דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
19.2°תל אביב
  • 13.8°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.7°באר שבע
  • 20.7°אילת
  • 20.2°טבריה
  • 13.0°צפת
  • 18.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום בעקבות התפשטות אבעבועות הקוף

בארגון ציינו שהימצאות הנגיף ביותר מ-70 מדינות היא מצב "יוצא דופן" | מנכ"ל הארגון: "קיים סיכון מתון להתפשטות הנגיף ברמת הגלובלית, למעט באירופה, שם הסיכון הוא גבוה" | עד כה אובחנו בישראל 105 חולים באבעבועות הקוף

מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר תדרוס אדהנום גברה יסוס (צילום: Christopher Black/WHO/Handout / Latin America News Agency/Reuters)
מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר תדרוס אדהנום גברה יסוס (צילום: Christopher Black/WHO/Handout / Latin America News Agency/Reuters)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ארגון הבריאות העולמי הכריז היום (שבת) על מצב חירום גלובלי בעקבות התפשטות נגיף אבעבועות הקוף ברחבי העולם. בארגון ציינו כי הימצאות הנגיף ביותר מ-70 מדינות היא מצב "יוצא דופן" המאפשר הכרזה על מצב מיוחד.

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, תאודרוס גברה יסוס, קיבל את ההחלטה למרות היעדר קונצנזוס בקרב חברי הוועדה. זו הפעם הראשונה שמנכ"ל האגון מקבל החלטה באופן כזה.

"הסיכון של נגיף אבעבועות הקוף הוא סיכון מתון ברמת הגלובלית, למעט באירופה – שם הסיכון הוא גבוה", אמר תדרוס והוסיף כי באמצעות הכלים שיש ברשותם כעת אפשר לשלוט ולהכיל את ההתפרצות ולהפסיק את הפצת הנגיף. בכיר אחר בארגון הבריאות אמר לאחר מכן, כי מתוך המדינות שמדווחות על מקרי הידבקות באבעבועות הקוף בשטחן, כמחצית כבר בעלות נגישות לחיסונים.

נכון להיום אותרו יותר מ-17 אלף מקרים של אבעבועות הקוף ב-72 מדינות. אתמול דיווחה ארצות הברית על שני מקרים ראשונים בילדים בשטחה. בישראל אובחנו עד שלשום 105 מטופלים עם אבעבועות הקוף.

נגיף אבעבועות הקוף, משמאל, בצילום ממיקרוסקופ אלקטרונים (צילום: Cynthia S. Goldsmith, Russell Regner/CDC via AP)
נגיף אבעבועות הקוף, משמאל, בצילום ממיקרוסקופ אלקטרונים (צילום: Cynthia S. Goldsmith, Russell Regner/CDC via AP)

משרד הבריאות מדעכן בעקבות הודעת ארגון הבריאות העולמי, שהוא נערך מזה שבועות לטיפול בהתפשטות אבעבועות הקוף בישראל ונוקט צעדים לאיתור חולים, מניעת ההדבקה וטיפול בנדבקים.

כ-5,000 חיסונים אמורים לנחות במהלך השבוע בישראל, קופות החולים יחלו לחסן בהקדם. בהמשך יגיעו 5,000 מנות חיסון נוספות. מערך המעבדות לזיהוי המחלה הורחב והמשרד קבע את התוויות החיסונים לאוכלוסייה בסיכון עבור השלב הראשון של החיסונים. בהתאם להתוויות האמורות, קופות החולים יזמנו בקרוב את המתחסנים, שיקבלו אישור עי גורם מרכזי בכל קופה, לקבלת החיסונים אשר יועברו לקופות החולים.

עד כה, אובחנו 105 גברים כחולים באבעבועות הקוף בישראל. במהלך השבוע שוחח שר הבריאות עם מנכ״ל המפעל המייצר את החיסונים ולאחר מכן עם ארבעת מנכ"לי הקופות, על מנת לוודא היערכות לדיגום, אבחון ומתן החיסונים במסגרת הקופות החל מהשבוע הבא. בנוסף, הערכות מצב של ראשי משרד הבריאות עם קופות החולים נערכות מספר פעמים בשבוע.

אבעבועות הקוף הינה מחלה ויראלית שמתבטאת לרוב בחום, פריחה שלפוחיתית והגדלה של בלוטות לימפה. משרד הבריאות מדגיש שעל מי שפיתח חום ופריחה שלפוחיתית או היה במגע הדוק עם אדם שיש חשש שהוא חולה באבעבועות קוף לפנות לרופא המטפל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!