דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

יורו הנשים ה-13 ייפתח באנגליה וישבור את כל השיאים

16 נבחרות העפילו לטורניר שיסתיים בגמר שייערך באצטדיון וומבלי לעיניי 90 אלף אלף צופים | האליפות תעמוד בסימן 100 שנים להחלטה של ההתאחדות הכדורגל האנגלית לאסור על נשים לשחק כדורגל | לוח המשחקים המלא

נבחרת הולנד חוגג את הזכייה ביורו 2017. מקוות לשחזר את ההישג (צילום: AP Photo/Patrick Post)
נבחרת הולנד חוגג את הזכייה ביורו 2017. מקוות לשחזר את ההישג (צילום: AP Photo/Patrick Post)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

יורו הנשים 2022 ייפתח ב-6 ביולי באנגליה וצפוי להיות המרשים ביותר שנערך עד כה. במשחק הפתיחה תארח הנבחרת המקומית את נבחרת אוסטריה באולד טראפורד, מגרשה הביתי של מנצ'סטר יונייטד שאמור להיות מלא ב-74 אלף אוהדים.

הטורניר, שישבר את כל השיאים באליפויות אירופה, יסתיים בגמר הגדול באצטדיון וומבלי עם 90 אלף צופים ב-31 ביולי. כל המשחקים ישודרו לראשונה בישראל, בערוצים ספורט 1 ו-2 של חברת צ'רלטון.

לוח משחקים יורו נשים 2022 (גרפיקה: אידאה)
לוח משחקים יורו נשים 2022 (גרפיקה: אידאה)

חודש לפני הטורניר נמכרו 410 אלף כרטיסים מתוך 750 אלף כרטיסים שהוצאו למכירה, שזה כבר מעל השיא מהולנד 2017 במהלכם נמכרו 240 אלף כרטיסים. מארגני הטורניר ספגו ביקורת על כך שחלק מהמשחקים משוחקים במגרשים קטנים יחסית. שני מגרשים שיכולים להכיל 12 אלף צופים ומגרש האקדמיה של מנצ'סטר סיטי המכיל עד 7 אלף צופים.

אליפות אירופה ה-13 נדחתה בשנה, בעקבות מגפת הקורונה. גרמניה מחזיקה בשיא הזכיות עם שמונה אליפויות, הולנד היא האלופה המכהנת, נורבגיה זכתה בעבר בשתי אליפויות ושבדיה זכתה פעם אחת באליפות הראשונה שנערכה ב-1984.

16 נבחרות העפילו לטורניר שיחולק לארבעה בתים, שתי הנבחרות הראשונות מכל בית יעפילו לפלייאוף. נבחרת רוסיה שהייתה אמורה לשחק בבית מספר 3, הודחה מהטורניר בעקבות הפלישה של הצבא הרוסי לאוקראינה. נבחרת פורטוגל המשחקת במוקדמות אליפות העולם בבית הישראלי, החליפה את רוסיות, לאחר שהודחה על ידן במשחקי הפלייאוף במוקדמות הטורניר.

בית 1: אנגליה, אוסטריה, נורבגיה, צפון אירלנד
בית 2: גרמניה, דנמרק, ספרד, פינלנד
בית 3: הולנד, שבדיה, שוויץ, פורטוגל
בית 4: צרפת, איטליה, בלגיה, איסלנד

בסימון 100 שנים לאיסור על משחקי כדורגל נשים 

אליפות אירופה הייתה אמורה להתקיים בשנה שעברה, באופן סמלי בציון 100 שנים, להחלטה של ההתאחדות הכדורגל האנגלית לאסור על נשים לשחק כדורגל. בסיומה של מלחמת העולם הראשונה, פרח כדורגל הנשים בבריטניה. בשיאו של הענף, הגיעו 53 אלף צופים לצפות במשחקי כדורגל הנשים בין  דיק, קר'ס ליידיס לסנט הלנ'ס ליידיס. כל זה הגיע לסיום ב-5 בדצמבר 1921, כשהתאחדות הכדורגל האנגלית הוציאה את האיסור על משחקי כדורגל נשים במגרשים השייכים לה.

בהודעה הרשמית נאמר שכדורגל הנשים מסוכן לבריאות ויכול לגרום למגוון מחלות לפגיעה ביכולתן להביא ילדים לעולם. לשם כך גייסו בהתאחדות רופאים מומחים שפרסמו מאמרים בעיתונות המקומית, בה הסבירו בהרחבה את המדע מאחורי הטענות המופרכות. בעקבות זאת עבר כדורגל הנשים לפארקים העירוניים והתאחדויות נוספות ברחבי העולם אימצו לעצמם חוקים דומים.

