דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

מחאת המורים / במחאה על משבר השכר: מורי העל יסודיים לא יצאו לפעילויות חוץ

לאחר שאלפי מורים לא קיבלו את מלוא שכרם בחודש ספטמבר, יפעיל ארגון המורים עיצומים עקב "חוסר התייחסות ואי רצינות" של משרד החינוך בטיפול בנושא

מחאת מורים מול מטה משרד החינוך בתל-אביב, אוקטובר 2016. ארכיון (צילום: דבר).
מחאת מורים מול מטה משרד החינוך בתל-אביב, אוקטובר 2016. ארכיון (צילום: דבר).
דוד טברסקי

ארגון המורים פותח היום (ראשון) בעיצומים בבתי הספר העל-יסודיים, במסגרתם לא יצאו המורים לפעילות החוץ של בתי הספר במחאה על משבר השכר של המורים. החל מהיום תיאסר כל יציאת תלמידים מחוץ לכותלי בתי הספר לטיולים, הצגות, הרצאות ופעילויות תרבות שונות. הטיולים במסגרת שיעורי של"ח התקיימו כסדרם.

"בשל חוסר התייחסות ואי הרצינות מצד משרד החינוך בנוגע לנושאים שהועלו בסכסוך, אנו מודיעים כי החל מיום ראשון הקרוב, אין לבצע פעילויות מחוץ לכותלי בית הספר מכל סיבה שהיא" נכתב במכתב שהוציא ארגון המורים. בית ספר שיהיה מעוניין ביציאה לפעילויות מתבקש לפנות לועדת חריגים מיוחדת.

יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית חנן יזדי גינה אתמול (שבת) את החלטת ארגון המורים, שלטענתו פוגעת בתלמידים. "מורה אשר מוטרד ממצבו הכלכלי לא יכול לתת מעצמו מאה אחוז בכיתה. לצערי הרב זה הפך להיות כבר ריטואל שנתי לפיו במקום לעזור למורים מתקיימת פגיעה בתלמידים ומאבק המורים מתבצע על גבנו. אנו פונים לכל הצדדים המעורבים לגלות הבנה ולחתור לפתרון מהיר. עיצומים אלה מיותרים ופוגעים הן במערכת החינוך, הן בתלמידים והן במאמצים להגיע לפתרונות. אנו נפעל לפתרון כל בעיה בדרך המהירה ביותר והיעילה ביותר". יזדי הוסיף שמועצת התלמידים תומכת במאבקם של המורים, "אך הדרך איננה בסכסוכים בין המורים שמתקיימים על גב התלמידים." המועצה מסרה שייפתח מוקד לפניות תלמידים אשר בבית ספרם בוטלה יציאה חוץ בית ספרית ותטפל בכל מקרה לעומק כך שאף תלמיד לא ייפגע.

ביום רביעי שעבר הפגינו מאות אנשי חינוך מול בניין משרד החינוך בת"א במחאה על כך שכ-14 אלף מורים ומורות לא קיבלו את שכרם המלא בסוף חודש ספטמבר תחת הסיסמה "בנט אל תתנצל – תשלם". במהלך השבוע שעבר התקיימו שני מפגשים של הוועדה לבחינת הליקויים בשכר המורים, שבראשם עומד שר החינוך נפתלי בנט. הוועדה שמעה את טענות המורים בדבר עיכובים ובעיות חישוב שונות בשכרם. משרד החינוך התחייב לגבש בתוך 30 יום תכנית פעילות שתפתור את משבר השכר.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!