דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.4°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת העתודה בכדורסל בכיסאות גלגלים תתמודד באליפות העולם, עמית ויגודה: "באים לטרוף את המגרש"

ישראל תפתח מחר (ד') את הופעתה באליפות העולם עד גיל 23 שנערכת בתאילנד | ויגודה, אחד הכישרונות הגדולים בענף: "אנחנו משחקים ביחד הרבה שנים, אם נעבוד ביחד כנבחרת, נגיע לרבע הגמר"

עמית ויגודה במדי נבחרת ישראל בכדורסל בכיסאות גלגלים (צילום: קרן איזיקסון)
עמית ויגודה במדי נבחרת ישראל בכדורסל בכיסאות גלגלים (צילום: קרן איזיקסון)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל בכיסאות גלגלים תפתח מחר (רביעי) את הופעתה באליפות העולם עד גיל 23, שנערכת בתאילנד. ישראל תחל את דרכה מול נבחרת אוסטרליה, מדליסטית הארד באליפות הקודמת. זאת תהיה הופעת הבכורה של הנבחרת הישראלית, שהעפילה לטורניר בעקבות הזכייה במדליית הארד באליפות אירופה עד גיל 22. 

"אנחנו באים לטרוף את המגרש בכל משחק", אומר ל'דבר' עמית ויגודה, שחקן הנבחרת ואחד הכשרונות הבולטים בענף בשנים האחרונות. "לעשות את זה עם החבר'ה שגדלתי איתם זה דבר מדהים. אנחנו באים הפעם עם גישה שונה ושואפים למדליה. אנחנו רוצים להגיע לפודיום ולעשות כבוד למדינה. באים להראות לכל שאר הנבחרות מה אנחנו שווים".

באליפות משתתפות 12 הנבחרות הטובות בעולם. ישראל שובצה בבית מספר 2 עם אוסטרליה, גרמניה, ארה"ב, תאילנד המארחת ודרום אפריקה. המטרה הראשונה של הנבחרת היא לסיים כאחת מארבעת הראשונות בבית ולעלות לרבע הגמר. 

"גם כשאנחנו באים כאנדרדוג יש לנו את הרעב להראות מה אנחנו שווים"

"אנחנו שואפים לעלות לרבע הגמר מהמקומות ראשון או שני בבית. מי שייתן לנו הכי הרבה פייט תהיה גרמניה, מולם נצטרך להתעלות ולנצח בטורניר רשמי ולא בטורניר הכנה", אומר ויגודה. "אם נעשה את מה שאנחנו צריכים לעשות ונעבוד ביחד כנבחרת ולא כל אחד לבד להציל את המולדת, אנחנו אמורים להגיע לרבע הגמר".

נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל בכיסאות גלגלים. "גדלנו ביחד בנבחרת הזאת" (צילום: קרן איזיקסון)
נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל בכיסאות גלגלים. "גדלנו ביחד בנבחרת הזאת" (צילום: קרן איזיקסון)

מי נחשבות ליריבות החזקות ברבע הגמר?
"בבית השני איתו נצטלב ברבע הגמר יש את ספרד אלופת אירופה, בעיני הקבוצה הכי חזקה בטורניר. אנחנו לא רוצים לפגוש אותה בהצלבות. עם כן, אז נעשה את מה שצריך כדי לנצח. המשחק החשוב שלנו  ברבע הגמר יהיו כנראה נגד טורקיה, יפן או צרפת".

מה נקודת החוזק של הנבחרת בטורניר?
"אנחנו משחקים ביחד הרבה שנים, זאת אחת החזקות שלנו. גדלנו ביחד בנבחרת הזאת. התחלנו כשהגיל הממוצע היה 16. עכשיו זה כבר 20. הדבר השני זאת המנטליות של הנבחרת הישראלית, גם כשאנחנו באים בתור אנדרדוג יש לנו את הרעב הזה להראות מה אנחנו שווים".

ויגודה (20) זכה בחודש מרץ 2021 באליפות המכללות בארה"ב במדי מכללת UTA מטקסס ונבחר ל-MVP של משחק הגמר. לאחר הופעה יוצאת דופן עם 26 נק', 8 אס' ו-12 רב'. בנובמבר ויגודה עשה קפיצת מדרגה נוספת בקריירה והצטרף להאנובר מצמרת הליגה הגרמנית החזקה.

עמית ויגודה זוכה באליפות המכללות של ארה"ב בכדורסל בכיסאות גלגלים (צילום: אריק טראוגוט)
עמית ויגודה זוכה באליפות המכללות של ארה"ב בכדורסל בכיסאות גלגלים (צילום: אריק טראוגוט)

איך אתה מסכם את השנה שלך בגרמניה?
"במילה אחת 'וואו'. הגעתי לשם עם ציפיות גבוהות מעצמי. הייתה לי התחלה די קשוחה, בכמה המשחקים הראשונים עוד חיפשתי את המקום שלי, זה נתן לי פרספקטיבה. יש לי עוד דרך ארוכה לעשות, המקומות שאני רוצה להגיע עדיין רחוקים, אבל עם עבודה קשה ומסלול נכון אני אוכל להגיע לרמות האלו. עבדתי קשה, שיחקתי מול הכי טובים בעולם וצברתי המון ניסיון".

