דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרידה

איש התקשורת והיוצר מודי בר-און הובא למנוחות: ״קסמו האישי נגע בכולם״

העיתונאי והמגיש, שהלך לעולמו אחרי מאבק במחלת הסרטן, הובא למנוחות בבית העלמין ״מנוחה נכונה״ כשלצדו חברים, שותפים, קולגות, נציגי ארגונים וקבוצות ספורט | אחותו, אביגיל: ״לחיים יש סוף אבל האהבה היא נצחית״

  • העיתונאי והמגיש, שהלך לעולמו אחרי מאבק במחלת הסרטן, הובא למנוחות בבית העלמין ״מנוחה נכונה״ כשלצדו חברים, שותפים, קולגות, נציגי ארגונים וקבוצות ספורט | אחותו, אביגיל: ״לחיים יש סוף אבל האהבה היא נצחית״
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מאות ליוו הערב (שלישי) את איש הטלוויזיה מודי בר-און, שהובא למנוחות בבית העלמין האזרחי ״מנוחה נכונה״ בראשון לציון. בר-און, שהלך לעולמו בגיל 59 לאחר מאבק של מספר חודשים במחלת הסרטן, הותיר אחריו את אשתו מיקה ושתי בנותיו, נטלי וצוף.

בתו צוף, ספדה לו: ״יש משהו קצת פתטי ומרגש בגבר בן 60 שכשאשתו נוסעת לחו״ל לשבועיים הוא חייב לדבר איתה כל יום בטלפון כי הוא מתגעגע. הרבה אנשים מכירים אותך מהטלוויזיה, מהעבודה או כחבר. איש כריזמטי, מעצבן לעיתים שבסוף תמיד מודים לו״.

״שותפי סוד יודעים שהוא היה אבא יחד עם אמא, היא אהבה אותו, ישנה לצדו והכילה אותו ואת השגעונות שלו כמו שכולנו יכולים רק לחלום, עד היום והשניה האחרונה״, הוסיפה הבת. כך גם ברגעים האחרונים, כל מה שהוא רצה זה להיות עוד רגע בזרועותיו של אהבת חייו, מאז ועד היום״.

"בימי המחלה הנוראיים ועוד יותר אחרי מותו הבלתי נתפס אתמול. לבי עלה על גדותיו", ספדה אחותו, אביגיל, "הידיעה על הצלחותיו של אחי רב הפעלים זו נחלת הכלל. קסמו האישי הכובש נגע בכל אדם שפגש בו. אני רוצה להגיד כמה מילים בתור אחותו הכואבת את מותו. כשמודי נולד הייתי נערה בת 13 ואני זוכרת איך טיילתי בקריית עמל עם התינוק החדש והמתוק הזה, כמה גאה הייתי באחי התינוק וכמה מוקסמת ממנו.

בגלל הפרש הגילים בינינו, יצא שהתגייסתי לצבא כשהוא היה בגן חובה. תחושת ההחמצה שלא ליוויתי את ילדותו מלווה אותי בכל יום בחיי. עכשיו, יותר מאי פעם חבל לי שהחמצתי את ילדותו של הילד המופלא הזה. עם זאת, הילד הזה הוא חלק ממני, כל חייו הייתי גאה להיות אחותו, לא כי הוא 'מפורסם', אלא כי הוא בן אדם מוכשר ומקסים. אין לתאר את כאב האובדן במילים, וכאן נגמרות לי המילים. לחיים יש סוף אבל האהבה היא ניצחית".

״לא היה ולא יהיה כמוהו״: קולגות מעשרות שנות פעילות ספדו לבר-און

יהונתן כהן, שדר ומגיש בערוץ הספורט, ספד לו: "האיש שברוחו, הגשתו ואופיו הניח וניסח את היסודות למיסוד ושדרוג תרבות הספורט בישראל. לא היה ולא יהיה כמוהו. לא רק שידור, אולפן או הגשה: אלא מהות ותרבות. כמה שבילינו בזכותך. מודי, אני אוהב אותך, נזכור לעד".

השדרנית מירי נבו התראיינה אמש לחדשות 12 ונפרדה מהאיש שעבדה לצדו שנים: "זה איש שידע לגעת בכולם, זה היה הקסם שלו. אנחנו הערצנו אותו, אף אחד לא יוכל למלא את מקומו".

מודי בר און ז"ל (צילום: מארק ניימן/דוברות בית הנשיא)
מודי בר און ז"ל (צילום: מארק ניימן/דוברות בית הנשיא)

פרשן הכדורגל מאור בוזגלו אמר: "בדיוק הייתי תוך כדי כתיבת סיכום העונה הראשונה שלי בערוץ הספורט, וקיבלתי את הבשורה הקשה והכואבת. כשעליתי בפעם הראשונה לפרשן, חששתי, אפילו פחדתי. ממש כמו שחקן נוער שעולה לבוגרים, ומודי היה שם בשבילי. הרגיע, חייך, הסביר ונתן לי את זריקת הביטחון המדויקת שלה הייתי זקוק".

העיתונאי רון קופמן, שעבד שנים ארוכות לצד בר-און בערוץ הספורט: "אומרים שלכל אדם יש תחליף, אבל למודי לא יהיה תחליף. כבר במוצאי שבת, במשדר המקדים לגמר ליגת האלופות בערוץ הספורט, הפנמתי שתם הטקס. קולו הסדוק של מודי בר-און, שליווה כתבה לקראת משחק הגמר, הכניס אותי לדה ז'ה וו עם מאיר איינשטיין. לתוכנית 'שבת ביציע' ששודרה לפני חמש שנים וחצי, שבה בישר מיורה לאומה שהוא חולה במחלה קשה.

