ליקויים קשים בממגורת דגון בחיפה: העומסים ארוכים כתוצאה מבלאי בתשתיות, שני מסועים מתוך שלושה יצאו משימוש, והמערכת למניעת אבק לא תקינה ומסכנת חיי אדם, לפי מכתב ששלח היום (שני) איתי רון, יו"ר איגוד מובילי התבואות בישראל, לאיציק בלומנטל, מנכ"ל חברת נמלי ישראל.
לדברי רון, סרט C22, פס נע המוביל תבואות ממסוע הפריקה לתאי האחסון, יצא משימוש כבר לפני כמה חודשים. "על פי הידוע לנו, כל הציוד הדרוש לתיקון התקלה מצוי במקום. למיטב ידיעתי, התקלה לא תוקנה. כתוצאה מכך, יכולת אחסון של 12-10 אלף טון אינה נגישה, ולכן נפח הממגורה האפקטיבי יורד מ-82 אלף טון ל-70 אלף טון".
לדבריו, שניים משלושת המסועים (רדלרים) שמובילים תבואות מתאי האחסון לתאי המסירה שמהם מועברת התבואה למשאיות, יצאו משימוש לפני שבוע. "התיקון שבוצע היה חלקי, ומאז המסירה למשאיות מתבצעת באיטיות. משאיות נאלצות להמתין שעות ארוכות". הוא הוסיף שנהגים דיווחו לו על 10 שעות המתנה ויותר. "כתוצאה מכך, נוצרים עיכובים גדולים מאוד בהוצאת התבואות, והממגורה פשוט לא יכולה להתרוקן".
עתיד העובדים מעורפל
רון התריע ביחס למערכת ממגורת האבק, שנודע לארגון שלא תקינה, ושמדובר בסכנת חיים של ממש. מערכת זו מיועדת למנוע ריחוף של אבק דגנים מרחף בממגורה באמצעות מנגנוני שאיבה. הימצאות אבק בממגורה מסוכן מאוד שכן הוא עלול להתלקח בשל חשמל סטטי, ולגרום לפיצוץ ואף לפגיעה בחיי אדם. "מיותר להרחיב את הדיבור על חשיבות הממגורה. מובן שהממגורה צריכה להיות תקינה ולתפקד ביעילות. אנחנו מצפים מכם לתקן במהירות את הטעון תיקון".
מכתבו של רון לחברת נמלי ישראל מגיע בתקופה של מתיחות ואיומים על עיצומים בממגורה, שעלו והחריפו בשבועות האחרונים בשל פסילתה של חברת גדות על ידי בית המשפט המחוזי ובית המשפט העליון. עובדי הממגורה נותרו בידי המפעילים וחברת נמלי ישראל, שמנהלת את הנכסים ושטחי התפעול בנמל.
העובדים הפגינו בשבוע שעבר בכיכר פלומר בעיר במחאה על הפגיעה הקשה בתנאי השכר והתעסוקה שלהם. העובדים ממתינים לחתימה על הסכם עבודה קיבוצי חדש מול המפעילים. לפני כמה חודשים הוכרז במפעל סכסוך עבודה.