המחיר. ההתייקרות החודש "בולעת" את ההוזלה ועוד מוסיפה עליה 16 אגורות.