דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
26.9°תל אביב
  • 26.7°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 20.6°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 31.5°אילת
  • 24.3°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 26.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

עדכונים שוטפים / רבבות בהלוויית הרב שלום כהן, נשיא מועצת גדולי התורה של תנועת ש"ס

מסע הלוויה החל בישיבת 'פורת יוסף' גאולה בירושלים לבית העלמין סנהדריה | מנהיגה הרוחני של התנועה ומי ששימש כיורשו של הרב עובדיה יוסף נפטר בגיל 91, כתוצאה מזיהום שהסתבך | הנשיא הרצוג: "בכל מפגש עמו ראיתי כיצד הוא מקפיד להציב לנגד עיניו את העם והאדם"

  • מסע הלוויה החל בישיבת 'פורת יוסף' גאולה בירושלים לבית העלמין סנהדריה | מנהיגה הרוחני של התנועה ומי ששימש כיורשו של הרב עובדיה יוסף נפטר בגיל 91, כתוצאה מזיהום שהסתבך | הנשיא הרצוג: "בכל מפגש עמו ראיתי כיצד הוא מקפיד להציב לנגד עיניו את העם והאדם"
דבר
צרו קשר עם המערכת:

נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב חכם שלום כהן, הלך לעולמו הלילה (בין ראשון לשני) בגיל 91.

הלווייתו יצאה בשעה 14:00 מישיבת 'פורת יוסף' גאולה בירושלים (רחוב יוסף בן מתתיהו 30) לבית העלמין סנהדריה בירושלים, בו ייטמן לצד רעייתו יעל. בית העלמין סנהדריה הוא גם מקום קבורתו של מנהיגה הקודם של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף.

בשעות אלה נחסמים לתנועה מקטעי הרחובות הבאים והרחובות באזור בית העלמין סנהדריה, עד לצומת בר אילן: שדרות ירמיהו מצומת ברנדייס, שד׳ גולדה מאיר מצומת האדמו"רים, שמואל הנביא מצומת יחזקאל ודרך לוי אשכול מצומת משמר הגבול.

הרב הראשי הספרדי, הראשון לציון רבי יצחק יוסף, ספד לו בהלוויה: "הוא עמד לימין מר"ן (הרב עובדיה יוסף) במשך שנים, והוא זה שלחץ עליו להקים את תנועת ש"ס. מר"ן האבא חשש, וחכם שלום שכנע אוו להקים את התנועה הקדושה. הכל נזקף לזכותו".

בתחילת החודש אושפז הרב כהן בבית החולים עקב זיהום ברגלו, ובהמשך, בשל הידרדרות במצבו, הורדם. בעקבות מצבו הרפואי, רבים קיימו עצרות תפילה לשלומו וקראו להחלמתו. גם במערכת הפוליטית רבים עמדו לצידו של יו״ר ש״ס, אריה דרעי, בדרישות לשלומו של הרב.

נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג ספד לרב כהן: "אני אבל על לכתו מעמנו של ראש הישיבה הדגול חכם שלום כהן זצ"ל. לצד גדלותו בתורה, הוא היה מנהיג רוחני שהוביל בענווה ובצניעות ציבור גדול וחשוב בישראל ובעולם היהודי. נפגשנו פעמים רבות, וצר לי שהשנה לא אזכה לקיים המסורת ולבקר אותו בסוכתו. בכל מפגש עמו ראיתי את האהבה והקשר העמוק שלו לירושלים, וכיצד הוא מקפיד להציב לנגד עיניו כל העת את העם והאדם. תנחומי לבני משפחתו, למפלגת ש״ס, לאוהביו ותלמידיו. יהי זכרו ברוך.״

ראש הממשלה, יאיר לפיד: "בשם ממשלת ישראל ועם ישראל כולו, אני שולח תנחומים למשפחתו, לתלמידיו ולכל מוקרי זכרו. כוחנו באחדות עם ישראל. 'בַּעַל הָרַחֲמִים יַסְתִּירֵהוּ בְּסֵתֶר כְּנָפָיו לְעוֹלָמִים, וְיִצְרֹר בִּצְרוֹר הַחַיִּים אֶת נִשְׁמָתוֹ'. יהי זכרו ברוך".

יו"ר מפלגת ש"ס, אריה דרעי: "נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון האלוקים. בלב מוכה הלם ויגון נסתלק מאיתנו בסערה השמימה, אבינו מורנו ומנהיגנו נשיא מועצת חכמי התורה, גדול הדור מרן חכם שלום כהן בן תופחא מלכה זצוק״ל. אוי לו לעולם שאבד מנהיגו ואוי לה לספינה שאבד קברניטה. ברוך דיין האמת".

ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו: "אני דואב עמוקות עם המוני בית ישראל על פטירתו של נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון חכם שלום כהן זכר צדיק לברכה. הרב כהן היה מענקי התורה של דורנו. הייתה בו בקיאות אדירה בעולם התורה, לצד מנהיגות תורנית וחברתית שהשפיעה על המוני יהודים וישראלים. לאחר פטירתו של הראשון לציון הרב עובדיה יוסף זצ״ל המשיך הרב כהן את דרכו כנשיא מועצת חכמי התורה וכמגדלור הלכתי אליו הכל נשאו את עיניהם.

"הרב כהן היה תלמיד חכם עצום שלא הפסיק ללמוד וללמד, לשמור ולעשות. אהבת התורה פיעמה בו יחד עם אהבת העם. עם ישראל איבד פוסק הלכה, מורה דרך לרבים ושליח ציבור מן המעלה הראשונה. שר וגדול הסתלק מאיתנו. אני מוסר את תנחומיי הכנים למשפחתו".

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגדול, הרב דוד לאו: "יחד עם כל בני ישראל בארץ ובגולה אנו דומעים כואבים והמומים עם הסתלקותו לגנזי מרומים של נשיא מועצת חכמי התורה, ראש ישיבת פורת יוסף מרן הגאון הגדול חכם שלום כהן זכר צדיק וקדוש לברכה. עם ישראל איבד אדם גדול, שתורתו, תפילותיו וברכותיו עמדו לימין כלל ישראל עשרות שנים. אוי לה לספינה שאבד קברניטה וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה׳."

יורשו הרוחני של הרב עובדיה יוסף

הרב כהן נולד בירושלים בשנת 1930 למלכה ולרב אפרים כהן, ראש ישיבת "עוז והדר", ונקרא על שמו של הרב שלום שרעבי. הוא סופר סת״ם במקצועו.

בשנת 2013, עם פטירת מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף, שימש כממלא מקומו כנשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, עד שמונה באופן רשמי למחליפו. במהלך העשור האחרון התבטא כהן באופן שנחשב קיצוני בנוגע לגיוס בני ישיבות, יחסי דת ומדינה ויחס לנשים. בין היתר אמר הרב ש״מדינת ישראל לא זקוקה לצבא״.

לפני כחצי שנה כתב הרב כהן 'דעת תורה' שעודדה את עובדי רשת החינוך של ש"ס, מעיין החינוך התורני, להצטרף להסתדרות בעקבות תחילת מהלך התאגדות. כשהחלה ההתאגדות ברשת, קבע הרב כהן ש"אנו מברכים על היוזמה להטבת תנאי העובדים היקרים והמסורים… ובאנו בזאת לברך את האיגוד ואת המצטרפים אליו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!