דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרידה

מודי בר-און הלך לעולמו בגיל 59, הנשיא הרצוג ספד: "הזכיר לנו שבסוף הכל אנשים"

בר-און היה מנחה רדיו וטלוויזיה, במאי תיאטרון, תסריטאי, עיתונאי, שחקן, קומיקאי ויוצר טלוויזיה | בינואר חשף שהוא מתמודד עם מחלת הסרטן | הוא הניח אחריו אישה ושתי בנות

מודי בר-און (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
מודי בר-און (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מודי בר-און נפטר היום (שני), אחרי שהתמודד עם מחלת הסרטן. בר-און היה מנחה רדיו וטלוויזיה, במאי תיאטרון, תסריטאי, עיתונאי, שחקן, קומיקאי ויוצר טלוויזיה. הוא הניח אחריו אישה ושתי בנות.

בר-און נולד בקריית עמל (כיום קריית טבעון) ליהודה, עולה מרומניה שעבד במפעל המלט בנשר ולנחמה, ניצולת שואה שעלתה מפולין ועבדה כמורה. בילדותו, המשפחה עברה לשכונת אחוזה שבחיפה, שם גדל. הוא שירת בצה"ל כלוחם בחטיבת הנח"ל והשתתף במבצע ליטני. לאחר שחרורו מהצבא, בר-און למד תיאטרון באוניברסיטת תל אביב במטרה להפוך לשחקן.

הוא היה אחת הדמויות המזוהות ביותר עם ערוץ הספורט, הגיע לערוץ ב-1994 ושידר שם ברציפות מאז. מאחוריו מאות משדרים ותוכניות, כולל תוכנית סיכום המחזור של ליגת העל ו"יציע העיתונות", אך יותר מכל הוא נחשב מזוהה עם אולפן ליגת האלופות. בשבועות האחרונים נעדר בר-און מהגשת המשדר המרכזי של ליגת העל, אותו הגיש באופן קבוע בשנים האחרונות.

מעבר לקשר ההדוק שלו עם הספורט, בר-און היה מכותבי "החמישייה הקאמרית", כתב למקומון "זמן תל אביב" ולעיתון "גלובס", ויצר כמה סדרות תעודה, רובן עם ענת זלצר. זה החל עם "הכל פתוח" (בלעדיה), שעסקה בנושאים חברתיים והיסטוריים, המשיך ב"הכל אנשים", שתיהן עבור הטלוויזיה החינוכית, ולאחר מכן השניים יצרו ביחד את "במדינת היהודים" (2003), שניסתה להתחקות אחר מקורות ההומור הישראלי. בהמשך הפיקו את תל אביב-יפו", "הקיבוץ" ו"כביש 90", כשב-2019 הוסיפו לרזומה העשיר גם את "שיעור מולדת", סדרה על תולדות הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

בדצמבר 2020, בעיצומה של מגפת הקורונה, התראיין בר-און ל'דבר' ואמר על משחקים ללא קהל: "זה לא בדיוק שאין קהל, כי כמו שאני יושב באולפן ויודע שיש קהל שצופה בי, השחקנים של היום מבינים את זה, בטח השחקנים הצעירים שרגילים לתקשר עם העולם דרך מסכים. הם מרגישים את הנוכחות של הקהל. לי פחות מפריע, מאשר לאדם הממוצע, שאין קהל. אני המתווך שמוכר את החוויה.

"בתור מתווך זה מאוד מאתגר. לדעתי עדיף בלי המקצוע החדש – די. ג'יי קהל. יש מקום לאותנטיות של השקט, לשמוע איך נשמע ריק, לשמוע את הצעקות בין השחקנים. זה קצת עשה מהכדורגל ריאליטי, כי שומעים הכול. במשחק מול פריז סן ז'רמן, שחקני בשאקשהיר ירדו מהמגרש כי הם שמעו שהשופט אמר באוזנייה אמירה גזענית. עם קהל זה לא היה קורה. הקהל הרי שאג פעם דברים חמורים פי אלף, רק שלא שמעו הכול.

