דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

רה"מ לפיד בפתיחת שנת הלימודים: "המורות והמורים הם שורת הרווח הכי גדולה שיכולה להיות למדינה"

2.94 מיליון תלמידים הגיעו לבתי הספר ולגנים, לאחר חתימת ההסכמים עם ארגוני המורים אתמול | שרת החינוך יפעת שאשא ביטון: "עשינו מאמצים רבים כדי שהמורים יקבלו את השכר שמגיע להם"

  • 2.94 מיליון תלמידים הגיעו לבתי הספר ולגנים, לאחר חתימת ההסכמים עם ארגוני המורים אתמול | שרת החינוך יפעת שאשא ביטון: "עשינו מאמצים רבים כדי שהמורים יקבלו את השכר שמגיע להם"
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

שנת הלימודים תשפ"ג נפתחה הבוקר (חמישי) בגני הילדים ובבתי הספר, אחרי הגעה להסכמים עם ארגוני המורים והסרת איומי השביתה. גם מעונות היום לגיל הרך פתחו את השנה, מלבד המשפחתונים המפוקחים שהמפעילות שלהן שובתות בדרישה להגדלת התשלומים שניתנים להן.

לפי נתוני משרד החינוך, במערכת החינוך פתחו את השנה 2.94 מיליון תלמידים, 177 אלף מהם עולים לכיתה א'. במערכת החינוך מועסקים 218,000 עובדי הוראה ב-22,000 גני ילדים וב-5,400 בתי ספר.

לפיד לתלמידי יסודי: "המורים שלכם יעזרו לכם להבין במה אתם הכי טובים"

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיע לפתיחת שנת הלימודים בבית הספר 'ניצני המדע' ברחובות יחד עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד. ובירך את המורות על ההבנות שהושגו עם הסתדרות המורים לקראת הסכם שכר חדש. בדבריו הדגיש לפיד את חשיבות פועלם של אנשי ונשות החינוך: "בימים ובשבועות האחרונים, היה תהליך מתיש שבו דיברו עליכם כל הזמן במונחים של "רווח והפסד". הכניסו אתכם לשורת הרווח וההפסד."

יפעת שאשא ביטון ביום הראשון לבית הספר (צילום: משרד החינוך)
יפעת שאשא ביטון ביום הראשון לבית הספר (צילום: משרד החינוך)

לדברי לפיד, "אז אם כבר אנחנו רוצים לדבר במונחים של רווח והפסד, יש דבר אחד שכל מדינה לא יכולה להרשות לעצמה, יש שורה אחת של הפסד שאף מדינה לא רוצה להיכנס אליו. הדבר הכי יקר והכי בזבזני שיכול להיות במדינה זו בורות, והדבר הכי רווחי שיכול להיות למדינה זו השכלה וילדים שלומדים. אז בכל דרך שנבחן את זה, אתם, המורות והמורים – שורת הרווח הכי גדולה שיכולה להיות למדינה הזאת."

לפיד פנה לתלמידים ואמר: "יש משהו שאתם ממש טובים בו, ואתם עוד לא יודעים עליו. זה כל הרעיון בבית ספר – שיש לכם משהו שאתם עם הזמן תגלו שאתם ממש טובים בו. שיש לכם איזור מצוינות שאתם עוד לא מכירים, ופה בבית הספר אתם תכירו אותו, כי יהיו אנשים שיעבדו איתכם ביחד ויעזרו לכם להבין במה אתם הכי טובים. כל אחד מכם יהיה טוב במשהו אחר. לכל אחד מכם יש אזור מצוינות אחר. אבל כל האנשים סביבכם, כל המורים שלכם – נמצאים בשביל לעזור לכם לגלות את המקום הזה אנחנו מאמינים בכם, ואנחנו מאמינים שאתם חכמים וטובים ושאם ייתנו לכם את הדרך ויראו לכם איך לחפש – אתם תמצאו את הדבר שאתם הכי טובים בו".

יפעת שאשא ביטון ביום הראשון לבית הספר (צילום: משרד החינוך)
יפעת שאשא ביטון ביום הראשון לבית הספר (צילום: משרד החינוך)

לפיד שיבח את שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ויו"ר הסתדרות המורים יפה בן דויד, "שתי מורות שנלחמו כלביאות בשביל שנגיע ליום הזה ונפתח את שנת הלימודים. אני מאחל לכולם בהצלחה, בעיקר לתלמידות ולתלמידים".

