דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

"נושא הדיור מחייב בקרה וחקיקה": ועדה לבחינת שוק השכירות למגורים הוקמה בכנסת

בראשות ועדת המשנה יעמוד ח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו): "נצטרך לבחון הקמת מאגר מידע של כלל הדירות המושכרות, לבחון את סוגיות המיסוי על משכירי דירות ולדון בצעדים מעשיים והמלצות לוועדת הכלכלה ומשרד האוצר" | שרי האוצר והשיכון מתנגדים להתערבות ממשלתית בשוק השכירות

ח"כ יבגני סובה בוועדת הכלכלה (צילום: דוברות הכנסת)
ח"כ יבגני סובה, יו"ר ועדת המשנה, בוועדת הכלכלה. "התחושה של שוכרים כשמתקרב מועד חידוש היא ממש אירוע פסיכולוגי" (צילום: דוברות הכנסת)
דוד טברסקי

ועדת הכלכלה אישרה אתמול (שני) את הקמתה של ועדת משנה לבחינת שוק השכירות למגורים בישראל, בראשות ח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו). "הנושא מחייב בקרה וחקיקה", אמר יו"ר ועדת הכלכלה, מיכאל ביטון (כחול לבן), שמינה את הועדה.

ח"כ סובה סיפר שרוב חייו הוא גר בשכירות: "התחושה הזו של שוכרים כשמתקרב מועד חידוש היא ממש אירוע פסיכולוגי, ויש חשש ממשי מכמה שהשכירות תתייקר". לדברי ביטון, המענה שנותנת הממשלה לא מספק, ולכן נדרשת תוכנית סדורה, שאותה תציג הוועדה לממשלה, למשרד השיכון ולאוצר.

"הוועדה שמה לעצמה כמה מטרות בנושא שוק השכירות", אומר סובה ל'דבר'. "אנחנו נצטרך לבחון הקמת מאגר מידע של כלל הדירות המושכרות, לבחון את סוגיות המיסוי על משכירי דירות ולדון בצעדים מעשיים והמלצות לוועדת הכלכלה ומשרד האוצר".

הוועדה קמה בימים שבהם שר האוצר אביגדור ליברמן הפסיק את הדיונים בתוכנית התקציב הקרובה, בגלל המשבר הקואלציוני. עם זאת, לדברי סובה, "הוועדה לא קשורה למשבר פוליטי כזה או אחר, והוקמה כדי לשרת את אזרחי מדינת ישראל".

חברי הכנסת סובה וביטון הצהירו שהמדינה חייבת להתערב בשוק השכירות. עמדתם מנוגדת לעמדותיהם של ליברמן ושל שר השיכון זאב אלקין. בהשקה של המשך התוכנית הבין-משרדית לבלימת העלייה במחירי הדיור בתחילת השבוע, טענו השרים שלא נדרשת התערבות כזו, והציגו תוכנית שמתייחסת ברובה לשוק הדיור למגורים שמבוססות על תמריצי מס, כדי להימנע ככל הניתן מחקיקה או התערבות.

יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון (משמאל), מנהלת הוועדה ד"ר עידית חנוכה וח"כ יבגני סובה. ביטון: "המענה של הממשלה לנושא הדיור לא מספק, נדרשת תוכנית סדורה" (צילום: דוברות הכנסת)
יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון (משמאל), מנהלת הוועדה ד"ר עידית חנוכה וח"כ יבגני סובה. ביטון: "המענה של הממשלה לנושא הדיור לא מספק, נדרשת תוכנית סדורה" (צילום: דוברות הכנסת)

במסיבת העיתונאים אמש, התייחס ליברמן לפרסומים על העלייה במחירי השכירות של 10%-40% תוך ימים ספורים, בעיקר באזור המרכז. דו"ח הלמ"ס האחרון שעליו התבסס ליברמן קבע שבין אפריל 2021 לאפריל 2022 נרשמה עלייה של 1.5% בלבד במחירי השכירות בממוצע ארצי. "יכול להיות שהמדדים לפעמים טועים", אמר, "אבל לא הייתה עלייה של עשרות אחוזים. אנחנו מסתמכים רק על עובדות, ומחכים לראות מה יגיד הדו"ח של מאי".

הקושי במדידת העלייה במחירי השכירות לא חדש, בעיקר משום שרוב העסקאות נסגרות לשנה קדימה. ככל שמחירי הדירות החדשות והמשכנתאות יעלו, סביר להניח שמחירי השכירות יעלו תוך כדי, אבל את זה יוכלו להראות הנתונים הרשמיים רק לקראת סוף 2022.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!