בר-און וספי ריבלין במערכון באולפן ליגת האלופות (צילום: פלאש90)
בר-און וספי ריבלין במערכון באולפן ליגת האלופות (צילום: פלאש90)

"לפני כמה שבועות היה לי שידור בבלומפילד, וכשהגעתי ליד האצטדיון פתאום תהיתי אם המשחק באמת מתקיים, עכשיו מדליקים את הזרקורים ברגע האחרון, יש רגעים נורא מוזרים, יש שקט מבעית.

"בתור אוהד, אני שואל את עצמי מה התקופה הזאת תשנה? האם התרגלתי כבר לא לנסוע בשבת 100 ק"מ, ובפקק במחלף אולגה לשאול את עצמי 'למה עשיתי את זה?' אבל פראיירים לא מתים, הם רק מתחלפים. גם אם יהיו רק 500 איש ביציע זה יהיה עולם אחר (למרות שבתור אוהד הפועל חיפה אני רגיל לזה). זה יכול להיות קטלני, אבל אשרינו שאפשר בכלל לשחק כדורגל. מצבנו יותר טוב מהמסעדות, המוזיאונים והתיאטראות".

ערוץ הספורט הודיע על מותו של בר-און: "יום עצוב. מרכינים את ראשנו עם לכתו של חברנו האהוב מודי בר-און מאיתנו. מחבקים את המשפחה ואת כל אוהביו. המשפחה מבקשת לשמור על פרטיותה ברגעים קשים אלה. הודעה על פרטי ההלוויה יימסרו בהמשך".

הנשיא הרצוג: "הזכיר לנו שבסוף – הכל אנשים"

הנשיא יצחק הרצוג ספד: "נפרדים בלב כואב מאיש התקשורת מודי בר און שהלך מאיתנו בטרם עת. דמותו מלאת העומק שתמיד חיפשה לדעת עוד ועוד, ולצד זה חוש ההומור והחדות שאיפיינו אותו כל כך, יחסרו לנו מאד. בין עולמות הספורט, ההיסטוריה והתרבות, הוא היה לפני הכל ישראלי אוהב עמו וארצו. הוא חרש את ההיסטוריה ואת הארץ לאורכן ולרוחבן, שיקף לנו כל העת את קווי המתאר שלנו כעם, כחברה וכמדינה, והזכיר לנו שבסוף – הכל אנשים. יהי זכרו ברוך".

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "עצב גדול על לכתו של איש הטלוויזיה, התרבות והספורט מודי בר-און. במהלך עשרות השנים האחרונות תפקידיו של מודי בכל ערוצי התקשורת והבמות כמגיש, ככותב וכבמאי הגיעו לכל בית בישראל וייזכרו למשך שנים רבות בזכות הצבע הייחודי שלהם.

ההגשה האינטליגנטית, המעמיקה והרחבה של מודי בשידורי ערוץ הספורט יחסרו לכולנו ובעיקר לעשרות אלפי הצופים שחיכו לשמוע אותו בכל פעם מחדש. תנחומים למשפחתו היקרה. יהי זכרו ברוך".

שר החוץ יאיר לפיד: "מודי, חבר ותיק, חכם, נדיר ומצחיק. קולך הפך להיות חלק בלתי נפרד מקולו של הספורט הישראלי, מקולה של מדינת ישראל. שולח חיבוקים חמים לכל המשפחה והחברים. תישאר בלבי תמיד. כבר מתגעגע".

ארגון שחקניות ושחקני הכדורגל בישראל: "מודי ז״ל היה החלוץ של שידורי ליגת האלופות בישראל ובמשך 27 שנים היה אחראי על האולפן שהעביר לנו המון רגעי קסם אירופאים. הוא ליווה רבים מאיתנו לאורך הקריירה והיה דמות מרכזית בעולם הכדורגל. זהו יום עצוב מאוד עבור הספורט בישראל. יהיה זכרו ברוך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!