דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כוכבות בשמי אירופה: ארבע שחקניות שצפויות לזרוח ביורו

מארי אנטואנט קאטוטו ונבחרת צרפת בטוחות שהכישרון האדיר שלה יתפוצץ בזירה הבינלאומית | אלכסיה פוטיאס תביא לספרד את המנהיגות והעוצמה מברצלונה | לוסי ברונז הלב של נבחרת אנגליה המארחת | ויויאן מידמה רוצה להביא גביע שני להולנד

מימין: מארי אנטואנט קאטוטו, אלכסיה פוטיאס, לוסי ברונז ו-ויויאן מידמה
(צילום: Jean Catuffe/DPPI/LiveMedia/NurPhoto, AP Photo/Steve Luciano, PA Images via Reuters Connect, Pro Shots/Sipa USA)
מימין: מארי אנטואנט קאטוטו, אלכסיה פוטיאס, לוסי ברונז ו-ויויאן מידמה (צילום: Jean Catuffe/DPPI/LiveMedia/NurPhoto, AP Photo/Steve Luciano, PA Images via Reuters Connect, Pro Shots/Sipa USA)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

יורו הנשים בכדורגל שייפתח באנגליה ב-6 ביולי, יפגיש את הנבחרות הטובות באירופה לקרבות ענקיים שבסופם תוכתר אלופת אירופה באצטדיון וומבלי האגדי. ארבע שחקניות שיגיעו לטורניר ככוכבות הבלתי מעורערות של היבשת.

מארי אנטואנט קאטוטו | נבחרת צרפת

החלוצה בת ה-23 מחכה לרגע בו כל הכישרון האדיר שלה יתפוצץ בזירה הבינלאומית. כוכבת פריז סן ז'רמן אמורה להוביל את הצד ההתקפי של נבחרת צרפת ולהשכיח את המשבר בין המאמנת קורין דיאק לשחקניות אלופת אירופה ליון. משבר שהתחיל בהדחה ברבע הגמר במונדיאל הביתי ב-2019, אותו קאטוטו פספסה והייתה חסרה לנבחרת המקומית בגלל בעיות משמעת וסכסוך מתוקשר עם המאמנת הקשוחה.

מארי אנטואנט קאטוטו במדי נבחרת צרפת.  מהירה, חזקה ונחשבת בצדק לאחת החלוצות הטובות בעולם (צילום: AP / David Vincent)
מארי אנטואנט קאטוטו במדי נבחרת צרפת. מהירה, חזקה ונחשבת בצדק לאחת החלוצות הטובות בעולם (צילום: AP / David Vincent)

קאטוטו סיימה את העונה עם 18 שערי ליגה ו-32 שערים בכל המסגרות. היא נבחרה לשחקנית העונה בצרפת וזכתה בפעם השלישית במלכות השערים. קאטוטו היא חיית רחבה, מהירה, חזקה ונחשבת בצדק לאחת החלוצות הטובות בעולם. זאת תהיה ההופעה הראשונה שלה באחת הטורנירים הגדולים והעובדה שלצידה תשחק החצי השני שלה בהתקפת פ.ס.ז' קדידיאטו דיאני, שאמורה לסייע לה להביא את המיטב מעצמה, בדרך אולי למלכות השערים של הטורניר.

אלכסיה פוטיאס | ספרד

פוטיאס בת ה-28 היא שחקנית השנה בעולם וזה כבר עושה את ספרד לנבחרת שמושכת ציפיות רבות. שחקנית הקישור של ברצלונה היא הלב הפועם בקבוצה הכי מרשימה בשנים האחרונות באירופה. את השנה האחרונה היא סיימה כמלכת השערים בליגת האלופות עם 11 שערים, אליהם הוסיפה 18 שערים ו-15 בישולים בליגה הספרדית. 

