דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מדליית כסף לגילי שריר וארד לטוהר בוטבול בגרנד סלאם מונגוליה בג'ודו

כרם פרימו ומאיה גושן הפסידו בקרבות על הארד | שגיא מוקי הודח בקרב הראשון | לישראל שלוש מדליות בתחרות, לאחר מדליית הארד של תמנע נלסון לוי | שריר: "התחרות הזאת נותנת לי המון ביטחון ומוטיבציה"

גילי שריר (מימין) בגרנד סלאם מונגוליה בג'ודו (צילום: באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)
גילי שריר (מימין) בגרנד סלאם מונגוליה בג'ודו (צילום: באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

גילי שריר זכתה היום (שבת) במדליית הכסף וטוהר בוטבול בארד, בגרנד סלאם מונגוליה בג'ודו. כרם פרימו ומאיה גושן הפסידו בקרבות על הארד. שגיא מוקי הודח בקרב הראשון. לישראל שלוש מדליות בתחרות, לאחר מדליית הארד בה זכתה אתמול תמנע נלסון לוי

שריר (עד 63 ק"ג) התחילה את דרכה ברבע הגמר, שם גברה בריתוק על סביץ' איסקובה האוזבקית ועלתה לחצי הגמר. הישראלית פגשה את קמילה באדורובה הרוסייה וניצחה אותה בשלושה עונשים בדרך לגמר.

בקרב על מדליית הזהב התמודדה שריר מול נביקורה נאמי היפנית. אחרי ארבע וחצי דקות בתוך ניקוד הזהב שריר ספגה ווזארי והסתפקה בכסף. שריר נמצאת בכושר נהדר לאחר שזכתה בחודש אפריל במדליית הארד באליפות אירופה.

גילי שריר אמרה לאחר התחרות: ״אני מאושרת שהצלחתי להשיג עוד מטרה יוקרתית בדרך. זו המדליה הראשונה שלי בגרנד סלאם, התחרות הזאת נותנת לי המון ביטחון ומוטיבציה להמשיך ולעבוד קשה. אני רוצה להקדיש את המדליה לסבא שלי שנלחם בימים אלו במלחמה משלו, מקווה שהצלחתי לשמח אותו״.

גילי שריר בגרנד סלאם תל אביב 2021 (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג’ודו)
גילי שריר בגרנד סלאם תל אביב 2021 (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג’ודו)

כרם פרימו בת ה-17 המתחרה באותו המשקל, העפילה לקרב על הארד אך הפסידה לקמילה באדורובה אחרי ארבע דקות ועוד ארבע דקות בניקוד זהב. פרימו החלה את התחרות עם ניצחון על סמליה ירוגלובה הקזחית בשלושה עונשים, הפסידה באיפון ברבע הגמר לבריגיטה וארגה ההונגרייה וירדה לבית הניחומים, שם ניצחה באיפון את קים ג’יג’ונג הקוריאנית, בדרך לקרב על הארד.

טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) ניצח בשמינית הגמר בווזארי יריב מקומי. ברבע הגמר, גבר על הצרפתי בנג'מין גבה בשלושה עונשים. בחצי הגמר הפסיד למאמאדקוב מאמדבוק הרוסי תוך 32 שניות ובקרב על הארד גבר באיפון בניקוד הזהב על אנחזאיה לאבז’רגל המונגולי.

טוהר בוטבול (מימין) נגד אן צ'אנג-רים מקוריאה הדרומית באולימפיאדת טוקיו (צילום: AP/Vincent Thian)
טוהר בוטבול (מימין) נגד אן צ'אנג-רים מקוריאה הדרומית באולימפיאדת טוקיו (צילום: AP/Vincent Thian)

מאיה גושן (עד 70 ק"ג), פתחה בשמינית הגמר עם ניצחון על יריבה מקומית. ברבע הגמר הפסידה באיפון למדינה טימיזובה הרוסיה. בבית הניחומים ניצחה גושן את אנחצ’ימג צרנדולם המונגולית עם שני ווזארי. בקרב על הארד הפסידה למרים בוטקרייט הגרמנייה בוואזרי וריתוק. 

שגיא מוקי (עד 81 ק"ג), אלוף העולם משנת 2019, הודח במפתיע כבר בקרב הראשון על-ידי מאבילאיחאן ז'ובנזאר הקזחי. מוקי הוביל בוואזרי, אך ספג איפון.

שני הרשקו, מאמן נבחרת הנשים: ״גאה מאוד בגילי על מדליה איכותית ביום קרבות מצוין, זו מדליה ראשונה בגרנד סלאם עבור גילי, והיא מגיעה אחרי מדלית ארד באליפות אירופה ובדיוק בזמן במאבק על הקריטריון האולימפי לפריז. כרם פרימו ומאיה גושן סיימו במקום החמישי המכובד. אני גאה מאוד בצוות שלי ובספורטאיות, הפנים קדימה ליום השלישי והאחרון״.

אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת הגברים: "גאה בטוהר על יום קרבות עיקש ולחימה טובה.
תמיד יש מה לשפר ולחזק ואנחנו עם הפנים קדימה, מתכוננים ליום האחרון עם פיטר ולי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!