דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.0°תל אביב
  • 12.2°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 19.8°טבריה
  • 12.3°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק המורים

הממונה על השכר באוצר: ״נעשה הכול כדי שלא תהיה שביתת מורים, כולל הליכה לבית הדין״

״אנחנו לא מתבצרים בעמדותינו״, אמר קובי בר-נתן לגל״צ, ״ישבנו אתמול והצענו הצעה שלישית רצינית״ | על אמירתה של שרת החינוך כי האוצר מסכסך בין מורים: ״אנחנו לא יכולים לספק את הרצונות של כל הסקטורים וכל העובדים״

הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר-נתן (צילום: יונתר זינדל/פלאש90)
הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר-נתן (צילום: יונתר זינדל/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הממונה על השכר באוצר, קובי בר-נתן, התראיין הבוקר (חמישי) בגלי צה"ל ואמר שמשרד האוצר ״יעשה הכול״ כדי ששנת הלימודים תיפתח ב-1 בספטמבר, כולל בקשת צו מניעה לשביתה במידה שהדיונים על הסכמי השכר לא ימוצו עד סוף אוגוסט.

״צווי מניעה והליכה לבית הדין זו תמיד אפשרות שקיימת בנושאים של ארגוני עובדים״, אמר בר-נתן, ״השאלה מתי ללכת ובאיזו קונסטלציה, זו השאלה הגדולה. ברור שאם נבין שאנחנו צריכים להגיע להסכמות ואנחנו במבוי סתום, נעשה כל מה שצריך כדי שהשנה תיפתח, וזה כולל הליכה לבית הדין״.

דבריו של בר-נתן מגיעים על רקע פגישת ראש הממשלה לפיד אתמול (ד׳), עם שר האוצר ליברמן ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון. ליברמן הצהיר אתמול שלא יסכים להיות בן ערובה של המורים ולא ייכנע, ״גם אם מדובר בחודשיים לפני שאזרחי ישראל הולכים לקלפי״.

״אנחנו לא מתבצרים בעמדותינו״, אמר בר-נתן לאפי טריגר, ״ישבנו אתמול והצענו הצעה שלישית רצינית, ברזולוציות שאין בדרך כלל בשלבים כאלה במשא ומתן. הבאנו הצעות גם בשלב מוקדם יותר כדי לא להגיע לדקה ה-90״.

בתגובה לדבריה של שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, על כך ש״האוצר מציע למורים הצעוות מעליבות ומנסה לסכסך ביניהם״, אמר בר-נתן: ״אני חושב שבסוף זה לא לסכסך, כשאנחנו עומדים במשא ומתן ומחליטים לאן הולך הכסף, ברור שאנחנו לא יכולים לספק את  הרצונות של כל הסקטורים וכל העובדים. אנחנו לא עובדים לפי תחושות בטן, אנחנו עובדים לפי נתונים, לפי הלמ"ס ולפי מקומות בעולם, אנחנו מחלקים את הכסף בצורה המיטבית.

״אם אנחנו צריכים לתת יותר למורים צעירים, כי שם נמצאת העזיבה הגדולה ביותר, אז אנחנו נשים את זה שם. ככה אתה רוצה שיתנהל הכסף של כולנו. לא נעשה את הדבר הקל כדי לעבור את התקופה הזו בשלום, אלא ניקח את הכסף ונשים אותו איפה שצריך.

״הסכם שכר זו תכנית העבודה של משרד החינוך לשנים הבאות", אמר בר-נתן, ״כשאנחנו עושים הסכם שכר, אנחנו לא מסתכלים רק על המורים, אנחנו קודם כל מסתכלים על התלמידים ומה ישפר את מערכת החינוך, ובסוף יש את המורים, אנחנו משק אחד גדול.

״כשאנחנו לוקחים את הכסף ממקום אחד ושמים אותו על המורים, אנחנו צריכים להגיד לאזרחי ישראל שגם הם מרוויחים מזה, במורים יותר טובים, מנהלים יותר טובים, מערכת חינוך יותר טובה. אבל גם אתם כעובדים וכהורים יהיה להם כאן משהו נוסף ואני חושב שבשלה העת לטפל גם בחופשים״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!