דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מכבי חיפה הוגרלה עם פריז סן ז'רמן, יובנטוס ובנפיקה בליגת האלופות

אלופת ישראל זכתה לבית אטרקטיבי מאוד, עם אלופת צרפת בה משחקים מסי, ניימאר ואמבפה, קבוצת הפאר מטורינו והקבוצה החזקה מפורטוגל | המשחקים יתקיימו בין ה-6 בספטמבר ל-2 בנובמבר

  • אלופת ישראל זכתה לבית אטרקטיבי מאוד, עם אלופת צרפת בה משחקים מסי, ניימאר ואמבפה, קבוצת הפאר מטורינו והקבוצה החזקה מפורטוגל | המשחקים יתקיימו בין ה-6 בספטמבר ל-2 בנובמבר
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מכבי חיפה הוגרלה הערב (חמישי) בשלב הבתים של ליגת האלופות ותפגוש את קבוצות הפאר פריז סן ז'רמן, יובנטוס ובנפיקה. החיפאים העפילו לבתים בפעם השלישית בתולדותיהם אחרי שעברו את הכוכב האדום בלגרד עם 4:5 בסיכום שני המשחקים.

ההגרלה האטרקטיבית, תזמן לאלופה הישראלית מפגשים עם כמה מהכוכבים הגדולים בעולם, בראשם: ליונל מסי, ניימאר, קיליאן אמבפה, סרחיו ראמוס, דושאן ולאחוביץ', אנחל די מריה, פול פוגבה ורפא סילבה.

שלב הבתים ייצא לדרך ב-6 בספטמבר ויסתיים ב-2 בנובמבר, מוקדם מהרגיל, זאת בשל פתיחת המונדיאל מאוחר יותר באותו חודש. שתי הראשונות מכל בית יעלו לשמינית הגמר, השלישית תנשור לשלב הנוקאאוט של הליגה האירופית והאחרונה תסיים את דרכה באירופה.

האלופה הישראלית פתחה את מוקדמות ליגת האלופות בסיבוב השני כשעברה את אולימפיאקוס עם 1:1 ביתי ו-0:4 ענק בחוץ, לאחר מכן הביסה 0:4 את אפולון לימסול בבית והפסידה לה 2:0 בקפריסין. במפגש מול בלגרד חיפה ניצחה בביתה 2:3 וסיימה בתיקו 2:2 בבלגרד, משער דרמטי בדקה ה-90.

צ'ארון שרי ממכבי חיפה חוגג את העלייה של מכבי חיפה לשלב הבתים בליגת האלופות (צילום: AP/Darko Vojinovic)
צ'ארון שרי ממכבי חיפה חוגג את העלייה של מכבי חיפה לשלב הבתים בליגת האלופות (צילום: AP/Darko Vojinovic)

כאמור, תהיה זו ההשתתפות השלישית של מכבי חיפה בשלב הבתים של ליגת האלופות והשישית של קבוצה ישראלית. הפעם הראשונה הייתה ב-2002/3, אז הרשימו מאוד בשלב הבתים וסיימו במקום השלישי בבית שכלל את מנצ'סטר יונייטד, אולימפיאקוס ובאייר לברקוזן. הפעם השנייה הייתה ב-2009/10, אז הירוקים סיימו אחרונים בבית שכלל את באיירן מינכן, בורדו ויובנטוס.

פריז סן ז'רמן: המועדון נוסד רק ב-1970, הוא עלה לגדולה בעקבות ההשתלטות הקטארית ב-2011 שהפכה אותו לאחד העשירים בעולם ומאז זכתה פ.ס.ז' בשמונה אליפויות צרפת, אך טרם זכתה בליגת האלופות. בקבוצה מככבים ליונל מסי, ניימאר וקיליאן אמבפה. פרט אליהם יש את אלוף אירופה ג'אנלואיג'י דונארומה בשער, סרחיו ראמוס מרקיניוס ופרסנל קימפמבה, אשרף חכימי ונונו מנדס, מרקו וראטי והפורטוגלים ויטיניה ורנאטו סאנצ'ס.

ליונל מסי (עם הכדור) וניימאר במדי פריז סן ז'רמן, בגמר הסופרקאפ הצרפתי שנערך באצטדיון בלומפילד בת"א (צילום: AP/אריאל שליט)
ליונל מסי (עם הכדור) וניימאר במדי פריז סן ז'רמן, בגמר הסופרקאפ הצרפתי שנערך באצטדיון בלומפילד בת"א (צילום: AP/אריאל שליט)

מכבי חיפה כבר ניצחה את הפריזאים עם 2:3 בגביע המחזיקות ב-1998, אחרי 1:1 בפארק דה פראנס. הפועל תל אביב ניצחה 2:4 בפריז בשלב הבתים של גביע אופ"א ב-2006 וגם מכבי תל אביב רשמה ניצחון יוקרתי 3:4 בפלייאוף הליגה האירופית. מוטל'ה שפיגלר שיחק בקבוצה בתחילת דרכה ב-1973/74.

יובנטוס: "הגברת הזקנה" היא שיאנית האליפויות באיטליה עם 36 זכיות ועוד 14 גביעים ב-124 שנות קיומה. באליפות אירופה היא זכתה פעמיים, כשהאחרונה הייתה ב-1996, אך מאז המועדון שנמצא בבעלות משפחת אניילי הפסיד לא פחות מחמש פעמים בגמר.

אנחל די מריה במדי יובנטוס (צילום: AP/Marcio Jose Sanchez)
אנחל די מריה במדי יובנטוס (צילום: AP/Marcio Jose Sanchez)

בין הכוכבים של הקבוצה נמנים, אנחל די מריה כוכב נבחרת אגנטינה, פול פוגבה הצרפתי והסקורר דושאן ולאחוביץ'. הקפטן לאונרדו בונוצ'י ולצידו מנואל לוקאטלי ופדריקו קייזה מנבחרת איטליה, חואן קואדרדו מנבחרת קולומביה ודנילו ואלכס סנדרו מנבחרת ברזיל. יובנטוס תגיע לישראל בפעם במסגרת שלב הבתים בליגת האלופות. ב-2004 סיימה כאן ב-1:1 מול מכבי תל אביב וניצחה 0:1 בבית, וב-2009 ניצחה פעמיים את מכבי חיפה 0:1.

בנפיקה: "הנשרים מליסבון" מחזיקים בשיא האליפויות עם 37 זכיות ועם 26 גביעים, אך בעונה הקודמת סיימה רק במקום השלישי. היא גם הייתה אלופת אירופה פעמיים ברציפות בתחילת שנות ה-60.

גונסאלו ראמוס ואלכס גרימלדו במדי בנפיקה ליסבון (צילום: AP/Armando Franca)
גונסאלו ראמוס ואלכס גרימלדו במדי בנפיקה ליסבון (צילום: AP/Armando Franca)

בשורות בנפיקה משחקים רפא סילבה מנבחרת פורטוגל וגונסאלו ראמוס הצעיר והמבטיח. את ההגנה מנהיגים הקפטן הוותיק ניקו אוטאמנדי והבלם הבלגי יאן ורטונגן. בקיץ הצטרפו הקשרים אנסו פרננדס מריבר פלייט ודויד נרס משחטאר דונייצק. בנפיקה הפסידה בשני הביקורים שלה בישראל, 4:2 לבית"ר ירושלים במוקדמות ליגת האלופות ב-1998 וגם 0:3 להפועל תל אביב ב-2010. בשני המקרים, ניצחה במשחקי הבית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!