מה השתפר במשחק שלך?
"הבגרות במשחק שלי, חוסר פזיזות, לשחק יותר מסודר. כל מני דברים קטנים שאתה לומד מאנשים יותר מנוסים ממך. שלפעמים אתה לא צריך ללכת עם הראש בקיר מהר מהר, לפעמים צריך לשבת שניה לראות איך המשחק נבנה. המשחק שם בקצב אינטנסיבי מאוד גבוהה , אחוזי הקליעה עלו, הכוח והפיזיות שלי". 

ויגודה יצטרך להביא איתו את הניסיון שצבר בגרמניה ולהוביל את הנבחרת הצעירה להישג נוסף. הנבחרת הפתיעה בעצם ההעפלה לאליפות העולם, לאחר שזכתה במדליית הארד באליפות אירופה ב-2021. ויגודה הצטיין במהלך הטורניר והיה הקלע המצטיין עם 23 נקודות בניצחון 59:60 על טורקיה במשחק על מדליית הארד. 

עמית ויגודה במדי נבחרת ישראל בכדורסל בכיסאות גלגלים. "צברתי המון ניסיון" (צילום: אוגוסטו ביזי)
עמית ויגודה במדי נבחרת ישראל בכדורסל בכיסאות גלגלים. "צברתי המון ניסיון" (צילום: אוגוסטו ביזי)

הנבחרת, שרובה גדלה ביחד לאורך השנים האחרונות, התאמנה ביחד באופן יום יומי בחודשיים האחרונים. "אנחנו עובדים מאוד קשה כל השבוע ביחד. מתכוננים לכל תרחיש אפשרי שנגיע אליו. אנחנו מגיעים מאוד מאוחדים, כל אחד יודע מה תפקידו וכל אחד יודע לאן אנו שואפים להגיע ביחד", אומר ויגדה.

להחזיר את ישראל לטופ העולמי

בשנות השבעים והשמונים הייתה הנבחרת הישראלית מהטובות בענף. ישראל ניצחה בשני גמרים אולימפיים (1968, 1976) והפסידה בשניים (1980, 1984). הנבחרת הייתה גם פעמיים אלופת העולם (1968, 1984), ופעמיים הסגנית (1972, 1979).

הנבחרת שלטה באותם שנים גם באירופה, עם שלוש אליפויות רצופות (1981-1978) עד שהפסידה במשחק הגמר לצרפת ב-1982. בשנים אחר כך דעכה הנבחרת, אבל בתחילת שנות האלפיים חזרה לקדמת הבמה עם שתי העפלות רצופת לחצי גמר אליפות אירופה (2005, 2007). 

ההצלחה בנבחרת הצעירה, היא רק התחלה. המטרה המרכזית של התהליך בו נמצא כרגע הענף היא להחזיר את ישראל לטופ העולמי. "אנחנו בתקופת מעבר, הבוגרת מתחילה להשתנות. שחקנים מהעתודה מתחילים לעלות לבוגרת", מוסיף ויגודה. "בעיני העתיד של הנבחרת ממש בהיר. עם הדור הצעיר ימשיך לעבוד קשה ולשאוף להגיע גבוהה אני לא פוסל שום סיבה שאנחנו נהיה ברמות הגבוהות ונגיע לאליפות העולם והאולימפיאדה ונזכה במדליות באליפות אירופה". 

עמית ויגודה במדי נבחרת ישראל בכדורסל בכיסאות גלגלים. "השאיפות של כולם הן להגיע הכי רחוק" (צילום: אוגוסטו ביזי)
עמית ויגודה במדי נבחרת ישראל בכדורסל בכיסאות גלגלים. "השאיפות של כולם הן להגיע הכי רחוק" (צילום: אוגוסטו ביזי)

ויגודה ימשיך לעונה נוספת באירופה, לאחר שחתם בשבוע שעבר בקבוצת אמיקאצ'י אברוצו האיטלקית, במטרה להמשיך להתקדם ולהתפתח כשחקן ברמות הגבוהות ביותר.  "כדי שישראל תהיה אחת מהנבחרות החזקות באירופה, צריך שיותר שחקנים ישחקו בחו"ל", אומר ויגודה. "השנה אנחנו נהיה 6-7 חבר'ה שמשחקים לחו״ל. אז אנחנו עושים את קפיצת המדרגה הזאת. אני רואה את השאיפות שיש לכולם להגיע הכי רחוק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!