"מודי לא בישר. דוברות בית החולים איכילוב הייתה זו שבישרה את הבשורה, כי מודי היה אדם ששמר על פרטיותו בדיוק כמו 'מיורה'. הם לא היו טיפוסים של ברנז'ה. של 'להתלבש' וכל הדברים האלה. מיורה היה עיתונאי ושדר עם חתימת קול נדירה. מודי היה מוסד של תרבות ומוסד של ספורט: סטנד אפ, תסריטאות, יצירה דוקומנטרית נדירה באיכותה, והגשה אישית שנשענה על אהבה לספורט, בעיקר לכדורגל. המושג 'תבלו' שיצר ליווה את שידורי ליגת האלופות ב-26 השנים האחרונות. הוא היה בין יוצרי ומגישי ערוץ הקיבוץ, שליווה את כל המשחקים בערב נתון. הסרטונים שכתב וביים לקראת משחקי הגמר באלופות היו יצירה, אי אפשר להגדיר אותם אחרת".

מגישת הטלוויזיה שרון פרי, שעבדה עימו, כתבה: "מודי, לאן הלכת לנו? לאן מיהרת? רק לפני ארבעה חודשים ישבנו יחדיו בערוץ הקיבוץ, מה בער לך? האיש הכי אהוב, הכי מוכשר, הכי שנון, הכי ורסטילי, הכי מעורר השראה, הכי פשוט, הכי מודי. ויש כזה רק אחד והוא לא איתנו יותר. נשבר לי הלב".

מבני ספורט והיכל עיריית חיפה יוארו לזכרו

התאחדות הכדורגל הודיעה שהאצטדיונים הגדולים בישראל יוארו לזכרו של בר-און. טדי, סמי עופר, טרנר ובלומפילד הוארו במיוחד לזכרו וכאות הערכה לתרומתו הרבה לכדורגל ותרבות הספורט הישראלית.

עיריית חיפה הודיעה שהיכל העירייה יואר השבוע באדום, לזכרו של בר-און. מודי גדל בשכונת אחוזה בחיפה, הוא בוגר בית הספר עירוני ה' והיה אוהד שרוף של הפועל חיפה. לזכרו, החליטו בהנהלת העירייה להאיר את המבנה בצבע קבוצתו האהובה.

גם הפועל חיפה ספדה: "קיבלנו בכאב גדול את הבשורה המרה על מותו של מודי בר-און, איש הטלוויזיה, היוצר ואוהד מושבע של הקבוצה. משפחת הפועל חיפה, הבעלים יואב כץ, השחקנים והצוות שולחים תנחומים למשפחה. המועדון מתכוון לקיים טקס לזכרו של מודי לפני המשחק הביתי הראשון בעונת המשחקים הבאה. מודי, תמיד תישאר בליבנו".

ארגון שחקניות ושחקני הכדורגל בישראל: "מרכינים ראש על מותו של מודי בר-און. מודי היה החלוץ של שידורי ליגת האלופות בישראל ובמשך 27 שנים היה אחראי על האולפן שהעביר לנו המון רגעי קסם אירופאים. הוא ליווה רבים מאיתנו לאורך הקריירה והיה דמות מרכזית בעולם הכדורגל. זהו יום עצוב מאוד עבור הספורט בישראל. יהי זכרו ברוך".

עמותת 'שער שוויון', שבר-און היה ממייסדיה: "אלפי חניכות וחניכים של עמותת שער שוויון, מתנדבי ופעילי התוכניות השונות, מנהלות ומנהלים בעמותה שהשפעת עליהם וליווית אותם במהלך השנים, מרכינים ראש עם לכתך. תודה שהאמנת בדרך שלנו. על העצות הרבות והחכמות. על החיבורים, על הפגישות ועל האירועים. תודה על ההקשבה ותודה שלא היססת לומר את מה שחשבת, כולל דברי ביקורת שפקחו לנו את העיניים".

ענת זלצר: "בשבת אמר לי: רצינו להיות הכי טובים"

ענת זלצר, שותפתו של בר-און ליצירת הסרטים והסדרות הדוקומנטריות: "אפשר להגיד 30 שנה, אפשר להגיד נאמנות עצומה, ואפשר לומר עבודה ויצירתיות של שני אנשים שמוציאים אחד מהשני את המקסימום. בשבת מודי אמר לי 'רצינו להיות הכי טובים'. אני חושבת שהוצאנו אחד מהשני את ההכי טוב שאפשר. היינו נאמנים אחד לשנייה ובעיקר – אחים".

גם הקומיקאי טל פרידמן, שמזוהה כמו בר-און עם קבוצת הכדורגל הפועל חיפה, נפרד ממנו: "מודי היה הקפטן של הדור שלי. הוא היה סוג של אח גדול שיודע לתת פתרון אינטליגנטי לכל שאלה. תמיד היה אומר לך משהו שלא חשבת עליו שהאיר מקום מפתיע. מעבר לזה שאהדנו אותה קבוצה אהבנו אותה מוזיקה. למודי אין תחליף. אין אנשים כמוהו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!