דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת הנשים בכדורמים תתמודד באליפות אירופה, בוגצ'נקו: "מכוונות להיות בין 6 הראשונות"

הנבחרת תפתח מחר (ש') בקרואטיה את הופעתה השלישית ברציפות באליפות היבשתית | כוכבת הנבחרת, מרים בוגצ'נקו, בראיון ל'דבר': "הענף בצמיחה אדירה, רוצות להיות בטופ ולהעפיל לאליפות העולם"

מריה בוגצ'נקו, שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים (צילום: גלעד קוולרצ'יק)
מרים בוגצ'נקו, שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים: "להגיע לאליפות העולם זאת תהיה חתיכת מתנה לקטוף" (צילום: גלעד קוולרצ'יק)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים תפתח מחר (שבת) בפעם השלישית ברציפות את הופעתה באליפות אירופה, שתיערך השנה בקרואטיה. הנבחרת מגיעה לטורניר בתקווה להמשיך את ההתקדמות ולהגיע לראשונה בתולדותיה לשלב רבע הגמר. 

"המטרה שלנו היא לסיים במקום השישי ולהעפיל לאליפות העולם. זאת תהיה חתיכת מתנה לקטוף", אומרת ל'דבר' מרים בוגצ'נקו, שחקנית נבחרת ישראל, לקראת פתיחת האליפות. 6 הנבחרות הראשונות יבטיחו, ככל הנראה, את מקומן בטורניר שייערך בשנה הבאה ביפן.

מרים בוגצ'נקו, שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים (צילום: גלעד קוולרצ'יק)
מרים בוגצ'נקו, שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים (צילום: גלעד קוולרצ'יק)

12 נבחרות ייקחו חלק באליפות אירופה. ישראל שובצה בבית 2 עם נבחרות איטליה וספרד מהטופ העולמי ונבחרות צרפת, סרביה וסלובקיה. "אנחנו צריכות לנצח את צרפת, סרביה וסלובקיה. מול איטליה זה יהיה אתגר, מקווה שנעשה הפתעה וננצח אותן. ספרד הן בטופ של הטופ, אנחנו עדיין קצת רחוקות מהן", אומרת בוגצ'נקו. 

ענף הכדורמים המקומי עשה קפיצת מדרגה מדהימה בשנים האחרונות. נבחרת הנערות עד גיל 19 סיימה הקיץ במקום השביעי באליפות אירופה ובאוקטובר שעבר סיימה הנבחרת עד גיל 20 במקום השביעי באליפות העולם. בנוסף, האיגוד האירופאי בחר בישראל לארח את האליפות ב-2024.

נבחרת הגברים תשתתף גם היא באליפות אירופה, לראשונה בתולדותיה. הכחולים לבנים ייקחו חלק באליפות יחד עם קרואטיה, ליוון, הונגריה, איטליה, מונטנגרו, רוסיה, סרביה, ספרד, גיאורגיה, מלטה, הולנד, רומניה וסלובקיה.

נבחרת הגברים של ישראל בכדורמים חוגגים את העפלתם ההיסטורית לאליפות אירופה (צילום: גלעד קוולרצ'יק)
נבחרת הגברים של ישראל בכדורמים חוגגים את העפלתם ההיסטורית לאליפות אירופה (צילום: גלעד קוולרצ'יק)

בוגצ'נקו סיימה את אליפות העולם עד גיל 20 כמלכת השערים של ישראל עם 19 כיבושים. האליפות שנערכה בישראל חשפה קהל גדול של אוהדים שבאו לעודד ודחפו את הנבחרת במהלך התחרות. "מבחינתי לשחק מול הקהל, היה מטורף", אומר בוגצ'נקו. "בחיים לא היה לי משהו כזה, האנרגיות היו בשמיים. מבחינה אישית אני חושבת שהיה יכול להיות לי טורניר הרבה יותר טוב".

בוגצ'נקו בת ה-20 נחשבת לאחת הכוכבות של הענף, והיא אחת משתי הליגיונריות של הנבחרת, לצד כרם נוי המשחקת בניס הצרפתית. היא תתחיל את העונה השלישית שלה בליגה היוונית החזקה, במדי פאניוניוס. "המטרה המרכזית שלנו היא להגיע לליגת האלופות", אומרת בוגצ'נקו ומסבירה את הבחירה שלה לצאת לחו"ל, "המשחקים ברמה יותר גבוהה, זה נותן לי הרבה ניסיון משחק".