שאשא ביטון: "כאב לי לשמוע את הניסיונות לנתק בין המורים לבין התלמידים"

שרת החינוך שאשא ביטון: "עשינו מאמצים רבים כדי לפתוח את שנת הלימודים בזמן, לצד המאמצים הרבים שעשינו כדי שהמורים יקבלו את השכר שמגיע להם. כאב לי לשמוע במהלך החודשים האחרונים את הניסיונות לנתק בין המורים לבין התלמידים במאבק הזה, כי מי שדואג לתלמידים הם המורים. לכן, בשביל לחזק אתכם, התלמידים, אנחנו חייבים לחזק את המורים. כל מה שעשינו לאורך התקופה האחרונה הוא כדי שלכם, תלמידות ותלמידים, יהיה יותר טוב בבית הספר. אני רוצה לברך אתכם – שתהיה לכם שנת לימודים פורייה, טובה, ושתגשימו את כל מה שאתם חולמים ואוהבים".

שר האוצר אביגדור ליברמן: "פתחתי את שנת הלימודים בעוטף עזה. התרגשתי לפתוח הבוקר את שנת הלימודים עם התלמידים במוסדות בחינוך במועצה אזורית אשכול שבעוטף עזה. אין דבר משמח יותר מלראות ילדים מגיעים מחייכים לבתי ספר. אני מאוד שמח שתרמתי את חלקי כדי לראות את זה הבוקר."

שר האוצר אביגדור ליברמן ביום הראשון לבית הספר (צילום: משרד האוצר)
שר האוצר אביגדור ליברמן ביום הראשון לבית הספר (צילום: משרד האוצר)

השנה נפתחה מבלי שהתקיימו ימי היערכות או מפגשי הכנה, שהיו חלק מהעיצומים, מלבד החינוך המיוחד שבו התקיימו ימי ההיערכות.

אתמול (רביעי) בבוקר הגיעה המדינה להבנות עם הסתדרות המורים על עקרונות להסכם שכר חדש, שיכלול עליית שכר למורים מתחילים ולכלל המורים והגננות, תוספות לגמולים על תפקידים, שינוי בלוח החופשות וכן העסקת 7,500 מורים בחוזה אישי וקיצור תהליך פיטורי מורה. בשעה 22:00 הושגו הסכמות בין ארגון המורים העל יסודיים למשרד החינוך על שינויים בהעסקת מורים במקצועות ההומניים ובבתי ספר בהם הלימודים יקוצרו, ואפשרו את פתיחת שנת הלימודים בתיכונים.

יובל, עולה לכיתה א' בבית ספר יסודי ברמת גן (צילום: מיכל מרנץ)
יובל, עולה לכיתה א' בבית ספר יסודי ברמת גן (צילום: מיכל מרנץ)

כ-120 אלף ילדים בגיל לידה עד 3 המטופלים במעונות היום המפוקחים בגיל הרך יפתחו גם הם את שנת הפעילות כרגיל, וצפויים להמשיך ולהיאבק על העלאת התעריף שלהם. כ-3,000 מפעילות המשפחתונים המפוקחים, שמאוגדות בארגון כוח לעובדים, לא יפתחו היום את שנת הלימודים במחאה על העלאה לא מספיקה של התעריף שנגבה מההורים.

חלק מתלמידי החינוך החרדי פתחו את שנת הלימודים כבר בראשון השבוע, ראש חודש אלול, שבו נפתחת השנה בבתי הספר ובישיבות לבנים. בגני הילדים, בבתי הספר לבנות ובאולפנות בחינוך החרדי שנת הלימודים נפתחה הבוקר יחד עם כלל התלמידים.

הורים ותלמידים עולים חדשים, בפתיחת שנת הלימודים באשדוד (צילום: הסוכנות היהודית)
הורים ותלמידים עולים חדשים, בפתיחת שנת הלימודים באשדוד (צילום: הסוכנות היהודית)

14,600 תלמידים עולים יתחילו את שנת הלימודים, מתוכם 1,334 יעלו לכיתה א'. רבים מהם הגיעו בשנה האחרונה במסגרת מבצע 'עולים הביתה' שהתקיים בעקבות פרוץ המלחמה באוקראינה.

העיר שקלטה את מספר התלמידים העולים החדשים הגבוה ביותר בשנתיים האחרונות 2022-2020 ועד עתה היא נתניה: 10% מכלל העולים כ-1,500 תלמידים.  אחריה חיפה עם 1,300 תלמידים עולים. לירושלים הגיעו כמעט 900 תלמידים עולים, ותל אביב במקום הרביעי עם 756 תלמידים. נהריה נמצאת בעשירייה הפותחת עם 671 ילדים עולים, כאשר נקלטו מספרים דומים בערים: רעננה, בית שמש, אשדוד, בת ים, ראשון לציון, באר שבע ונוף הגליל.

מספר התלמידים בחינוך המיוחד עומד על 289,617 תלמידים. 175,734  מהם משולבים בכיתות רגילות, ו-113,883 מהם לומדים בכיתות חינוך מיוחד. מספר התלמידים המחוננים ומצטיינים עומד על 150,000, מהם 21,000 תלמידים מחוננים ו-129,000 תלמידים מצטיינים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!