אלכסיה פוטיאס במדי נבחרת ספרד. הלב הפועם בקבוצה הכי מרשימה בשנים האחרונות באירופה (צילום: AP / Steve Luciano)
אלכסיה פוטיאס במדי נבחרת ספרד. הלב הפועם בקבוצה הכי מרשימה בשנים האחרונות באירופה (צילום: AP / Steve Luciano)

הנבחרת הספרדית היא הנבחרת שעשתה את קפיצת המדרגה הגדולה ביותר מהטורניר הקודם ואמורה להמשיך להרשים את העולם ביורו הקרוב. פוטיאס תצטרך להביא את היצירתיות וההנהגה שלה גם במדים הלאומיים ולנווט את משחק התקפה במטרה לעשות היסטוריה עם דור הזהב הספרדי, שרובו רגיל לשחק ביחד בשנים האחרונות בנבחרת ובברצלונה.

לוסי ברונז | נבחרת אנגליה 

כמו בכל טורניר כדורגל, כבר אחרי הניצחון הראשון בטורניר הביתי, ההתלהבות סביב הנבחרת האנגלית תהיה בלי פרופורציות. מי שאמורה לשמור על שחקניות הנבחרת עם הרגליים על הקרקע, ממוקדות במטרות שלהן על המגרש היא המנהיגה המנוסה של הנבחרת. ברונז זכתה שלוש פעמים בליגת האלופות במדי ליון הצרפתית, נבחרה ב-2020 לשחקנית השנה בעולם, חזרה למנצ'סטר סיטי כדי לתת פייט על התואר המקומי לצ'לסי ועברה הקיץ לברצלונה.

לוסי ברונז במדי נבחרת אנגליה. אמורה לשמור על שחקניות הנבחרת עם הרגליים על הקרקע (צילום: AP Photo/Francisco Seco)
לוסי ברונז במדי נבחרת אנגליה. אמורה לשמור על שחקניות הנבחרת עם הרגליים על הקרקע (צילום: AP Photo/Francisco Seco)

ברונז בת ה-30 היא מגנה ימנית שחותכת למרכז המגרש ומשם פעמים רבות מנווטת את ההתקפה של קבוצתה ושל הנבחרת. בינואר היא חזרה מפציעה קשה והפכה את העונה של מנצ'סטר סיטי ב-180 מעלות, במהלך ריצה בליגה שהסתיימה עם הכרטיס לליגת האלופות. בטורניר הקרוב המנהיגות והשקט שלה יהיו צריכים להיות האקס פקטור של הנבחרת, בניסיון אולי לזכות בפעם הראשונה בתולדותיה בתואר האירופאי. 

ויויאן מידמה | הולנד

באליפות אירופה 2017 הנבחרת הצעירה והדינמית של הולנד הפתיעה את כל אירופה עם זכייה סנסציונית. הטורניר היה המקפצה הגדולה של חלק גדול מכוכבות הנבחרת שהפכו בשנים הבאות לשחקניות מפתח בקבוצות הגדולות באירופה. 

מידמה, אז כוכבת עולה בת ה-20, הייתה שחקנית התשע הקטלנית של הלביאות עם שער בחצי הגמר מול אנגליה וצמד בגמר מול דנמרק. בסיום הטורניר היא עברה מבאיירן מינכן לארסנל, שם הפכה לאחת הכוכבות הגדולות בליגה האנגלית. מידמה זכתה פעמיים בתואר מלכת השערים (2018/19, 2019/20) והובילה את ארסנל לאליפות. 

ויויאן מידמה במדי נבחרת הולנד. הפכה לאחת הכוכבות הגדולות בליגה האנגלית (צילום: AP / Michel Spengler)
ויויאן מידמה במדי נבחרת הולנד. הפכה לאחת הכוכבות הגדולות בליגה האנגלית (צילום: AP / Michel Spengler)

בשנה האחרונה חלה ירידה ביכולת האישית שלה ומשהו בה היה נראה כבוי. למרות השמועות על מעבר אפשרי לליון או ברצלונה מידמה הוכיחה נחישות והודיעה "עוד לא סיימנו" עם חתימה מחודשת בארסנל. את אותה נחישות היא תצטרך להביא לטורניר הקרוב במטרה להראות שגם נבחרת הולנד עוד לא סיימה את השליטה שלה בכדורגל האירופאי, בדרך לתואר שני ברציפות. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!