דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 13.5°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק המורים

מאמצים להגיע לסיום המו"מ עם המורים; שאשא ביטון: "אין סיבה שלא ייחתם הסכם היום"

צוותי המשא ומתן נפגשים להמשך הדיונים, שלושה ימים לפתיחת שנת הלימודים | יפה בן דוד: "אם האוצר יעביר עוד 800 מיליון שקלים השנה תפתח" | ליברמן: "יש תזוזה ורצון טוב, מקווה שנשלים את המלאכה" | לפיד בלם בקשה להוצאת צווי מניעה

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה דן דויד (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה דן דויד (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

פגישותיהם של צוותי המשא ומתן של הסתדרות המורים ומשרד האוצר נמשכות הבוקר (שני), לאחר שאתמול ישבו הצוותים משעות הצהריים עד שעות הלילה המאוחרות בניסיון למצוא פתרון לפערים ביניהם.

"אין סיבה שלא ייחתם הסכם היום, אפילו בשעות הקרובות", אמרה הבוקר שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון ל-ynet. היא הוסיפה כי הפערים במשא ומתן הצטמצמו מאוד אחרי הלילה, "היום אנחנו בנקודה אחרת לגמרי".

בהסתדרות המורים הסכימו עם דבריה והוסיפו כי "אפשר לסיים הכול תוך שעות, אם רק פקידי האוצר ישנו גישה ויפסיקו לעכב את ההתקדמות. כרגע הם מנסים לחולל מהפכות במקום להגיע להסכם שכר".

הפערים בין הסתדרות המורים עדיין גדולים, ועומדים על כ-800 מיליון שקלים, אך קיימות עדיין מחלוקות משמעותיות בנוגע לימי החופשה, תנאי ההעסקה ובית הספר של החופש הגדול. עם זאת, שר האוצר צייץ הבוקר בטוויטר כי "הסיבות לוויכוח הן אחרות – הן על 78% מהציבור שלא מרוצה ממערכת החינוך, על דגש על מצוינות ולא על ותק, על הדרישה שלנו לסנכרן חופשים בין המשק הישראלי למערכת החינוך ועל הסמכויות אותן יש לתת למנהלים- לפטר מורים לא מתאימים, לתמרץ מורים מצטיינים ולתת אפשרות לחוזים אישיים במערכת החינוך".

ליברמן הגיע באזור השעה 23:00 אתמול לחדר בו נערך המו"מ ובדק את התקדמות הצוותים. "אתמול נפרדתי בשעה 23:20 מצוותי המו״מ של הסתדרות המורים, משרד החינוך ומשרד האוצר בתחושה שיש תזוזה ויש רצון טוב מצד כל הצדדים ואני מקווה שהיום או מחר נשלים את המלאכה".

במשרד האוצר וגם בסביבת ראש הממשלה, יאיר לפיד, הביעו אופטימיות עם סיום שיחות המו"מ אתמול. מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, אמרה אתמול בראיון ל"כאן 11" כי "אם האוצר יתכנס לחמישה מיליארד שקלים בהצעה שלו, אני חושבת שאפשר יהיה לפתוח את השנה", עוד הוסיפה בן דויד באולפן ynet, "אמרתי לשר האוצר שאפשר להגיע להסכמות, צריך רק להגדיל את התקציב".

ראש הממשלה נפגש אתמול עם שר האוצר אביגדור ליברמן, ואמר לו כי יבחן את נושא צווי המניעה, אך מבקש למצות את המו"מ מול המורים. "אין מה לדבר על צווי מניעה עד אמצע השבוע" אמרו בלשכתו של לפיד. זאת לאחר ששר האוצר איים כי יפנה לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צווי מניעה לשביתה הצפויה להתקיים ב-1 בספטמבר, במידה והמשא ומתן לא יגיע להסכמה.

שנת הלימודים אמורה להיפתח ביום חמישי בבתי הספר וגני הילדים, אך המגעים בין הסתדרות המורים למשרד האוצר תקועים, ללא התקדמות משמעותית בשבוע החולף, והסיכויים לשביתה עולים. נציגי הסתדרות המורים לנציגי האוצר נפגשו גם היום, אך בינתיים ללא התקדמות. בינתיים, ארגון המורים מאיים גם הוא להשאיר את התיכונים סגורים בהיעדר חתימה עם האוצר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!