דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ביידן לבת הזוג של בריטני גריינר: "פועל להשיב אותה הביתה בהקדם"

ההתבטאות של נשיא ארה"ב באה בעקבות פנייתה האישית של בריטני גריינר במכתב, בו אמרה: "אני חוששת שאשאר לנצח בכלא" | גריינר נעצרה לפני ארבעה חודשים ברוסיה על כך שהחזיקה לכאורה שמן קנאביס, עבירה שיכולה להגיע עד 10 שנות מאסר

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ושחקנית הכדורסל בריטני גריינר (צילומים:  AP Photo/Charlie Neibergall/Evan Vucci)
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ושחקנית הכדורסל בריטני גריינר (צילומים: AP Photo/Charlie Neibergall/Evan Vucci)
יאיר צוקר

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח אתמול (רביעי) עם בת הזוג של כוכבת ה-WNBA העצורה בריטני גריינר, שעומדת למשפט ברוסיה, ואמר שהוא פועל להשיב אותה הביתה בהקדם האפשרי. שרל גריינר, שביקרה את אופן הטיפול של ממשל ביידן בנושא, אמרה מאוחר יותר שהיא "אסירת תודה", אך תמשיך בלחץ הציבורי.

ההתבטאות של ביידן באה בעקבות פנייתה האישית של בריטני גריינר לנשיא במכתב, בו אמרה שהיא חוששת שתבלה לנצח במעצר ברוסיה וביקשה מביידן לא "לשכוח ממני ומשאר העצורים האמריקאים".

כוכבת ה-WNBA בריטני גריינר, מלווה לאולם בית המשפט במוסקבה (צילום: AP / Alexander Zemlyanichenko)
כוכבת ה-WNBA בריטני גריינר, מלווה לאולם בית המשפט במוסקבה (צילום: AP / Alexander Zemlyanichenko)

"כשאני יושבת כאן בכלא הרוסי, לבד עם המחשבות שלי וללא הגנת אשתי, משפחתי, חברי, החולצה האולימפית או כל הישג, אני חוששת שאולי אהיה כאן לנצח", כתבה גריינר. "ב-4 ביולי, המשפחה שלנו בדרך כלל מכבדת את שירותם של אלה שנלחמו למען החופש שלנו, כולל אבי שהוא יוצא מלחמת וייטנאם", הוסיפה סנטרית פיניקס מרקורי. "כואב לי לחשוב על איך אני בדרך כלל חוגגת את היום הזה כי החופש אומר משהו אחר לגמרי עבורי השנה".

גריינר נעצרה לפני ארבעה חודשים ברוסיה על כך שהחזיקה לכאורה שמן קנאביס, עבירה שיכולה להגיע עד 10 שנות מאסר. בחודש שעבר מחלקת המדינה האמריקנית סיווגה מחדש את גריינר כ"עצורה שלא בצדק" על ידי ממשלת רוסיה. בשבוע שעבר האריך בית המשפט במוסקבה את מעצרה.

בריטני גריינר מובאת לדיון בהארכת מעצרה (צילום: AP Photo/Alexander Zemlianichenko)
בריטני גריינר מובאת לדיון בהארכת מעצרה (צילום: AP Photo/Alexander Zemlianichenko)

"הנשיא קרא לשרל גריינר להרגיע אותה שהוא פועל להבטיח את שחרורה של בריטני בהקדם האפשרי, כמו גם את שחרורם של פול ווילן ובכירים אמריקאים אחרים, אזרחים שנעצרו שלא כדין או כבני ערובה ברוסיה וברחבי העולם", אמר הבית הלבן אמר בהצהרה. "הוא גם קרא לה טיוטה של ​​המכתב שהנשיא שולח לבריטני גריינר היום".

גריינר (31) משחקת בפיניקס מארקורי ובמהלך חודשי החורף שיחקה באוגמ"ק יקטרינבורג הרוסית. היא זכתה בשתי מדליות זהב אולימפיות עם נבחרת ארה"ב בריו 2016 וטוקיו 2020. בנוסף, הייתה פעמיים מלכת סלי ה-WNBA, הופיעה שבע פעמים באולסטאר והובילה את פיניקס לאליפות ב-2014.

תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!