התיקון הגיע רק בשנת 1971. בהתאחדות הכדורגל העולמית ראו את ההצלחה של גביע העולם לגברים במקסיקו 70 ובמקביל התחלה של טורנירים בינלאומיים בין נבחרות נשים. אליפות אירופה הבלתי רשמית התקיימה לראשונה באיטליה ב-1969, בהשתתפות נבחרות איטליה, צרפת, דנמרק ואנגליה. אליפות אירופה הרשמית הראשונה נערכה ב-1984.

חמשת הנבחרות הצפויות להיאבק על התואר

הולנד מגיעה לטורניר כאלופה הגאה, במטרה לזכות בתואר שני ברציפות. הולנד הפתיעה את אירופה בזכייה בטורניר הביתי ב-2017 ומאז הוכיחה את עצמה עם הגעה לגמר המונדיאל ב-2019. גם הפעם, דור הזהב ימשיכו להוביל את הנבחרת, כוכבת ברצלונה בשנים האחרונות שעברה לפריז סן ז'רמן לייקה מרטנס וחלוצת ארסנל ויויאן מיידמה יובילו את הנבחרת.

המארחת אנגליה, היא נבחרת עמוקה עם כוכבות כמעט בכל עמדה. הפיכתה של הסופר-ליג לליגה מקצוענית הזניקה את הרמה והכישרון המקומי. לוסי ברונז ופראן קירבי אמורות להוביל את הנבחרת. מעל כולן תפקח המאמנת ההולנדית סרינה ויגמן שהוחתמה במיוחד כדי להביא את התואר למארחת בטורניר הביתי, כמו שהיא עשתה בהולנד ב-2017.

שחקניות נבחרת אנגליה חוגגות שער ברבע גמר גביע העולם מול נורבגיה (צילום: AP / Alessandra Trentino)
שחקניות נבחרת אנגליה חוגגות שער ברבע גמר גביע העולם מול נורבגיה (צילום: AP / Alessandra Trentino)

בין 1989 ל-2013 נבחרת גרמניה שלטה ביד רמה בטורניר עם שמונה אליפויות מתשע טורנירים. בטורניר בהולנד 2017 הודחה נבחרת גרמניה כבר ברבע הגמר ע"י נבחרת דנמרק. הנבחרת הגרמנית נמצאת במעבר דורות ורב הכוכבות של הנבחרת הן שחקניות מאוד צעירות. הנבחרת תחסר את הכוכבת הגדולה ג'ניפר מרוזאן הפצועה ותנסה להפתיע בהובלת מלכת שערי הליגה הגרמנית ליאה שולר מבאיירן מינכן.

נבחרת ספרד אמורה לעשות את קפיצת המדרגה שלה בטורניר הקרוב. הקבוצה שתהיה בנויה ברובה על סגל ברצלונה, אלופת אירופה שנה שעברה וסגנית האלופה השנה. אלכסיה פוטיאס, שחקנית השנה בעולם תנסה להמשיך את היכולת שלה ולהוביל את חברותיה לנבחרת עד השבים המתקדמים בטורניר בתקווה להניף גביע חדש.

שחקניות נבחרת ספרד חוגגות שער בגביע העולם מול דרום אפריקה (צילום: AP Photo/Francisco Seco)
שחקניות נבחרת ספרד חוגגות שער בגביע העולם מול דרום אפריקה (צילום: AP Photo/Francisco Seco)

נבחרת צרפת אמורה הייתה להיות אחת הפייבוריטיות הגדולות בטורניר. האלופה ליון זכתה שש פעמים בליגת האלופות בשבע העונות האחרונות והכוכבות הצרפתיות המנוסות של המועדון היו אמורות להוביל את צרפת בטורניר. אך חלק מהכוכבות הסתכסכו עם המאמנת קורין דיאק ולא יהיו בסגל. מי שתוביל את הנבחרת היא הכוכבת הצעירה של פ.ס.ז' מארי אנטואנט קאטוטו בתקווה להשכיח את הבלאגן המתוקשר, בדרך להישג שיא של הנבחרת.

ניתן להוריד את לוח המשחקים המלא בקישור הזה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!