דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ג' באייר תשפ"ד 11.05.24
23.5°תל אביב
  • 20.4°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 24.3°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 22.4°באר שבע
  • 28.1°אילת
  • 27.5°טבריה
  • 22.1°צפת
  • 23.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

קופות החולים החלו בחיסוני קורונה לתינוקות ופעוטות: "נחסן כל ילד בהתאם להחלטה ושיקול הדעת של ההורים"

משרד הבריאות המליץ על מתן החיסון לילדים בקבוצות סיכון, אך הוא יתאפשר לכל ילד מגיל חצי שנה ומתחת לגיל 5 שהוריו יבחרו בכך

חיסון קורונה לתינוקות בקופת חולים מאוחדת (צילום: דוברות מאוחדת)
חיסון קורונה לתינוקות בקופת חולים מאוחדת (צילום: דוברות מאוחדת)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

קופות החולים החלו בחיסון תינוקות ופעוטות לקורונה אתמול (ראשון). הזמנת תורים אפשרית בקופות החולים. לפי הודעת משרד הבריאות, המשרד ממליץ לחסן פעוטות הנמצאים בקבוצת סיכון בשל מחלות רקע, ומאפשר לכל הורה לפעוטות מגיל חצי שנה עד חמש שנים לחסנם, "ובכך להעניק להם שכבת הגנה חשובה מפני תחלואה קשה ותופעות פוסט קורונה". הזמנת התורים מתאפשרת באתרים ובמוקדי השירות של כל קופות החולים.

איילה ואלי מירושלים, הוריהם של לביא (שנתיים) ויגל (7 חודשים), פקדו היום (שני) בצהריים את מרכז בריאות הילד של מאוחדת בעיר והסבירו למה בחרו לחסן את ילדיהם: "חשוב לנו להגן, לא רק על ילדינו, אלא על כל האוכלוסייה, ולמנוע כמה שיותר התפתחות של זני קורונה חדשים".

אירמה רוזן, אחות אחראית במרכז בריאות הילד של מאוחדת בירושלים, ממליצה להורים להגיע ולחסן את ילדיהם, "החיסון בטוח וללא תופעות לוואי חריגות. ממחקרים שנעשו נמצא כי פעוטות בגילאים אלו מפתחים, בשיעור לא מבוטל, תסמונת פוסט קורונה המביאה לעיתים להחמרה רפואית. מומלץ לפעוטות עם מחלות רקע, וגם לפעוטות בריאים, להתחסן נגד נגיף הקורונה ולשמור עליהם ועל סביבתם מפני הדבקות".

הורים יכולים לבחור בין האפשרות לחסן את ילדיהם בחיסון מודרנה המחייב שתי מנות חיסון בהפרש של 28 ימים, או בחיסון פייזר המחייב 3 מנות חיסון – המנה השנייה תינתן לאחר 21 ימים והמנה השלישית לאחר 56 ימים.

במשרד מציינים שניתן לקבל את חיסוני הקורונה בסמוך (לפני או אחרי) לחיסוני שגרה אחרים.

רות ברוך, מנהלת מבצע חיסוני קורונה וראש אגף סיעוד בחטיבת קהילה של כללית "משרד הבריאות ממליץ על מתן חיסון לילדים בעלי סיכון לתחלואה קשה, עם מחלה כרונית או מערכת חיסונית מוחלשת. כמו כן, נאפשר חיסון גם לילדים בריאים, שאינם בקבוצת הסיכון, בהתאם להחלטה ושיקול הדעת של ההורים. החיסון נועד לספק לילדים שכבת הגנה מפני המחלה. בכל שאלה או התלבטות ניתן לפנות לצוותים הרפואיים במרפאות כללית למתן מענה ומידע על החיסון ויעילותו במניעת תחלואה.״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!