דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

בית המשפט ברוסיה גזר 9 שנות מאסר על כוכבת הכדורסל בריטני גריינר

גריינר עצורה ברוסיה כבר כמעט חצי שנה לאחר שנתפסה במוסקבה כשברשותה שמן קנאביס | בשבועות האחרונים מתקיימים בין רוסיה וארה״ב מגעים לעסקת חילופי אסירים שתאפשר את שחרורה

בריטני גריינר מובאת לדיון בהארכת מעצרה (צילום: AP Photo/Alexander Zemlianichenko)
בריטני גריינר מובאת לדיון בהארכת מעצרה (צילום: AP Photo/Alexander Zemlianichenko)

בית משפט ברוסיה הרשיע היום (חמישי) את הכדורסלנית האמריקנית בריטני גריינר בהחזקת והברחת סמים. גריינר עצורה ברוסיה כבר כמעט חצי שנה משום שנתפסה בנמל התעופה במוסקבה כשברשותה שמן קנאביס. במסגרת דברי הסיכום במשפט דרשה התביעה לגזור עליה תשע שנות מאסר. מלבד המאסר היא נקנסה במיליון רובל.

נגד גריינר הוגש כתב אישום בגין הברחת סמים, אולם במערב העריכו כי העמדתה לדין נועדה לאפשר לקרמלין להשתמש בה כקלף מיקוח, ולאלץ את ארה"ב לשחרר מבתי הכלא שלה אסירים רוסים.

כוכבת ה-WNBA בריטני גריינר, מלווה לאולם בית המשפט במוסקבה (צילום: AP / Alexander Zemlyanichenko)
כוכבת ה-WNBA בריטני גריינר, מלווה לאולם בית המשפט במוסקבה (צילום: AP / Alexander Zemlyanichenko)

בשבועות האחרונים מתקיימים בין הצדדים מגעים לעסקת חילופי אסירים, שתכלול את שחרורו של סוחר הנשק ויקטור בוט מהכלא האמריקני תמורת שחרורם של גריינר ושל האסיר האמריקני פול ווילאן, שנידון ל-16 שנות מאסר ברוסיה בגין ריגול. בוושינגטון טוענים כי העבירו הצעה רשמית לרוסיה בעניין, וכי התגובה הרוסית עליה הייתה לא-רצינית.

ב-17 בפברואר, שבעה ימים לפני הפלישה הרוסית לאוקראינה, וכשהיחסים בין מוסקבה למערב כבר היו על סף פיצוץ, היא נעצרה בנמל התעופה שרמטייבו בבירה הרוסית אחרי שבמטען שלה נמצא שמן קנאביס.

שחקנית הכדורסל בריטני גריינר במדי נבחרת ארה"ב באולימפיאדת טוקיו (צילום: AP Photo/Charlie Neibergall)
שחקנית הכדורסל בריטני גריינר במדי נבחרת ארה"ב באולימפיאדת טוקיו (צילום: AP Photo/Charlie Neibergall)

גריינר שלחה בתחילת החודש מכתב לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן שהועבר לבית הלבן באמצעות נציגיה ואמרה שהיא חוששת שלעולם לא תחזור הביתה, "אל תשכחו אותי ואת העצורים האמריקאים", ביקשה.

"כשאני יושבת כאן בכלא הרוסי, לבד עם המחשבות שלי וללא הגנת אשתי, משפחתי, חברי, החולצה האולימפית או כל הישג, אני חוששת שאולי אהיה כאן לנצח", כתבה גריינר. "ב-4 ביולי, המשפחה שלנו בדרך כלל מכבדת את שירותם של אלה שנלחמו למען החופש שלנו, כולל אבי שהוא יוצא מלחמת וייטנאם", הוסיפה סנטרית פיניקס מרקורי. "כואב לי לחשוב על איך אני בדרך כלל חוגגת את היום הזה כי החופש אומר משהו אחר לגמרי עבורי השנה".

 גריינר (31) משחקת בפיניקס מרקורי ובמהלך חודשי החורף שיחקה באוגמ"ק יקטרינבורג הרוסית. היא זכתה בשתי מדליות זהב אולימפיות עם נבחרת ארה"ב בריו 2016 וטוקיו 2020. בנוסף, הייתה פעמיים מלכת סלי ה-WNBA, הופיעה שבע פעמים באולסטאר והובילה את פיניקס לאליפות ב-2014.
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!