דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

אין לימודים בתיכונים: ארגון המורים והאוצר טרם חתמו על הסכם

לטענת הארגון, הושגו הסכמות עם מרכז השלטון המקומי ומשרד החינוך אך משרד האוצר מסרב להסכמות אלו | המשמעות לכך היא, שתלמידי בתי הספר העל יסודיים לא יפתחו את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר

רן ארז, יו״ר ארגון המורים (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
רן ארז, יו״ר ארגון המורים (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

ארגון המורים טרם חתם על הסכם שכר עם מרכז השלטון המקומי ומשרד האוצר, זאת בשונה מההסכם שחתמו הבוקר (רביעי) האוצר והסתדרות המורים. המשמעות לכך היא, שתלמידי בתי הספר העל יסודיים לא יפתחו מחר את שנת הלימודים. לטענת הארגון הושגו הסכמות עם מרכז השלטון המקומי ומשרד החינוך אך משרד האוצר מסרב להסכמות אלו.

בראיון ברשת ב' אמר רן ארז, יו"ר ארגון המורים: "בחינוך העל יסודי אין התקדמות, המו"מ מתנהל בעצלתיים, כי המעסיק שלנו הוא מרכז השלטון המקומי שלא יכול לעשות דבר בלי הסכמה של האוצר. סרבול לא קטן. אם לא נגיע להסכמות – כל חברי ארגון המורים חייבים לשבות, גם מכיתה ח'".

יפעת שאשא ביטון ויפה בן דוד (צילום: משרד החינוך)
יפעת שאשא ביטון ויפה בן דוד (צילום: משרד החינוך)

ההסכמות בין ארגון המורים למשרד החינוך נוגעות ברפורמות אותן ניסתה לקדם שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון. אחת הרפורמות היא רפורמת מקצועות ההומניים. ההסכמות בין ארגון המורים למשרד החינוך כולל שהמורים במקצועות אלו יקבלו גמול נוסף בגובהה 0.4 שעות.

גמול זה ניתן עד כה למורים לאזרחות ועכשיו יקבלו אותו גם מורים לספרות, היסטוריה ותנ"ך. בנוסף יתווסף תפקיד חדש של רכז מח"ר שיתוגמל בגמול זהה לגמול מקצוע ושעתיים שבועיות למילוי התפקיד. מלבד זאת כלל המורים במקצועות המח"ר יקבלו מחשבים ניידים.

ממשרד החינוך נמסר: "הרפורמה תחזק את המקצועות ההומניים, ותשפר את שיטת הבגרות, תוך שמירה על תנאי העבודה והשכר של המורים. היא תאפשר להכניס במערכת החינוך חדשנות בלמידה, להקנות לילדים שלנו מיומנויות רלוונטיות לעידן הנוכחי, בהן היכולת לשאול שאלות, לחקור, לאסוף מידע, לארגן אותו בכתב ולהציג אותו בעל פה. מדובר בחשיבה יצירתית, הכוללת גם יכולת ניתוח ושיפוט, מיזוג טקסטים, עבודה בצוות ולמידה רב תחומית. שיטות הלמידה החדשות ישפיעו על כלל המערכת".

מעבר לחמישה ימי לימוד היא רפורמה נוספת אותה ניסתה שאשא איום שביטון לקדם ועליהן הושגו הסכמות בין משרד החינוך לארגון המורים אך לא ידוע מה השגות אלו כוללות.

רפורמת הבגרויות כוללת המרת הבגרות החיצונית לעבודות חקר. תלמידים כיתות י'-י"א יקבלו ציונים פנימיים לפי מטלות שונות בכיתה, שיהוו 1.5 יחידות בכל מקצוע, ועבודת חקר שתתחיל באמצע י"א ותסתיים ב-י"ב. עבודה זו תתייחס דרך נושא מחקר אחד לארבעת המקצועות, והיא תהווה 2 יחידות (0.5 לכל מקצוע). לפי שיטה זו מספר היחידות לכל מקצוע נשמר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!