דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ראש ללביאות: סרינה ויחמן הגיעה לנבחרת אנגליה בשביל לא פחות מזכייה ביורו

המאמנת ההולנדית שזכתה ביורו 2017, נכנסה למשרה היוקרתית כדי להפוך את הסגל הכישרוני לנבחרת בלתי ניתנת לעצירה | בחצי הגמר הערב (ג') יפגשו האנגליות את שבדיה למשחק גורלי שיכול לקרב אותן לתואר

מאמנת נבחרת אנגליה סרינה ויחמן על הקווים ברבע גמר היורו מול ספרד. מאמנת שיודעת להוציא את המיטב משחקניות (צילום: REUTERS/Dylan Martinez)
מאמנת נבחרת אנגליה סרינה ויחמן על הקווים ברבע גמר היורו מול ספרד. מאמנת שיודעת להוציא את המיטב משחקניות (צילום: REUTERS/Dylan Martinez)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים של אנגליה תעמוד היום (שלישי, 22:00) במבחן הכי חשוב שלה כשתפגוש את שבדיה בחצי גמר היורו לעיני הקהל הביתי בשפילד. לנבחרת האנגלית היה בשנים האחרונות את הכישרון והיכולת לזכות בטורניר גדול, אך חסרה להן המנטליות המנצחת. לשם כך החתימו לקראת היורו את המאמנת ההולנדית סרינה ויחמן, שתביא איתה את רוח הניצחון והחיבור המיוחד בחדר הלבשה.

ויחמן (52) הגיעה למשרת האימון הנחשקת בנבחרת האנגלית, לאחר שהובילה את הולנד לזכייה ביורו 2017 ולסגנות בגביע העולם 2019. בעקבות הישגיה, קיבלה פעמיים את פרס מאמנת השנה בעולם בכדורגל נשים. "ראיתי פוטנציאל אדיר בנבחרת הזאת, הן שיחקו בצורה טובה הטורנירים הקודמים, הרגשתי את האתגר והשתוקקתי להגיע לכאן", אמרה ויחמן בפתיחת הסרט הדוקומנטרי 'Inside The Pride' שהוציאה נבחרת אנגליה לקראת היורו.

בת' מיד מנבחרת אנגליה חוגגת את השער מול אוסטריה, הראשון שנכבש ביורו 2022 לנשים (צילום: AP / Rui Vieira)
בת' מיד מנבחרת אנגליה חוגגת את השער מול אוסטריה, הראשון שנכבש ביורו 2022 לנשים (צילום: AP / Rui Vieira)

הלביאות דרסו בשלב הבתים את נורבגיה 0:8 וצפון אירלנד 0:5. במשחק רבע הגמר מול ספרד, הלחץ של שלבי הנוקאאוט בטורניר הביתי בשילוב משחק מעולה של שחקניות ספרד, שיתקו את ההתקפה האנגלית.

ויחמן, הידועה ביכולת ההנהגה וקור הרוח בחדר ההלבשה, ניסתה במחצית המשחק לפקס את השחקניות שלה, אך ברגע שראתה שהכוכבות שלה לא מצליחות להעניק לנבחרת את מה שנדרש, היא בקור רוח מוחלט הוציאה את שלושת הכוכבות שלה פראן קירבי, אלן וויט ובת' מיד. במקומן עלו שחקניות פחות מנוסות, אך החילוף הזה הביא את המהפך האנגלי.

צריך הרבה אומץ להוציא את שלוש הכוכבות שלך עד דקה 64, אך בדיוק בשביל זה הביאו את המאמנת ההולנדית לאנגליה. הרבה דובר על היכולת שלה להיות דמות אם והפסיכולוגית של שחקניות הנבחרת, המאמנת שיודעת להוציא את המיטב, אך ההישגים שלה עם נבחרת הולנד הגיעו גם עם החלטות טקטיות אמיצות, ללא יחס מיוחד לכוכבת זאת או אחרת.

סרינה ויחמן וכוכבת נבחרת אנגליה לורן האמפ. לא רק הפסיכולוגית של השחקניות (צילום: AP/אלסנדרה טרנטינו)
סרינה ויחמן וכוכבת נבחרת אנגליה לורן האמפ. לא רק הפסיכולוגית של השחקניות (צילום: AP/אלסנדרה טרנטינו)

לקראת חצי גמר היורו, ויחמן תצטרך לאסוף את השחקניות שלה, לגרום להן לשכוח מהמשחק מול ספרד ולהזכיר שהן פה רק בשביל דבר אחד, לעשות היסטוריה ולזכות בפעם הראשונה אי פעם באליפות אירופה.

מהולנד, דרך ארה"ב לאנגליה

המאמנת ההולנדית החלה את דרכה בכדורגל בעקבות אחיה. בראיון לעיתון הולנדי לפני 20 שנה סיפרה: "בהתחלה הבנים היו מופתעים, אך ברגע שהם הבינו שאני טובה כמוהם הם מיד קבלו אותי". ויחמן שיחקה בנבחרת הבנים של הבית ספר ולמרות שלפי החוק היה אסור לה לשחק, היא שיחקה גם בקבוצת הבנים מולנוויק המקומית. משם עברה לקבוצת נשים.

בגיל 16 זומנה לראשונה לנבחרת הבוגרת ושנתיים מאוחר יותר (בשנת 1988) הצטיינה במדי נבחרת הולנד בטורניר הזמנה של פיפ"א, שנחשב למונדיאל הנשים הבלתי רשמי שנערך בסין. שם הרשימה את מאמן נבחרת ארה"ב ובעקבות כך קבלה הזמנה לשחק במדי מכללת צפון קרוליינה, איתן זכתה באליפות המכללות ושיחקה לצד אגדות אמריקאיות כמו מיה האם וקריסטין לילי.

לאחר שנה בה טעמה את היחס המקצועני בארה"ב חזרה ויחמן להולנד, סיימה את לימודיה והפכה למורה, ובמקביל המשיכה להצטיין בליגה המקומית ובנבחרת, בה רשמה 104 הופעות. מאוחר יותר הפכה למאמנת והייתה עוזרת מאמנת הנבחרת במשך שלוש שנים.

נבחרת הולנד חוגג את הזכייה ביורו 2017. ויחמן הפכה את הפוטנציאל לנבחרת מנצחת (צילום: AP Photo/Patrick Post)
נבחרת הולנד חוגג את הזכייה ביורו 2017. ויחמן הפכה את הפוטנציאל לנבחרת מנצחת (צילום: AP Photo/Patrick Post)

לפני היורו הביתי בהולנד 2017, קיבלה ויחמן את התפקיד היוקרתי של מאמנת הנבחרת. אף אחד לא ציפה מהנבחרת הצעירה והדינמית לזכות בטורניר, בטח כאשר היא שובצה בבית אחד עם דנמרק ונורבגיה החזקות. ויחמן אספה את החבורה הצעירה והפכה את הפוטנציאל לנבחרת מנצחת בדרך לתואר מפתיע. הקסם של ויחמן נמשך עם יכולת מעולה של הנבחרת בדרך לגמר המונדיאל 2019, שם הפסידה 0:2 לארה"ב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!