נבחרת הנשים בכדורמים."מרגישים את הצמיחה המהירה" (צילום: גלעד קוולרצ'יק)
נבחרת הנשים בכדורמים."מרגישים את הצמיחה המהירה" (צילום: גלעד קוולרצ'יק)

הופעתה הראשונה של בוגצ'נקו במדים הלאומיים הייתה בגיל 15 בלבד, באליפות אירופה הראשונה של הנבחרת בספרד 2018, לשם הגיעה כשחקנית הצעירה בסגל ולמרות גילה הצעיר סיימה את הטורניר עם שלושה שערים. באליפות הבאה שנערכה בהונגריה ב-2020 בוגצ'נקו, אז בת 17 בלבד, סיימה כבר כמלכת שערי הנבחרת עם 11 כיבושים.

"יש בנבחרת שלנו את הרעל בעיניים"

הענף לא מפסיק להתקדם מאז 2018, איך התחושות לצמוח לתוך התהליך הזה?
"האמת שזה מדהים לראות את הענף צומח כך. בצעדים יפים, זה לא לאט לאט. מבחינה מקצועית מרגישים כאת הצמיחה המהירה. מאוד מרגש לראות שזה מתפתח והולך למקומות נכונים". 

מרים בוגצ'נקו, שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים (צילום: באדיבות המצולמת)
מרים בוגצ'נקו, שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים (צילום: באדיבות המצולמת)

איך נראו ההכנות של הנבחרת לקראת האליפות?
"התחלנו את ההכנות כבר לפני שלושה חודשים. היה לנו חודשיים שהינו כל יום בווינגייט. באוגוסט נסענו לסרדיניה, יצאנו לטורניר עם כל הקבוצות בטופ העולמי – ספרד, איטליה, הונגריה, הולנד ויוון. זה היה טורניר קשה, אבל ראינו מה צריך לשפר ומה לשמר. היה שבוע של מחנה אימונים ביוון, שם שיחקנו כל ים נגד נבחרת סין. ראיתי איך בכל משחק ששיחקנו נגדן השתפרנו עוד ועוד. עכשיו נותר רק להביא את היכולת הזאת לאליפות". 

מה נקודת החוזק של הנבחרת?
"היכולת להביא את הכל במאני טיים. יש בנבחרת שלנו את הרעל בעיניים. זה גם מה שהיה לנו בטורניר העפלה מול צרפת, באנו לא פייבוריטיות, נלחמנו כמו שבחיים לא נלחמנו ופשוט ניצחנו". 

הכדורמים האירופאי נשלט באופן בלעדי על ידי שש נבחרות שהן פשוט כמה רמות מעל כל השאר. ישראל מכוונת בעתיד להצטרף ולהגיע לרמה שלהן. צרפת היא הנבחרת שישראל יכולה לעבור בדרך לקפיצת המדרגה הזאת, לאחר שבמשחקי ההעפלה לאליפות אירופה ישראל ניצחה לראשונה את צרפת 10:13. 

נבחרת הנשים בכדורמים. "נלחמנו כמו שבחיים לא נלחמנו ופשוט ניצחנו" (צילום ארכיון: באדיבות איגוד הכדורמים)
נבחרת הנשים בכדורמים. "נלחמנו כמו שבחיים לא נלחמנו ופשוט ניצחנו" (צילום ארכיון: באדיבות איגוד הכדורמים)

צרפת סיימה במקום ה-7 באירופה בארבע אליפויות אירופה האחרונות, יותר מכך צרפת לא הפסידה באותם השנים לאף קבוצה שאינה מששת הגדולות, רצף שישראל קטעה בהצהרת כוונות להמשיך ולהתקרב לנבחרות הטובות באירופה ובעולם.

יש תחושה שישראל מתקרבת לרמה של הנבחרות הגדולות באירופה, מה צריך שיקרה כדי להיות ברמה של הטופ העולמי?
"עשינו את ההתקדמות והצלחנו לעבור את כל הנבחרות שהיו לפנינו, כולל צרפת. צריך פשוט להתמיד. זה בסוף מי מתאמנת הרבה יותר חזק ומי מגדלת את הדור הבא שיהיה יותר חזק. גם מנטלית צריך להשתפר קצת, בתור נבחרת שבאה מלמטה למעלה, הרבה יותר קשה לנו מנטלית מול קבוצה שבאה מהטופ. אז צריך שיפור מנטלי ולצבור ביטחון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!