דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

בחירות ב-1 בנובמבר, לפיד ראש הממשלה מחצות

הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-24 עברה בקריאה שנייה ושלישית | 97 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים | נתניהו: "יוקר המחייה שובר שיאים כל בוקר, שביתות אינסופיות במערכת החינוך, ואין ממשלה בישראל"

ראש הממשלה יאיר לפיד (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש90)
ראש הממשלה יאיר לפיד (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הצעת החוק לפיזור הכנסת עברה הבוקר (חמישי) בקריאה שנייה ושלישית, הבחירות יתקיימו ב-1 בנובמבר. 97 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים. יאיר לפיד ימונה בחצות לראש הממשלה. מליאת הכנסת דחתה את ההסתייגות שהגישו סיעות האופוזיציה לפיה הבחירות יתקיימו ב-25 לאוקטובר. 47 חברי כנסת תמכו בהסתייגות מול 57 שהתנגדו.

ההצבעה הייתה אמורה להיערך אמש עד חצות, אך היא נדחתה, על רקע היעדר ההסכמות בין האופוזיציה והקואליציה על החוקים שיקודמו בשיתוף פעולה למרות הפיזור, בראשם חוק המטרו, חוקים הנדרשים לקידום הפטור מוויזה לארה"ב וחוק האזיק האלקטרוני שנועד להגן על נפגעות אלימות במשפחה.

טקס החילופים בין ראש הממשלה נפתלי בנט לבין ראש הממשלה החילופי ושר החוץ יאיר לפיד ייערך היום בצהריים במשרד רה"מ ללא תקשורת, ולאחר מכן תתקיים פגישת חפיפה בין השניים. אם כי באופן רשמי לפיד ייכנס לתפקידו היום בחצות. יעבור לדירת המאבטחים ברחוב בלפור 2 שקרובה למעון רה"מ אך עוד לא ברור מתי. ישיבת הממשלה הראשונה תיערך ביום ראשון, ובשבוע הבא יקיים לפיד נסיעת עבודה מדינית ראשונה לפריז במהלכה ייפגש עם הנשיא מקרון.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר בנאומו במליאה: "האזנתי לרחשי הלב שלכם, שמעתי על הבעיות והמצוקות שלכם. התבוננתי ולמדתי הרבה. כל מי שמקשיב לכם אזרחי ישראל רואה שמשהו יסודי השתבש בשנה האחרונה במדינה שלנו".

בנימין נתניהו במליאת הכנסת (צילום ארכיון: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
בנימין נתניהו במליאת הכנסת (צילום ארכיון: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

"תחת ממשלת בנט-לפיד הכבוד הלאומי הושפל", הוסיף נתניהו. "הביטחון האישי התערער, הכבוד הלאומי הושפל, הפחד מאויבינו גבר. דגלי ישראל הוסרו, דגלי אש"ף הונפו ואין תמונה שמבטאת את זה יותר מאותן צעירות בירושלים שמסירות בפחד נורא את דגלי ישראל מהמכוניות שלהן מול דגלי אש"ף ברקע. יוקר המחייה מכה בכיס של כולנו – בדלק שהתייקר, המשכנתאות, במזון, בחלב. סל הקניות של כל ישראל שובר שיא ואין ממשלה. אין מרפא".

יו"ר הכנסת מיקי לוי: כולי תקווה שנלמד מהטעויות של הכנסת ה-24, אסור לנו להמשיך בדרך הזו שעלולה לפרק את הכנסת ואת יכולתנו להנהיג את המדינה ולהוות דוגמה לשיח במחלוקות.

נפתלי בנט ויאיר לפיד במליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ)
נפתלי בנט ויאיר לפיד במליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ)

לפי ההסכמים הקואליציוניים, עם סיום תפקידו של נפתלי בנט כראש הממשלה, הוא ימונה לשר הממונה על איראן, לשר הפנים ולראש הממשלה החליפי. יאיר לפיד יסיים את כהונתו כשר החוץ ובמקומו ימונה גדעון סער. סער יסיים את כהונתו במשרד המשפטים ובמקומו תמונה איילת שקד, שתסיים את כהונתה במשרד הפנים.

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע אתמול לחברי סיעתו כי אין בכוונתו להתמודד בבחירות לכנסת ה-25. לאחר מכן, ראש הממשלה מסר הודעה מיוחדת לציבור, בה הודיע על עתידו הפוליטי. ״בעוד זמן קצר אסיים את תפקידי כראש ממשלת ישראל, ואעביר את המושכות לחברי יאיר לפיד״, פתח בנט את דבריו. אמשיך לסייע ולעזור לו כראש ממשלה חליפי כמה שיידרש, הצלחתו היא הצלחת המדינה. העברת התפקיד תהיה מקצועית ומסודרת, טובת המדינה בלבד לנגד עיניי, כך היה תמיד וכך יהיה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!